Beantwoorden
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Sedert gisteren vinden mijn digicorders elkaar niet meer!

Situatie:
Modem in de garage met volgende uitgangen:
1: slaapkamer ouders --> digibox
2; woonkamer --> AP --> digicorder 1 + BR speler
3: slaapkamer dochter --> AP --> digicorder 2
4: vaste pc bureau

In eerste instantie ziet digicorder 1 de 2e wel en ik kan de opnames zien maar als ik dan een opname wil bekijken komt er op dat 'opgelet, je kunt deze opname niet bekijken' en daarna is de digicorder ook niet meer zichtbaar (Digicorder niet beschikbaar. Deze digicorder kunnen we momenteel niet terugvinden. Mogelijke oorzaken: niet verbonden op het netwerk, in slimme energiestand,...)
Op de digibox in onze slaapkamer kan ik wel beide digicorders zien en kan ik ook de opnames van beide toestellen bekijken maar ik kan dan bv. geen opname wissen.

IP's staan goeden vanop de laptops kan ik naar beide digicorders pingen.

Reeds gedaan:
1. Herstarten modem in de garage (meerder keren)
2. Herstarten digicorders (meerdere keren)
3. Beide digicorders terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames
4. AP's van tusssen de digicorders gehaald zodat ze rechtstreeks op de modem hangen.

Niets lijkt te helpen!

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

0 Likes
42 reacties
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hier idem hetzelfde. Helpdesk van Telenet bevestigd dat er een algemeen probleem is. Is dit soms een manier om ons naar de TV boxen te pushen?

Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

We horen vaak, "de tarieven gaan omhoog om uw een betere dienstverlening te kunnen bieden". Gaan ze nu omlaag ook? Blijkbaar hebben veel mensen dit probleem, dus het zit niet bij de gebruikers die al hun kabels al 10x hebben gecontroleerd, er moet een nieuwe software update komen. De zendergids raadplegen duurt ook langer en da's via internet, communicerende digicorders werken ook via de internetverbinding die zowiezo traag is, wellicht daardoor kan hij de beelden van de andere digicorder niet meer "streamen" naar de andere (=tip voor Telenet)

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Inderdaad het is triest

0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Kan u iets specifieker zijn. Heeft u het over hetzelfde probleem als verschillende anderen hier? Want bij mij en anderen is het probleem nog maar enkele dagen bezig. Wij hebben als van alles geprobeerd (waaronder toestellen resetten, terug naar fabrieksinstellingen enz). Wat was uw probleem en van welk toestel heeft u de stroom uitgetrokken. En wat was dan na 5 minuten terug in orde?

 

0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hier hetzelfde probleem, 2 digicorders, afzonderlijk wel te bedienen, maar opnames van digicorder 2 bekijken op digicorder 1 lukt niet meer, en menu werkt inderdaad ook trager, na 35 minuten wachten iemand aan de lijn gekregen, gekend probleem bij Telenet, zijn er mee bezig kreeg ik als antwoord.

Had ook al van alles geprobeerd, utp kabels getest, digicorders en modem van de stroom gehaald, niets hielp.

Daarover wordt er niet gecommuniceerd door Telenet, zouden ze wel op het scherm mogen laten komen dat er problemen zijn, dan zou niet iedereen de helpdesk er mee lastig vallen.

Ben benieuwd wanneer dit zal opgelost zijn.

Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Goeie Tip, dat er op het scherm komt dat er problemen zijn, maar daarmee is het nog niet opgelost natuurlijk.

0 Likes
freddyh
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
My smart Valentine Trick or treat? Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Maar dan ben je wel op de hoogte en hoef je geen halfuur aan de telefoon te hangen om het te weten te komen!

Marc33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Ik heb vermoedelijk hetzelfde probleem, namelijk : 2 digicorders die elkaar sinds kort niet meer vinden (1ste keer vastgesteld dinsdag 22/11/22).  Na heropstarten van digicorder 1 ziet hij opnieuw de programma's die werden opgenomen op digicorder 2 maar afspelen of wissen lukt niet meer.

Mijn vraag : aangezien het blijkbaar een generiek probleem is, is Telenet hiervan reeds geïnformeerd ?  Zal het opgelost worden ?  

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Blijven bellen naar Telenet. 
Het is inderdaad al van eergisteren en nog steeds is het niet opgelost. 

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Ik had vandaag de helpdesk aan de lijn. 
Eerst moest ik de digibox en digicorder gaan omruilen. Toen heb ik hem proberen duidelijk te maken dat het waarschijnlijk niet aan de toestellen ligt. Maar mijn overredingskracht was niet voldoende, er wordt nu komende maandag een technieker gestuurd. Laat maar komen zou ik zeggen, ben sterk benieuwd naar hem zijn uitleg. 
ik denk er nu toch sterk aan om beide toestellen om te ruilen voor TV Boxen. 

0 Likes
Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Ze gaan veel techniekers mogen sturen, hebben ze dan niet door dat dit bij vele mensen sinds 22/11/22 is? Enkele jaren geleden: de versterker bij de modem was kapot, de helpdesk zei dat onze 2 digicorders kapot waren, was niet waar, de versterker was kapot. Eén digicorder omgeruild om te testen en nog geen resultaat, alle opnames wel kwijt en voor niets want het was de versterker, niet de digicorders...... 

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Ik stel mij de vraag of die helpdeskmedewerkers altijd weten waarover het gaat. Met alle respect, maar soms heb ik toch het gevoel dat ze niet weten wat te doen. Standaard antwoorden als de stekker eruit trekken, of resetten,  meestal weten wij dit ook wel. Wanneer er dus meerdere klachten binnenkomen over hetzelfde probleem dan zal er waarschijnlijk (dat hoop ik toch) bij eentje een lampje gaan branden en dan zal deze persoon (weer dat hoop ik toch) een algemene call inleggen. 
Helaas krijgen wij als klant hier geen terugkoppeling van ook al betalen wij iedere maand onze (te hoge) bijdrage.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders vinden elkaar niet meer!


@Royal  schreef:

... knip ...
ik denk er nu toch sterk aan om beide toestellen om te ruilen voor TV Boxen. 


Er zijn er hier nog die vermoeden dat dit erachter steekt.... Dat Telenet dus opzettelijk de digicorder gebruikers het leven zuur maakt om ze te pushen naar de TV-Box.

Is het waar? Ik weet het niet, ik werk niet voor Telenet en ken de interne keuken dus niet. Iedereen mag er het zijne van denken .... Het is aan Telenet om ons vertrouwen terug te winnen door die problemen zo snel mogelijk en correct op te lossen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Gewoon de stekker uit trekken en na 5 min terug stekken (digicorder digibox )

de haperingen of het wachten tot er iets gebeurt is weg

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Luc

je blijft dit herhalen, maar dit lukt niet. Telenet geeft zelfs toe dat er een structureel probleem is. Dus nogmaals wij moeten NIKS doen, gewoon afwachten. Hoe lang?

0 Likes