Beantwoorden
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Ik heb een nieuwe Samsung TV, UE43NU7190 met een kaartje. Nu blijkt dat de tijd verkeerd staat, dus ook in de EPG, deze staat op wintertijd terwijl het nu zomertijd is (of Engelse tijd). Je kan in het menu van de Samsung TV wel naar de tijdsinstellingen gaan maar je kan hier niets in wijzigen (staat lichtgrijs of niet ge-highlight), ik vermoed dat de CI+ module dit vergrendeld. Wat kan ik doen?

Tags (3)
0 Likes
21 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

tijdzone juist instellen


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Allicht: Menu, Systeem, Tijd, Klok en daarna zijn er twee mogelijkheden 

Klokmodus auto, Tijdzone Auto of handmatig. Indien handmatig DST(zomertijd) aanzetten als het zomertijd is en als het wintertijd is GMT+1 aanzetten.

 Indien Tijdzone manueel, Datum en Tijd instellen.

Om zeker te zijn dat alle opties werken, Menu kiezen als je op tv beeld zit.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet


@Janneke_Dust@  schreef:

tijdzone juist instellen


Je zal toch iets duidelijker dan dat moeten zijn...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Ik bezit een samsung tv 8000 serie, onze tv's bezitten een e handleiding, uw tv aansluiten op internet draadloos of met kabel, en dan kijken onder rubriek systeem en ondersteuning, het zijn 2 pagina's ik wilde wel een copy van maken en hier in plakken, maar het lukt niet, in uw handleiding is het pagina 114 en 115.

als het kaartje echt de reden is, zouden er nog klachten moeten zijn, daarom vermoed ik dat uw instellingen niet juist staan ik bedoel lokatie (GMT)tijdzone enz, als de klokmodus op auto staat en die instellingen niet juist klopt er niets, zet u hem op handmatig dan zou u de klok moeten kunnen wijzigen, maar er is nog iets staat DST aan of uit die schakelt de zomertijd-functie aan of uit.

ik heb heel uw handleiding in pdf ik wil u die wel zenden met we transfer.

Jos

0 Likes
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Onze vorige LG TV boven had ook een gelijkaardig probleem met de CI module. Heb er mij toen gewoon bij neergelegd dat dit zo was nadat ik 10tallen keren geprobeerd had dit te verhelpen 😄

Wel blij met de digibox nu, kost iets meer maar handiger in gebruik vind ik.

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Inderdaad, menu, systeem, algemeen, tijd. Maar als ik op 'Tijd' klik dan krijg ik melding dat deze functie geblokkeerd is. Het woord 'Tijd' staat ook lichtgrijs (niet ge-highlight), volgens mij is dat omdat de CI+ kaart insteekt, Telenet blokkeert dat in het menu van de Samsung TV. Ik ga eens proberen het kaartje uit te trekken, dan terug in de menu te duiken en de tijd juist te zetten en daarna terug het kaartje insteken. Ik laat wel iets weten.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Als je Menu koos, stond dan je beeld (allicht source op je tv afstandbediening op tv) en bovendien op tv zelf en NIET op de programmagids? Je kan dit misschien eigenaardig vinden, maar de opties in het menu kunnen verschillen van de plaats waar je staat als je Menu oproept.

Je mag gerust de CI+ module uit de tv nemen en dan exact dezelfde handelingen doen die je al gedaan hebt, dit zal geen invloed hebben op het resultaat. De CI(+) module beperkt zijn gedrag tot het decoderen van het versluierd signaal. De + laat toe aan de verzender van het tv signaal om beperkingen op te leggen. Eén voorbeeld: uw tv heeft een time shift functie (pauseren van het programma) en je hebt die gebruikt. Bij het verder kijken komt er een reklameblok, die wil je dan doorspoelen. Dit doorspoelen kan afgeblokt worden door de CI+ (is al gebeurt en gebeurt mogelijk nog bij programma's uit de vtm stal, mogelijk ook bij andere).

0 Likes
Ex-Netweter
 

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

ik wil niet gezegd hebben dat de fout bij telenet ligt, maar probeer anders eens de samsung tv terug te zetten naar fabriek-instellingen, met het kaartje er in, en dan de tv laten het kaartje van telenet instaleren, met laten installeren tv box klopte er veel niet meer, kleuren speciale functies enz, de tv gereset alles terug in orde met de kleuren. ik heb dus de tv de telenet tv box laten instaleren niet de tv box de tv !!!

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Ik heb enkele testen gedaan op een recente Samsung. De guide tijden zijn daar wel juist, MAAR...

De klok kan daar ook niet ingesteld worden ( getest zonder kaartje, netwerk en coax ) maar kon niet ingesteld worden.

Ik vrees dus dat je zal moeten overgaan tot een volledig nieuwe installatie en daarin de tijdzone juist zetten en dan pas de tijd  op auto zetten.

suc6


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Op https://www.samsung.com/be/support/model/UE43NU7190SXXN/ kan je de handleiding van je tv downloaden. Op pagina 114 staan de instructies en telkens de beperkende voorwaarden voor een optie.

Vermits de programma gids één uur achterloopt, zit die nog in wintertijd (GMT+1). De optie DST moet aangezet worden.

Zorg dus dat de tv afgestemd is op een digiaal kanaal, de coax (antennedraad) moet ingeplugd zijn. Volg vooral de handleiding.

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Inderdaad op p. 114 staat als de TV via internet verbonden is of via digitaal signaal van kabel dan moet de klok op 'auto' staan, dat had ik zo gedaan bij de initiële configuratie. Maar waarschijnlijk per ongeluk een verkeerde tijdszone geselecteerd. Maar het is nogal stom dat je dat achteraf niet meer kan veranderen. Nu moet ik de TV terug naar fabrieksinstellingen zetten, zodat ik de configuratie terug van nul kan doen en zo de juiste tijdzone selecteren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Het verwonderd me dat je daarvoor terug naar fabrieksinstellingen moet. 

Als Klokmodus nu op Manueel staat, kan je dat toch veranderen naar Automatisch.

Als Klokmodus op Automatisch staat, kan je toch Tijd zone op Handmatig zetten.

Als Tijdzone op Handmatig staat, kan je toch DST op Aan zetten en GMT +1 selecteren.

 

Let wel, ik raad je ten stelligste aan om de Menu toets in te drukken terwijl je tv Source tv staat en dat je afgestemd bent op een digitaal kanaal. Doe het voorgaande enkel onder deze voorwaarden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

We spreken hier over een samsung smart tv voor alle duidelijkheid, ik heb het zelfde meegemaakt mijn 14 dagen oud samsung smart tv werkte perfect met de digicorder, na installeren van de tv-box stelde ik s'avonds vast dat de helft van de functies niet meer werkte, 14 dagen over en weer gebeld met telenet niemand kon uitleg geven over de tv box, uiteindelijk samsung gebeld, en daar kreeg ik de raad om de 14 dagen oud terug te gaan naar fabrieksinstellingen, en alles werkte terug, ik heb dan de tv de tv box laten installeren niet de tv box de tv, en op die manier behoud mijn tv zijn smart functies.

telenet weet er van, er is een dossier opgesteld gegevens van mijn tv enz, het zou niet mogen was het antwoord, en gingen na 4 dagen bellen, na meer dan een week nog steeds niets gehoord.

jos

Jos

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Beste Janneman,

 

Zoals jij het zegt zou het moeten werken, maar dat is het niet. Eens alles de eerste maal is ingesteld met de wizard van Samsung, kan men niets meer veranderen aan de klok functie. Dus als ik ga naar instellingen>algemeen>systeembeheer>tijd>klok, daar staat de laatste geblokkeerd, als je daar op 'OK' klikt dan  geeft hij 'functie niet beschikbaar'. Dus enige manier: terug zetten naar de standaard instellingen, de Samsung TV start dan terug die Wizard op, dan moet ik alles terug juist zetten met o.a. de klok. Het is eigenlijk niet te geloven....Ik weet niet goed of de CI+ kaart de klok functie blokkeert of de Samsung TV zelf. Maar iemand van het forum had hetzelfde probleem zonder CI+ kaart, dus het zal van de TV zelf komen, foei Samsung...

0 Likes