Beantwoorden
FluppeD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

Mijn Sony TV KDL-26V-4500 vindt alle beschikbare digitale zenders, en toont via GUIDE ook alle programma-informatie,

0 Likes
10 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

@FluppeD zeker dat je op de juiste zenders kijkt die open staan ???? er staat bij de gesloten gecodeerde vlaamse zenders een HD bij, die gaan niet open, de vlaamse zenders die open gaan zijn deze zonder de HD indicatie in de zendernaam.

dus VTM, Q2, enz.

of geef eens meer info wat je vraag of reactie is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

@FluppeD  Dit model staat niet in de lijst van Telenet als geschikt toestel voor TV met een kaartje (CI+). Dit wil nog niet zeggen dat het niet kan werken.

Als ik de handleiding van dit toestel bekijk, dan zijn de instelmogelijkheden zeer beperkt. Mogelijk staat ook niet alles in de handleiding.

Heb je een kaartje van Telenet? Zoja steekt het correct in de TV. Je steekt het kaartje in de tv als de tv uit staat.  Als je de tv aanzet en het steekt correct in de tv, ga je allicht een boodschap zien dat de CI+ gekoppeld wordt. Dat kan een tijdje duren. Hierna kan je het basispakkeet zien.

 

Heb je geen CI+ kaartje, dan kan je enkel het zogenaamde compact signaal zien.

 

In beide gevallen zou je minstens één, Canvas en Ketnet moeten kunnen zien. Ik heb geen idee welk land dat je opgegeven hebt bij de installatie. Ik zou proberen om geen land  (volgens de handleiding is dat aangeduid met een koppelteken) te kiezen. Daarna opnieuw scannen.

 

 

0 Likes
FluppeD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

Ik stem niet af met een CI+ kaartje, dus het is enkel de bedoeling Een en Canvas digitaal te ontvangen. De programma-inhoud van deze zenders wordt via GUIDE weergegeven, maar de  audio/video inhoud is niet zichtbaar.

Een land heb ik niet kunnen kiezen bij het digitaal laten scannen, ik krijg bij de optie kabel enkel de mogelijkheid 'automatisch scannen'.

0 Likes
FluppeD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

Ik probeer inderdaad enkel maar de Vlaamse zenders zonder HD te openen, maar ook daar krijg ik geen beeld/geluid, alhoewel ik wel de programma-inhoud kan zien in de GUIDE.

Ik heb een andere TV die ook rechtstreeks, dus enkel via de kabel en zonder CI+kaartje aangesloten is, en daarop kan ik meerdere zenders wel openen, zoals bv. Een, Canvas/Ketnet,VTM, VTM Kids/Natgeo,  Vier, Vijf, Q2, Nickelodeon/Spike, ...

Er is dus zeker geen probleem met het signaal op zich, alleen "ziet" deze Sony TV blijkbaar enkel het totale programmaoverzicht, maar geen audio/video.

En dat snap ik dus niet !!!.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

@FluppeD de ontvangst sterkte is te laag om het beeld erdoor te krijgen op die tv, heb dit ook gezien bij een familie lid met een Sony tv, de kabel word daar gesplitst op verschillende tv's nog met een oude kabel en tussen stukje (splitter) en dat geeft het signaal verlies.

heb je een kabel naar die tv die rechtstreeks van de NIU versterker komt (de telenet versterker) of doorgelust van de andere kabel ??????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FluppeD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

Dat kan het niet zijn. De kabel vertrekt uit de Telenet versterker, en op de TV vind ik maximale signaalsterkte. Dus er moet iets zijn wat ervoor zorgt dat de TV het signaal niet kan omzetten naar beeld en geluid.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

@FluppeD probeer eens met de Freq aan te passen naar 290.500 bv of 289.500 een halve naar boven of beneden, die tuners zijn zeer gevoelig in de Sony toestellen merk ik, heb ook zo tv staan en eens getest en zelfde probleem mee van zeer gevoelige tuner.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

@FluppeD 

Heb je nog je handleiding?  Ik bekijk deze. De Nederlandse handleiding begint op beeld 113 wat overeenstemt met pagina 3. Verder in deze uitleg geeft ik enkel nog pagina nummers.

 

Zet eerst je tv terug naar fabrieksinstellingen. Zie hiervoor pagina 27 onderaan Toestel resetten.

 

Hierna zal je terug je taal moeten kiezen: kies Nederlands. (pagina 6 tweede kolomonderaan).

Ga verder met punt 4 (op pagina 7) en kies als land het koppelteken (geen land). Daarna kies je Thuis.

Je mag het punt 8 Televisie automatisch programmeren (analoog) uitvoeren, dat duurt even.

Je moet verder met hetgeen op pagina 9 staat: De televisie afstemmen voor Kabel-verbinding.

Je kiest Snelscan. De vereiste instellingen zijn Frequentie 290 MHz of 290000 kHz, Netwerk-id 32 en Symboolsnelheid 6875. De snelscan gaat zeer vlug. 

  

Motivatie om geen land te selecteren. Het is geen recent toestel. Het toestel kan de instellingen voor de snelscan van het compact signaal nog niet weten. Als je een bepaald land kiest, ben je doorgaans beperkt tot de gekende instellingen van dat land (gekend op het ogenblik van de fabricage of laatste software update van dat toestel). Met geen land heb je de grootste vrijheid.

 

 

FluppeD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

Ik vond niet hoe ik de frequentie kon aanpassen. Na de info van Janne-Man begreep ik dat dat pas kon na een volledige reset. Die heb ik nu gedaan en zijn instructies opgevolgd en … problem solved. De gratis kanalen kan ik nu wel openen.

Bedankt om mee te werken.

FluppeD
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Digitale zenders gevonden maar niet zichtbaar

Via een totale reset kon ik alle instellingen manueel aanpassen, volgens uw instructies en... problem solved.

Bedankt om mee te werken.

0 Likes