Beantwoorden
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

Ik heb begrepen dat je een "TV met een kaartje" zou kunnen verhuizen naar een ander adres waar er ook betaald wordt voor digitale tv, bijvoorbeeld op een 2e verblijf.

Als ik het goed heb, maakt het ook niet uit wie er betaald heeft voor die digitale tv op dat ander adres... alleen: er moet op die plek wel betaald zijn of: je kijkt in het zwart en je hebt misschien ook helemaal geen ontvanst op die coax-aansluiting.

 

Hoe zit het dan met een digicorder? Kan je die ook "zomaar" mee nemen naar dat 2e adres en werkt die dan ook meteen? Dan zou je op het tweede adres prima kunnen kijken naar alles wat reeds opgenomen is... maar:

- kan je ook live kijken?

- kan je daar ook opnemen?

- is het belangrijk dat hij met het netwerk (UTP-steker) verbonden wordt?

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

@EdwinC 

Je kan hem daar plaatsen en bepaalde zaken gebruiken. Telenet weet dat hij op een andere plaats hangt en gaat heel snel de mogelijkheden beperken. Het zal geen groot succes worden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

@EdwinC  live tv en opnames zijn geen probleem voor de digicorder op een ander adres met actief signaal. Je kan enkel geen gebruik maken van interactieve diensten: dus je hebt enkel een tvgids voor 2 dagen en je kan geen gebruik maken van terugkijktv en ook geen films ofzo opvragen

 

edit: nuance bij live tv: zenders uit een betaalpakket (play more bijvoorbeeld) kunnen wel problemen opleveren


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

zoals hierboven

-  livekijken gaat als er tv signaal is

 

- interactiviteit: enkel als er idtv actief staat op modem

 

+ je hebt je fraude check: loopt niet goed af icm extra paketten 😉 

0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

@CruAls ik hem niet met UTP verbindt en geen extra pakketten heb, gaat hij dan binnen de kortste keren door een fraude check terugvallen op de 2 a 3 FTA-zenders (Eén, Canvas,...?)... die iedereen kan ontvangen?

 

Kan ik hem - indien geblokkeerd door fraude-check - toch nog verder gebruiken om alles wat erop staat rustig te bekijken? HD staat immers een goed eind vol en er moet nog veel gezien worden...

0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

@louishufkAls ik hem niet verbindt met UTP zou ik denken dat Telenet niets weet, of jawel: hij is niet meer te vinden op het gebruikelijke thuis-adres.

Verder zou het toestel, doordat ie enkel aan de coax hangt, inderdaad niet meer interactief zijn en dus lastig te programmeren worden om iets op te nemen (programmagids valt weg), maar gaat hij dan automatisch - en ook snel? - in fraude-check toestand?

Krijg ik de fraude-check dan ook terug ongedaan door hem acheraf terug thuis aan te sluiten zoals voorheen?

Het lijkt me toch de enige oplossing om op een 2e plek eens eventjes te Binge-watchen met wat er op de HD staat, terwijl een variant van storm Denis over het land raast, niet?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

@EdwinC 

Je kan hem uiteraard elders aansluiten en gebruiken voor wat er mogelijk is. Terug thuis kan de digicorder opnieuw gebruikt worden. Mogelijk moet hij terug geactiveerd worden, maar als ik mij goed herinner gebeurt dat automatisch. En zelfs als daar wat hulp bij nodig is, wat is het probleem?

Gewoon proberen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

Tijdelijk verplaatsen

Je kan je Digibox of Digicorder tijdelijk verplaatsen als er op die plek een actieve kabelaansluiting is.

Hou hier rekening mee
  • Je moet de tv-zenders opnieuw instellen als je in een andere regio verblijft.
  • Als je meer dan 1 Digibox of Digicorder hebt, dan kan je na een aantal dagen (max. 5) niet meer naar je extra pakketten (zoals Play More, Play Sports,...) kijken. Dat is alleen terug mogelijk door de decoder weer aan te sluiten op de modem bij je thuis.
  • Je kan géén interactieve diensten gebruiken: geen programma’s opvragen, geen gebruik maken van de rode knop, de TV-gids is maar ingevuld voor 2 dagen in plaats van 2 weken,...
  • Je kan wel nog je opnames bekijken.

Bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digiboxdigicorder-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/

 

Het lijkt mij dat bovenstaande tekst duidelijkheid geeft op jouw vragen.

 

M.V.G.

Jonas

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres

Als je geen UTP verbinding maakt kan je :

- live kijken naar basis zenders (bijkomende pakketten vallen na bepaalde tijd weg)

- Basis zenders opnemen

- Opgenomen programma's afspelen

- De gids is wel beperkt tot 2 dagen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Digicorder mee verhuizen naar een nieuw adres


@EdwinC  schreef:

Ik heb begrepen dat je een "TV met een kaartje" zou kunnen verhuizen naar een ander adres waar er ook betaald wordt voor digitale tv, bijvoorbeeld op een 2e verblijf.


Ook als er op dat adres een Telenet kabelabonnement is (moet niet noodzakelijk een digitale TV abonnement zijn).

 

Hoe zit het dan met een digicorder? Kan je die ook "zomaar" mee nemen naar dat 2e adres en werkt die dan ook meteen? Dan zou je op het tweede adres prima kunnen kijken naar alles wat reeds opgenomen is... maar:

- kan je ook live kijken?

- kan je daar ook opnemen?

- is het belangrijk dat hij met het netwerk (UTP-steker) verbonden wordt?


- je kan live kijken.

- je kan opnemen (hou rekening met de 2-dagen EPG).

- je kan opnames bekijken.

- het is belangrijk om met het netwerk niet te verbinden.

 

@louishufk  schreef:

Telenet weet dat hij op een andere plaats hangt en gaat heel snel de mogelijkheden beperken. Het zal geen groot succes worden.

Telenet weet absoluut niet dat hij op een andere plaats hangt, Telenet weet hooguit dat hij thuis niet meer aangesloten is op het netwerk.

 

@EdwinC  schreef:

Als ik hem niet met UTP verbindt en geen extra pakketten heb, gaat hij dan binnen de kortste keren door een fraude check terugvallen op de 2 a 3 FTA-zenders (Eén, Canvas,...?)... die iedereen kan ontvangen?

Neen, absoluut niet

De fraudecheck gebeurt alleen:

  1. als je thuis méér dan 1 digicorder of digibox hebt.
  2. en je hebt extra paketten (Play More, Play Sports).

Deze extra paketten zijn ook (zonder extra kosten) te ontvangen op de 2de digicorder of digibox, zolang deze interactief staat. De fraudecheck controleert dus gewoon of je het 2de toestel ook thuis gebruikt, dit om fraude te vermijden (fraude = betalen op één adres, en kijken op 2 adressen).

 

De fraudecheck gaat maar in nà enkele dagen (maximaal 5).

Dus de eerste paar dagen zal je nog gewoon alles kunnen ontvangen.

 

Als je thuis maar 1 digicorder of digibox hebt, of je hebt géén extra paketten, dan is er ook geen fraudececk, en kan je het toestel onbeperkt gebruiken (live kijken, opnames bekijken, opnemen) - maar geen interactieve diensten (programma's opvragen, rode knop, 2-dagen epg, …).