24779
netweters
|
152634
antwoorden
|
20726
vragen
|
Ik was daarstraks bij mijn ouders die twee weken geleden een digibox hebben geplaatst.
Ik merkte echter dat deze niet interactief was.
Dan naar Telenet gebeld en iemand van de klantendienst heeft een signaal gestuurd om deze interactief te maken.
Mijn ouders hebben wel geen internetverbinding maar dat was niet nodig voor een digibox volgens de klantendienst.
Echter is de digibox nog steeds niet interactief.
Is het zo dat een digibox interactief kan werken zonder internet ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Knip! Fout antwoord!
Ok, bedankt.
Dan zal de mevrouw van de klantendienst niet goed op de hoogte geweest zijn.
Volgens haar was internet enkel nodig voor een digicorder en niet voor een digibox.
Je moet daarvoor wel een modem staan hebben maar niet beschikken over internet.
Mijn vorige antwoord was dus fout!
Voor interactiviteit is een internetaansluiting nodig. Punt aan de lijn. Voor de volledigheid, deze UTP verbinding dient rechtstreeks aan de router van Telenet gekoppeld te worden. Powerline, switch of AP mag er tussenhangen, zolang de verbinding uiteindelijk maar op de Telenet router terechtkomt. De digicorder kan niet via WiFi aangesloten worden.
Wat wel is, de digibox gaat werken zonder interactiviteit.
Wat ga je missen zonder interactiviteit:
@Ex-Netweter schreef:Je moet daarvoor wel een modem staan hebben maar niet beschikken over internet.
Mijn vorige antwoord was dus fout!
Je hebt gelijk, maar dat moet in het juiste daglicht geplaatst worden. Spelen met woorden is gevaarlijk, en daarmee bedoel ik de tekst in de aangehaalde link.
De digibox moet een internetverbinding hebben om interactief te zijn, hoe je het ook draait of keert. MAAR: je hoeft daarom geen compleet internetabonnement te hebben. Er bestaat dus een tussenoplossing dat je enkel TV hebt maar ook een modem (zonder routergedeelte in dit geval) waardoor de digibox (of digicorder) toch interactief kan zijn. Via die "speciale" internetaansluiting.
geen internet geen interactief (modem moet van telenet zijn )
@StefaanH schreef:Voor interactiviteit is een internetaansluiting nodig. Punt aan de lijn.
Zoals je zelf al aangaf, de nuance ligt volgens mij bij het gebruik van de juiste woorden. Voor een digibox heb je geen internet (abonnement) nodig. Althans, tot voor kort was dit mogelijk. Je kon perfect een abonnement afsluiten voor digitale TV, met digibox, maar zonder internet.
Je kreeg dan precies dezelfde apparatuur in huis (inclusief modem) als bij een internet abonnement, maar toegang tot het internet is niet mogelijk, net zoals ook de vaste lijn niet zal werken.
De netwerk toegang is beperkt tot het intranet van Telenet zelf, om de digibox interactiviteit te bieden.
Ik weet niet of dit ook voor de TV-box mogelijk is, en ga er van uit dat extra apps zoals prime of netflix wellicht niet zullen werken.
gaat het over een huur toestel of een gekocht toestel (digibox)
in de winkel geven ze meestal een modem mee
@Arnie schreef:
@StefaanH schreef:Voor interactiviteit is een internetaansluiting nodig. Punt aan de lijn.
Ik weet niet of dit ook voor de TV-box mogelijk is, en ga er van uit dat extra apps zoals prime of netflix wellicht niet zullen werken.
Een tvbox zonder een internetabonnement van Telenet is niet mogelijk. Voor een digicorder of digibox heb je inderdaad geen internetabonnement nodig.
@Arnie schreef:
Zoals je zelf al aangaf, de nuance ligt volgens mij bij het gebruik van de juiste woorden....
Zoals steeds slaat @Arnie de "nagel op de kop"
In vorige posts is er een spraakverwarring over het woord "internetaansluiting"
Je hebt inderdaad geen "internet"verbinding nodig om interactief te zijn, maar een netwerkverbinding of ethernetverbinding met de modem.
Je hebt dus wel een TCP/IP verbinding, maar zonder internet gateway. Telenet sluit je in dat geval af van "het internet", er loopt dus geen "internet" over die verbinding....
Woorden als "speciale" internetaansluiting en "tussenoplossing" zou ik hiervoor niet gebruiken .🤔
We gebruiken verschillende bewoordingen (vandaar de verwarring), maar we willen allemaal hetzelfde zeggen:
@flip1953 schreef:
- voor een interactieve digibox heb je geen internet nodig (wel een modem).
Dank U!
Zoals ik zei in het begin van dit onderwerp....
De aangekochte digibox is met een ethernetkabel aangesloten aan de modem die er staat.
Ik zal nogmaals een ticket openen bij Telenet om dit laten na te kijken.
@Benny3 welk ip-adres krijgt de digibox? Dat kan je zien in het menu bij technische informatie. Vroeger was dat in het menu: Instellingen - Digibox/Corder - Technische informatie. Kan anders zijn nu, heb een tvbox dus kan het niet nakijken.