Beantwoorden
Gommaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

De Digicorder is via een hdmi-kabel aangesloten op een hdmi to component converter en dan via componentkabel op een projector (Sanyo plv z4). Ik krijg alleen beeld als ik het beeldsignaal van de Digicorder op 576p zet (scart kwaliteit en dus niet goed). Als ik de resolutie naar 720p breng krijg ik geen signaal.  Mijn Apple tv is op dezelfde manier aangesloten met de projector en geeft wel beeld op 720p resolutie. De Digicorder werkt wel in hogere resolutie als hij aangesloten wordt op een tv, dus hij doet het wel maar wil/kan die 720p niet doorgeven via de converter.  Enig idee aan wat dit kan liggen?

 

Alvast bedankt voor de tips!

0 Likes
12 reacties
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

Je kan in het menu de instellingen wijzigen van RGB, etc... Speel daar eens mee probeer RGB en verander daarna pas naar 720p

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de HDPC specificaties. 

Kijk eens op https://nl.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection onder gebruik.

 

Indien mijn vermoeden juist is, dan ondersteunt uw converter geen HDCP. De digicorder in dialoog met de converter via de HDMI, verlaaft dan de HD resolutie tot een SD resolutie.

Gommaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

Bedankt voor de tip. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar zonder resultaat. Alleen 576p geeft beeld.  Bij 1080i en bij 576i heb ik soms een beeld, maar de kleuren en/of positie vh scherm zijn dan niet juist. 720p (native resolutie vd projector) geeft nog steeds niets. 

 

Gommaar

 

 

0 Likes
Gommaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

De converter ondersteunt hdcp (tot 1.3 als ik het goed heb). Hij speelt ook de apple tv af op 720p en die heeft ook hdcp. Of gebruikt de digicorder nog een ander protocol of versie van hdcp?  Ik krijg trouwens ook geen hdcp foutmelding op het scherm, maar gewoon geen of scrambled hd beeld.

 

Grts

Gommaar 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

kan je beamer 30Hz aan van beelden in 4K????

denk dat de telenet box ook HDMI 4 is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

@Gommaar Je hebt het blijkbaar moeilijk om te aanvaarden dat een copyright bescherming in het ene geval wel werkt en in het andere niet. Het al dan niet aanvaarden hangt af van de bron. De HD signalen van telenet zijn beschermd. De kwaliteit van een component signaal is ongeveer identiek als het oorspronkelijke HDMI signaal. Een component signaal is een analoog signaal. De HDCP bescherming is digitaal en kan dus niet overgezet worden naar component.

Dat u de eerste de beste Netweter niet wil geloven kan ik best begrijpen. Daarom stel ik voor dat u eens leest wat een HDTV consultant van een converter schrijft op zijn website: https://www.hdtvsupply.com/x-**bleep**-yuv.html 

Ik citeer uit deze pagina "Note: Since this device is HDCP Compliant, a content protected HDMI input will not result in a picture. That means no DVD's, no Blu-rays, no DVD's in a PS3, etc. HDCP Compliant: Will not pass an HDCP encrypted signal to component video out "

Gommaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

@janne_man nogmaals bedankt voor je antwoord. Het is helemaal niet dat ik u niet geloof hoor maar ik blijf het vreemd vinden dat de converter wel het signaal van de apple tv (nochtans ook hdcp) in hd weergeeft en van de digicorder niet. Heeft telenet dan zo’n ander/beter niveau van bescherming als pakweg netflix via apple tv?

 

Maar ik begrijp intussen aan de hand van verschillende artikels dat het blijkbaar geen exacte wetenschap is en je wat geluk moet hebben als je een hd digitaal signaal naar hd analoog wilt omzetten. 

 

Heeft er iemand weet van een hdmi to component converter die het signaal van de digicorder wel in hd kan omzetten?

 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

Het is hier wel een exacte wetenschap. De HDMI norm is niet publiek. Om deze te mogen inbouwen moeten de onderneming een licentie kopen en daar zijn voorwaarden aan verbonden. Eén van die voorwaarden is het inbouwen van de HDCP beveiliging. Als het zendende toestel, in uw geval de digicorder en de Apple tv, geen geëncrypteerd signaal verstuurd op zijn HDMI uitgang, zal de component converter geen signaal of een SD signaal geven op zijn component uitgang. De digicorder en eveneens de digibox geeft allicht voor minstens alle HD zenders een geëncrypteerd signaal. Je Apple TV daarentegen zal eerder zeer zelden tot nooit een geëncrypteerd signaal ontvangen. De filmen of filmpjes worden op het internet gezet om zoveel als mogelijk bekeken te worden. Die zijn dus niet beschermd.

Ik vermoed dat als je Netflix hebt, en je bekijkt wat in HD, dat  dit eveneens in HD uit je component converter zal komen. Indien dit niet zo zou zijn, dan zou het internet binnen de kortste keren vol staan van deze HD video's.   

Dat geeft dan de indruk dat het ene toestel wel werkt en het andere niet. Ze volgen beiden echter dezelfde logica.

Alles wat beschermd is, kan gekraakt worden. Zo ook het met HDCP beschermde HDMI signaal. Op de reguliere markt zal je dat echter niet vinden. 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder werkt alleen met 576p signaal


@janne_man@  schreef:

Ik vermoed dat als je Netflix hebt, en je bekijkt wat in HD, dat  dit eveneens in HD uit je component converter zal komen. Indien dit niet zo zou zijn, dan zou het internet binnen de kortste keren vol staan van deze HD video's.   


Bedankt, ik leer hier bij. Altijd goed.

Maar het bovenstaande citaat begrijp ik niet. Versta ik je verkeerd of staat er iets verkeerd?

Wanneer het niet als HD uit de converter komt zou het internet plots vol staan van deze HD-content?

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

@Wheng Ik heb ten onrechte eveneens geschreven waar het evenmin moest zijn. Het moet dus zijn:

Ik vermoed dat als je Netflix hebt, en je bekijkt wat in HD, dat  dit evenmin in HD uit je component converter zal komen. Indien dit niet zo zou zijn, dan zou het internet binnen de kortste keren vol staan van deze HD video's.  

 

Wat ik wilde zeggen is dat als door HDCP beschermde content zomaar  (door iedereen die zich een converter aanschaft van 50 euro) geconverteerd kan worden naar een analoog onbeschermd sigaal, dit laatste in de kortste keren gepirateerd zou worden in een onbeschermd digitaal HD signaal met bijna dezelfde kwaliteit als het oorspronkelijk beschermde HD signaal.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

@janne_man  Ik dacht wel dat je dat bedoelde alleen stond het er anders 🙂  Bedankt voor de verduidelijking.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gommaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Digicorder werkt alleen met 576p signaal

@janne_man

@Wheng

 

Het hd signaal van netflix via apple tv komt wel degelijk in hd door de converter. Het signaal van de digicorder niet. 

 

Ik zou evenmin dus graag in eveneens zien veranderen 😁

 

 

0 Likes