Beantwoorden
Ranas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Hallo allemaal,

 

Wij hebben een digicorder (huur) en een Samsung Smart TV SAMUE50MU6100 (gekocht via de actie van Telenet eind 2017).

 

De laatste tijd ondervinden we veel problemen met digicorder die ineens geen connectie meer heeft met de TV. Dit gebeurt plots wanneer we gewoon TV aan het kijken zijn. We hebben dus geen instellingen veranderd, afstandsbediening niet aangeraakt, enz.

 

De foutmelding is nu 'Telenet HDMI2 Voeding van apparaatfout controleren' (zie screen shot).

 

15361473086463472088942149820743.jpg

Als we met de afstandsbediening van de TV op 'aan' klikken gaat de digicorder aan/uit.

 

HDMI kabel hebben we al losgekoppeld en terug ingestoken (zowel apart aan digicorder en TV, als aan beide samen). Soms werkt het dan terug, soms niet.

 

Als het niet terug werkt, krijgen we de foutmelding 'HDMI2 geen signaal (zie screenshot).

 

15361479544847348528570391840302.jpg

Op 'bron' drukken zorgt er alleen voor dat de TV op HDMI2 komt te staan ( waar hij al op stond).

 

Telenet klantendienst kan me enkel adviseren om de HDMI kabels nogmaals los te maken en in te steken. Maar dit helpt dus niet...

 

Na wat te googelen lees ik dat er soms communicatiefouten kunnen zijn tussen digicorder en TV en het toewijzen van de HDMI poort. Een reset van de poort, door een reset van de TV kan dan werken.

 

Dit is inderdaad de enige manier om uit het laatste scherm (Screenshot 2) te geraken. Maar om dit wekelijks te doen (en dus al je instellingen van TV dus ook wekelijks terug te zetten), is niet echt aan de orde.

 

Wat is het probleem,  en wat is een standvastige oplossing?

 

Kan iemand helpen?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
48 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Hangt af van tv merk,

Soms uhd collor, soms HDMI ingang mode 1 zetten ipv 2 ,... Is bij elke tv anders, vaak heb je bij eerste opstart geen geluid met 4k televisie op de digicorder vandaar

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Hier was een probleem met soms zwart beeld opgelost door een instelling in de tv te veranderen Dit kan je misschien ook eens proberen. Was daar wel een LG maar je zou eens kunnen kijken welke hdmi-instellingen jij kan veranderen met je Samsung.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden


@Wheng@  schreef:

Hier was een probleem met soms zwart beeld opgelost door een instelling in de tv te veranderen Dit kan je misschien ook eens proberen. Was daar wel een LG maar je zou eens kunnen kijken welke hdmi-instellingen jij kan veranderen met je Samsung.


@Wheng, je verwijst met de URL naar een post op één van de nieuwe TV-box borden, daar gaat Ranas helaas geen toegang tot hebben. Maar wel goed dat je de tip even deelt hier! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden


@Suzy@  schreef:

@Wheng@  schreef:

Hier was een probleem met soms zwart beeld opgelost door een instelling in de tv te veranderen Dit kan je misschien ook eens proberen. Was daar wel een LG maar je zou eens kunnen kijken welke hdmi-instellingen jij kan veranderen met je Samsung.


@Wheng, je verwijst met de URL naar een post op één van de nieuwe TV-box borden, daar gaat Ranas helaas geen toegang tot hebben. Maar wel goed dat je de tip even deelt hier! 😉


Zo vroeg op de ochtend...Where is my mind? Gevonden!  🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ErikB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
De 3 wijzen! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Welke is dan de oplossing? Want deze kan ik hier in uw teksten niet onmiddelijk terugvinden.


@Wheng@  schreef:

@Suzy@  schreef:

@Wheng@  schreef:

Hier was een probleem met soms zwart beeld opgelost door een instelling in de tv te veranderen Dit kan je misschien ook eens proberen. Was daar wel een LG maar je zou eens kunnen kijken welke hdmi-instellingen jij kan veranderen met je Samsung.


@Wheng, je verwijst met de URL naar een post op één van de nieuwe TV-box borden, daar gaat Ranas helaas geen toegang tot hebben. Maar wel goed dat je de tip even deelt hier! 😉


Zo vroeg op de ochtend...Where is my mind? Gevonden!  🙂

Welke is dan de oplossing? Ik kan het hier uit de teksten niet uithalen.


 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

@ErikB, de persoon waar @Wheng naar verwees had een LG OLED tv. Hij kon het probleem oplossen door de HDMI Deep color instelling uit te schakelen. Wanneer dit ingeschakeld was, had hij soms zwart beeld. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ErikB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
De 3 wijzen! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Vergeef me mijn onwetendheid, maar heeft de persoon die deze topic startte nu een oplossing voor het probleem?

Ikzelf zit sinds vrijdag 02 november ’18 met hetzelfde probleem waarbij het tv-toestel een QE65Q9FNA 2018 geen signaal meer ontvangt via de HMDI-ingangen. Het toestel heeft zonder enige configuratiewijziging gedurende 2 maanden probleemloos gewerkt.

Sinds het probleem heb ik alle mogelijke oplossingen vruchteloos uitgeprobeerd.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7393
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

@ErikB, geen probleem hoor! En neen, @Ranas heeft niet laten weten of het bij hen opgelost is geraakt. De laatste feedback die hij heeft meegenomen op aanraden van anderen was ervoor zorgen dat de TV de laatste updates binnen heeft en enkele instellingen proberen aanpassen (afhankelijk van het TV type). 

 

@Ranas, is het bij jou opgelost geraakt? Zo ja, deel het dan zeker even. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ranas
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

@Suzy @ErikB Ik heb in de instellingen van de digicorder, onder beeldscherm, de resolutie naar 1080i gezet, sindsdien geen problemen meer gehad. Of dit uiteindelijk de oorzaak was, heb ik geen idee, maar voorlopig  werkt het.

ErikB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
De 3 wijzen! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Bedankt voor uw antwoord,.

Ik heb dit ook geprobeerd met alle resoluties. Zonder secces.

Het toestel heeft 2 maanden gewerkt met dezelfde resolutie en instellingen als bij de initiële installatie.

Het probleem begon met een sporadisch uitvallen van het

beeld. Ik dacht eerst aan losse HDMI-kabel. Maar neen. Ik heb zelfs alle kabels en telenet-decoder vervangen.  Ik heb alles op een andere tv uitgeprobeerd en alles functioneerde. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden


@ErikB@  schreef:

Bedankt voor uw antwoord,.

Ik heb dit ook geprobeerd met alle resoluties. Zonder secces.

Het toestel heeft 2 maanden gewerkt met dezelfde resolutie en instellingen als bij de initiële installatie.

Het probleem begon met een sporadisch uitvallen van het

beeld. Ik dacht eerst aan losse HDMI-kabel. Maar neen. Ik heb zelfs alle kabels en telenet-decoder vervangen.  Ik heb alles op een andere tv uitgeprobeerd en alles functioneerde. 


Heb je alle hdmi-ingangen van die tv al geprobeerd?  Het kan ook aan je tv liggen aangezien het met dezelfde decoder en hdmi-kabel op een andere tv wel werkt. Dit zou je kunnen testen door een ander apparaat via hdmi met die tv te verbinden.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ErikB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
De 3 wijzen! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

Schrijven op de Smartphone zonder leesbril is geen goede combinatie ! (Ikke ...)

 

Ja, ik heb alle HDMI-ingangen geprobeerd van zowel mijn oud tv-toestel en het nieuwe toestel de Samsung QE65Q9FNA dat via de One Connect box is aangesloten.

Ik heb ook de “hulp van op afstand” van Samsung gecontacteerd en zij gaan volgende week via het Internet eens in de tv kijken …

Maandagavond ga ik meer weten.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden


@ErikB@  schreef:

Schrijven op de Smartphone zonder leesbril is geen goede combinatie ! (Ikke ...)

 

Ja, ik heb alle HDMI-ingangen geprobeerd van zowel mijn oud tv-toestel en het nieuwe toestel de Samsung QE65Q9FNA dat via de One Connect box is aangesloten.

Ik heb ook de “hulp van op afstand” van Samsung gecontacteerd en zij gaan volgende week via het Internet eens in de tv kijken …

Maandagavond ga ik meer weten.


Was de decoder niet rechtstreeks verbonden met je tv maar met de One Connect Box (ik kende dat trouwens niet, even mijn goede vriend google geraadpleegd)? Dan zou daar het probleem wel eens kunnen liggen. Of heb je de decoder ook rechtstreeks op alle hdmi-ingangen van je tv geprobeerd (dus niet alle hdmi-ingangen van de One Connect Box)?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ErikB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
De 3 wijzen! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

imagesQOE06XSG.jpgimages.jpgimagesZVJ2IKDL.jpgimagesFO984NJ2.jpg45641905_2188385244507471_8041701176514707456_n.jpg

Krak, ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Weet dat dit toestel niet anders gebruikt worden dan met met de One Connect Box. Want dit is het brein van de tv. Het scherm heeft geen andere aansluitingen dan de One Connect Cable (zie foto's)

En het is niet dat het beeld zwart is ... Maar er verschijnt de vermelding zoals op de laatst toegevoegde foto en dit op alle HDMI-ingangen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder & TV - HDMI verbroken zonder reden

@ErikB Ahzo, ja ik kende de One Connect Box dus niet. Nu is het duidelijk voor me wat het precies is.

De vermelding in beeld komt van je tv zelf, je tv denkt dus dat er niets op de hdmi-poorten aangesloten is, of dat de aangesloten toestellen uit staan.

 

Heb je al eens kunnen proberen met een ander apparaat dat je met hdmi kan verbinden? Dat resultaat zou goed zijn om te weten want als ook een ander apparaat geen beeld geeft is er wel degelijk iets mis met de connectbox denk ik

 

Vind je volgende instelling in het menu van je tv?

Instellingen - Algemeen Beheer-  externe apparaten - HDMI UHD Color

Staat dat aan? Zet eens uit of probeer eens wat met de hdmi-instellingen te "spelen". Neem desnoods eerst een foto van de originele instellingen zodat je het daarna terug kan zetten.

 

Als dat ook niet helpt: wat bij hdmi-problemen met de digicorder soms nog kan helpen is het volgende:

  • zorg dat de digicorder met hdmi verbonden is
  • zorg dat tv en digicorder aan staan
  • de hdmi-kabel achteraan de digicorder uittrekken en meteen terug insteken, dus uit en snel terg in in
  • doe daarna hetzelfde met de andere kant van je hdmikabel (dat is normaal in de tv maar bij jou dus  in die connectbox): uit en snel terug in
  • Nu stopt het meestal maar omdat jouw tv met zo'n connectbox werkt: kan je dit ook doen met de kabel die tussen de connectbox en je tv verbonden is?

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes