Beantwoorden
Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

TV niet ouder dan 9 jaar zou een basispakket behouden, dat opnieuw zou moeten ingelezen worden.

Mijn tweede tv is ouder dan 9. Voor mijn eerste tv heb ik de nieuwe tv-box, met als resultaat dat mijn digibox (voor die tweede tv) uitgeschakeld is. Op die digibox kan ik nu nog enkel de digitale zenders van de VRT ontvangen (mogen niet gecodeerd worden). Als de signaalswitch gebeurd is, zal ik dan ook het minipakket op mijn digibox kunnen ontvangen? Ik zou dit logisch vinden omdat dit minipakket toch ook niet zal gecodeerd zijn, denk ik.

ps: aangezien die tweede tv maar minimaal gebruikt wordt wil ik geen tweede tv-box huren.

0 Likes
9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

Waarom problemen zoeken door voor een nieuwe TV box te kiezen?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)


@Voordeke  schreef:

Mijn tweede tv is ouder dan 9. Voor mijn eerste tv heb ik de nieuwe tv-box, met als resultaat dat mijn digibox (voor die tweede tv) uitgeschakeld is.  


Ik neem aan dat deze digibox een aangekochte is, en niet van het type dat eerstdaags op zwart gaat?

Over het combineren van een aangekochte digibox met de TV box vind je hier misschien meer info:

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Aangekochte-digibox-en-tv-box-combineren...

(zoals de oplossing om de digibox te registreren op een ander adres, zodat je die nog niet-interactief kan gebruiken naast de TB-box)

 


@Voordeke  schreef:

Als de signaalswitch gebeurd is, zal ik dan ook het minipakket op mijn digibox kunnen ontvangen? Ik zou dit logisch vinden omdat dit minipakket toch ook niet zal gecodeerd zijn, denk ik.


Het "minipakket" zit nu al op de kabel, je kan nu al de signaalswitch uitvoeren 🙂

Over het ontvangen van de zenders van het "Compact Signaal" op een digibox loopt deze topic:

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Mogelijk-om-AD2000-digicorder-op-290-MHz-te-scanne...

 

Voordeke
Freshman Meerweter
Berichten: 64
Warming up? De vlam zit erin. Say what?! On a roll...

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

Zoals in mijn bericht staat wordt de tweede tv weinig gebruikt en wil ik niet betalen voor een tweede tv-box. Ik heb wel betaald voor een digibox voor de tweede tv en die is nu onbruikbaar door de omschakeling naar de tv-box!

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

Ik het compact signaal eens getest op een AD-210 decoder (Yelo TV menu)

@Voordeke  Als je genoegen neemt met de 22 TV-zenders van het compact signaal kan je het volgende proberen:

 

1) Start de Digibox op (en laat hem volledig opstarten.)

2) Druk paar keer na elkaar de back-knop en de knop met het linkerpijltje (tegelijkertijd en soms lukt 1x pijltje naar links en back tegelijk ook al).

3) Je krijgt nu een scherm "parameters - zenders zoeken" (indien je "zenders zoeken - postcode" krijgt probeer dan terug vanaf stap 2 want dit is niet het juiste scherm).

4) Verander de frequentie van 322,000Mhz naar 290,000Mhz 

5) Verander het netwerk id van 22 naar 32.

5) Laat de rest gewoon staan, en druk op "Start zoeken", en laat hem even zoeken.

6) Je moet +- 65 zenders vinden.

Hiervan zijn er 22 tv zenders en de rest zijn radiokanalen.

 

Wil je terug naar de normale zenders, volg dan opnieuw het stappenplan maar in stap 4 en 5 keer je terug naar de oude waarden.

 

Nadelen (die ik ondervonden heb):

- Tv gids werkt niet.

- Zapbalk doet soms vreemd (maar je krijgt wel steeds beeld)

- Enkel de FTA zenders uit het compact kanaal.

Voordelen:

- Je decoder geeft op alle 22 zenders beeld zonder activatie.

 

Een andere mogelijkheid voor jou is misschien de decoder op een familielid zijn naam laten activeren? Maar dan zit je met hetzelfde probleem, neemt dit familielid in de toekomst een TV-box dan is jouw Digibox ook terug gedeactiveerd.

 

 

Succes

Ex-Netweter
 

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

@JonasRT 

Mooi stappenplan … maar je hebt dat waarschijnlijk getest op een actieve AD-210 decoder?

Met een gedeactiveerde decoder mag je bij de nadelen nog het grootste nadeel toevoegen aan jouw lijstje:

  • je decoder geeft op alle 22 zenders een vervelend en gebruiksonvriendelijk pop-up boodschap die niet te verwijderen is.

 Tenzij dat bij jou het geval niet is?

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

Dag @Ex-Netweter 

Ik heb dit getest op een niet geactiveerde AD210 box (dus op de gewone frequentie geeft hij geen beeld op VTM, VT4,....)

Echter een AD210 geeft geen melding weer (in tegenstelling tot een AD200/AD2000).

Een AD200 (Digimenu) geeft inderdaad een melding (zie ander topic waar ik foto's heb gepost), een AD210 met het Yelo TV menu geeft geen melding op het compact signaal dat hij niet geactiveerd is.

 

Dus het compact kanaal werkt prima, geen melding op een niet geactiveerde AD210.

Zal straks even een foto maken en plaatsen 🙂

 

Foto's:

Deze melding kreeg ik op VTM (frequentie: 322,000Mhz en netwerk id: 22)

Spoiler
DSC02170-min.JPG

Zenders zoeken: ingegeven waardes voor het compact signaal

Spoiler
DSC02171-min.JPG

Resultaat zenders zoeken:

Spoiler
DSC02172-min.JPG

Het resultaat:

Beeld op Vitaya (wel geen HD maar wel beeld!) via het compact signaal.

Spoiler
DSC02173-min.JPG

Beeld op VTM (Geen HD) via het compact signaal.

Spoiler
DSC02174-min.JPG

Dus bij deze indien je een decoder hebt met het Yelo TV menu is het gebruik van het compact signaal mogelijk ZONDER melding dat je decoder niet geactiveerd is.

 

Indien je een decoder hebt met het oude digimenu kan je het compact signaal gebruiken maar zal je wel een melding krijgen zoals deze:

Spoiler
DIGI.jpg

 

MVG

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

@JonasRT 

Als je opneemt met de AD200 en zodra de opname begonnen is, de opname bekijkt en maximaal doorspoelt zodat je pseudo life aan het kijken bent, normaal beeld?

 

JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

Hallo @janne_man,

Inderdaad een goed idee!

De AD200 kan niet opnemen omdat dit een digibox is, je bedoelde waarschijnlijk de AD2000 (digicorder).

Heb het hierop getest (gedeactiveerd model) en ik kan op geen enkele wijze een opname gestart krijgen, de TV gids krijgt die niet geladen, Bij het indrukken van de REC toets neemt hij ook niet op, manueel opnemen -> melding "je beschikt niet over het juiste abbonement om dit programma nu te kunnen bekijken"

Tevens bij manueel opnemen waar je je zenders kan kiezen zijn niet alle zenders zichtbaar, maar gelijk welke zender je ook kiest je kan geen opname starten, helaas.

Mocht jullie nog iets te binnen schieten laat het maar horen.

De enige partij die dit probleem kan verhelpen is denk ik Telenet zelf, de melding "niet geactiveerd", de EPG die niet werkt, manueel opnemen zijn niet alle zenders zichtbaar.

 

Ik heb wel net iets anders gevonden maar het werkt niet op alle zenders.

Timeshift, druk op pauze op je afstandsbediening wacht even en druk terug op play.

Maar heb het op sommige zenders getest, op EEN blijft bij timeshift het vak weg maar bij VTM en VIER mag je timeshift gebruiken en springt het vak er toch terug op. Op Vitaya & Q2  & Canvas & VijfTV werkt het ook en blijft het vak ook weg. Ik heb niet alle zenders getest want daarvoor is het al iets te laat. Een gedeeltelijke oplossing.

 

MVG

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Signaalswitch op 2e TV (TV 1 = TV-box, TV 2 = digibox)

Er wordt dus altijd eerst gecontroleerd of er een actief kaartje insteekt ongeacht of het al dan niet nodig is.

Op het eerste zicht is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat Telenet dat kan oplossen. Mogelijk is het ook niet zo eenvodig, bijvoorbeeld omdat Telenet door een derde partij de sofware heeft laten aanpassen of dat er zaken ztten in de basissoftware van het toestel.

 

0 Likes