Beantwoorden
ad01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Bij de "serie opname" van 'game of thrones' ontbrak bijna altijd het einde van de aflevering.

Ik heb bij de 'instellingen digicorder voorkeuren', bij opnameopties de instelling "Stop opname" gewijzigd naar "30 min na" (dit lijkt me een ruime marge), maar nog steeds ontbrak het einde van praktisch elke aflevering.

Enorm frustrerend!

Iemand een idee wat hiervoor de oplossing is?

(Bij normale opnames (geen series) heb ik wat dit betreft nooit problemen...)

 

Titel gewijzigd door @Jolien5 | Vorige titel: serie opname - einde van elke aflevering ontbreekt

 

 

Tags (2)
0 Likes
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

@ad01 

Als je weet wanneer ze het gaan uitzenden kan je met een digicorder toch manueel programmeren wanneer hij moet opnemen. Als ik me niet vergis kan je toch ingeven van wanneer en tot wanneer er opgenomen moet worden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Misschien een overlapping met een andere opname? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname


@louishufk  schreef:

@ad01 

Als je weet wanneer ze het gaan uitzenden kan je met een digicorder toch manueel programmeren wanneer hij moet opnemen. Als ik me niet vergis kan je toch ingeven van wanneer en tot wanneer er opgenomen moet worden.

 


Ik zal het straks een nakijken maar ik dacht van wel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Ik heb dit ook regelmatig maar moet wel erbij zeggen dat ik dan het volgende programma ook opneem, mocht deze ingesteld staan op 5min vóór dan overlapt die het vorige programma, je kan het einde wel zien als je het volgend programma gaat bekijken, dat begint met het einde van het vorig programma.

0 Likes
ad01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Beste Louishufk I

 

De bedoeling van een "serie opname" is dat je niet meer hoeft op te zoeken wanneer een volgende aflevering van de serie zal uitgezonden worden.  Zo ben je zeker dat er geen enkele aflevering ontbreekt in je opnames (zeer handig voor bingewatching).  De afleveringen zouden netjes volgens je persoonlijke instellingen moeten opgenomen worden.  'Standaard' worden deze opgenomen 5 min vóór de start van de uitzending, en eindigen 15 min na de uitzending.  Omdat dit bij 'serie opnames' blijkbaar niet lukte (einde aflevering ontbrak), heb ik deze instellingen gewijzigd naar 30 min voor wat betreft de tijd van opname na de uitzending.  Maar nog steeds was het einde van de aflevering niet opgenomen...

(Iedere aflevering manueel instellen is hier duidelijk geen optie, want dan is deze functionaliteit volledig niet meer van toepassing)

ad01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Indien er een overlapping is, dan krijg je een conflictmelding, en wordt de aflevering niet opgenomen.  Dit is hier duidelijk niet het geval, aangezien alle afleveringen wel degelijk opgenomen werden, doch niet tot het einde van de aflevering(en).

0 Likes
ad01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Ik denk dat je het hier over 'manueel' opnemen hebt.  Bij opname van een "serie" kun je dit niet instellen...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

@ad01 

 

Als je dit instelt in de algemene instellingen is dat ook geldig voor serieopnamen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ad01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Beste Stefaan,

dank voor uw reactie.  

Ik was ervan overtuigd dat dit ook zo zou zijn, maar moet helaas vaststellen dat dit niet het geval is.

Bij 'manuele' opnames absoluut geen probleem.

Bij 'serie opnames' dus steeds het ontbreken van de laatste minuten van de afleveringen...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

@ad01 herstart je box eens, dat kan soms helpen bij problemen met de boxen 😉 

als het afleveringen na elkaar zijn op een zender dan kan het zijn dat er overlappingen zijn en je dan het vervolg kan zien op de volgende opname, 

doordat de digicorder beperkt is tot 2 tuners om op te nemen kan je dit soms mee maken.

toevallig geen opnames van Zes, daar durft de tijd van series soms niet kloppen dat iets veel later begint en dan kan je dit ook voor hebben.

het is beetje zoeken bij die zender 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Controleer eens ELKE geplande aflevering van Games of thrones d.m.v opnameopties of de eindtijd effectief 30' extra is.  Best in programma 'opnameopties' 'Alle afleveringen' selecteren i.p.v 'Nieuwe afleveringen'

ad01
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Einde van elke aflevering ontbreekt bij serieopname

Beste CDTI,

Aangezien de serie 'Game of Thrones' inmiddels afgelopen is, (en er dus geen geplande afleveringen meer bestaan), is het onmogelijk om de eindtijd van 30min in de opnameopties te checken.

Desalniettemin heeft uw antwoord mij geholpen naar wat ik vermoed te oplossing te zijn.

Omdat het einde van de afleveringen ontbrak, had ik in de algemene opnameopties, de eindtijd van 15' naar 30' gewijzigd.  Wat ik evenwel niet gedaan had, was de serie te annuleren om die daarna opnieuw in te stellen.  Op deze manier zouden de gewijzigde opnameopties op deze 'nieuwe' serieopname automatisch van toepassing zijn.

Bij het checken van de opnameopties bij een andere serieopname (die al een hele tijd geleden werd ingesteld (dus vóór ik die wijziging naar 30' had ingesteld), stel ik vast dat de eindtijd daar nog op 15' staat.  Maar bij het checken van een recentelijk ingestelde serieopname, stel ik vast dat de eindtijd hier nu wel op 30' staat.

Ik vermoed dat hiermee het probleem opgelost is, met oprechte dank voor uw suggestie die er ongetwijfeld heeft toe bijgedragen om tot een oplossing te komen.