Beantwoorden
Paul490815
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

Ik probeer de telenetdiensten te bellen op het nr 015 66 66 66 en ik krijg een automatisch antwoord dat dit nr niet meer in gebruik is en men vraagt om het nr 015 66 66 66 te bellen. Hoe idioot is dat? Mijn eigenlijke vraag : ik heb een tv met een PCMCIA CARD SLOT en ik had graag geweten of ik een dergelijke kaart kan aanschaffen bij telenet om digitaal te kijken (analoge lijn is afgesloten).

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: difitaal tv kijken met een PCMCIA CARD SLOT.

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

Wat jij een PCMCIA card slot noemt is een CI slot, waarvoor je bij Telenet een CI+ module kan kopen ("TV met een kaartje")

Dat zal werken, op voorwaarde dat:

a) je toestel CI+ ondersteunt

b) je toestel een DVB-C tuner bevat.

 

Alternatief, ter vervanging van het analoog signaal, heeft Telenet een beperkt aanbod van onversleutelde digitale zenders op de kabel gezet.

Hiervoor heb je geen CI+ module nodig, alleen een DVB-C tuner.

Zie: Compact Signaal.

 

Wat is het merk/type van je TV toestel?

Welk TV abonnement heb je?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

@Paul490815 

Wat @Ex-Netweter schrijft is juist, behalve de opmerking over PCMCIA. Je zal allicht die benaming terug gevonden hebben in de handleiding van je tv. Als je een CI+ aanschaft, bestaat die uit twee delen: de CAM (conditional access module) die in feite een PCMCIA is en een smartcard die daar in steekt. Tegenwoordig wordt de benaming PCMCIA niet meer gebruikt. Men kan het de jongere generaties niet kwalijk nemen dat ze alle begrippen van het verleden niet kennen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Common_Interface

 

"Afgeleid van een PCMCIA slot" dus.

 

PCMCIA staat voor "Personal Computer Memory Card International Association".

https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_Computer_Memory_Card_International_Association

De toepassing was initiëel uitsluitend gericht op memory cards, later ook op oa WIFI kaartjes en modems.  Die Association bestaat trouwens niet meer.

In een CI+ kaart wordt enkel de connector van PCMCIA gebruikt, maar de toepassing is totaal verschillend.

 

Ik had vroeger nog een flash kaartje wat paste in mijn camera en USB kaartlezer.  Een CI+ kaart zou hier ook wel in gepast hebben, maar TV kijken zou ik er toch niet mee kunnen gedaan hebben 😉 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flatsix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

Geen probleem, gebruik ik al 1 jaar

Ofwel bij telenet ofwel tweedehands !!!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

Het punt is dat oudere tv's de aansluiting PCMCIA noemden. Dus als iemand de vraag stelt over de PCMCIA aansluiting gebruikt die vraagsteller geen verkeerde terminologie, hooguit een verouderde terminologie en dat valt niemand kwalijk te nemen.

 

Er bestond voor van alles een PCMCIA. In 1997 heb ik nog een SCSI PCMCIA gekocht om een SCSCI schijf op mijn laptop te kunnen gebruiken en ook voor ZIP-drive.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

@Paul490815 als er in de documentatie van je TV toestel meldingen staan van CI+, zal het wel ok zijn. Ik denk niet dat er veel toestellen op de markt zijn die wel CI+ maar geen DVB-C aan boord hebben.
Maar het feit dat de fabrikant verkeerdelijk de benaming PCMCIA gebruikt, klinkt niet positief.  De TV moet weldegelijk CI+ ondersteunen. CI (zonder de +) is ook niet voldoende.

Wat is het modelnummer van je TV?

 

@janne_man we worden inderdaad oude zakken 😅

Ik heb deze nog gehad: een 10Mbps ethernet pcmcia kaart voor een (zware) laptop. Met zo’n kramiekel kabeltje naar RJ45.

 

E3B342B6-3ED8-421F-AEF6-F6BE77B70334.jpeg

 

Later kwamen er laptops met ingebouwde fast- en gigabit ethernet interfaces, en die zijn nu weer verdwenen op sommige laptops.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

@Steven-E 

Correctie "ik wordt' niet, "ik ben". 😄

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

Als "oude zak" heb ik natuurlijk ook nog zoiets in mijn schuif liggen:

 

20210217_133438.jpg

20210217_133503.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitaal tv kijken met een PCMCIA card slot?

Off-topic

Nu wordt dat hier toch wel een beetje veel off-topic. Alles wat geen verband houdt met de vraag in een andere draad?

0 Likes