24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines) Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.
Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.
De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.
Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...
De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.
Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nog even bijkomende feedback. @Ex-Netweter
De noodoplossing met aangepast ip adres blijkt na enkele uren wachten nu ook bij mij te werken.
Groeten Frank Truyen
Ook hier werkt workaround door router LAN IP aan te passen. Ik heb dit aangepast naar .254
Het straffe aan heel deze zaak is dat ik vrijdag een Telenet Technieker over de vloer gehad heb en blijkbaar is dit issue niet bekend bij hen. Heeft zelfs de hulp ingeroepen van het SWAT team 🙂
Maar ook daar werd geen oplossing geboden, ik moest het zoeken op mijn roiuter, want als die niet instak dan werkte alles perfect. Maar dat het al die tijd al feilloos gewerkt had en dat er niets was veranderd aan mijn setup, dat werd effe van tafel geveegd.
Een deftige technische uitleg over hoe een digicorder die op een switch zit, een IP adres kan krijgen van mijn intern netwerk en dan nog wel een IP adres buiten mijn DHCP scope, kreeg ik ook niet.
Qua communicatie kan dit weer tellen van Telenet. Het is toch een kleine moeite om naar hun klanten (met modem only setup) een mail te sturen met een beschrijving van dit issue en de workaround.
zou al heel wat frustratie uit de wereld helpen.
Ik hoop op een deftige oplossing van Telenet en enige vorm van compensatie, want al bij al ben ik hier toch een paar dagen mee bezig geweest (helpdesk bellen, alles resetten, digi uit de stroom halen, telenet technieker aan huis, etc
Sorry, ik heb meermaals met jullie diensten contact gehad, probleem was onbekend. Wij betalen maandelijks € 102 en jullie leveren niet de diensten waarvoor wij betalen. Ik ga hier mijn hele netwerk niet ondersteboven draaien voor jullie tekortkomingen. Graag een correcte oplossing/interventie die gratis hoor tbten zijn en een gepaste compensatie voor het leed. Blijkbaar zijn jullie enkel goed voor nieuwe klanten, maar klanten die al jarenlang betalen en nooit iets gratis krijgen, kunnen ook niet op delijke service rekenen
Zelfde probleem alhier !
En ook ik ga mijn interne netwerk niet helemaal omgooien door een fout van Telenet !
Graag dringend een oplossing aub !!
moet ik je gelijk in geven voor jarenlange klanten doen ze niks en voor de nieuwe alles
euhm, kan iemand bevestigen dat voor een modem-only opstelling het wijzigen van het lan-ip op mijn eigen router voorlopig een oplossing is?
met de nadruk op voorlopig!!!! ik verwacht nog steeds een remake van hun update.
net tel van telenet gehad.
remake van update is in de maak, maar 't is nog wachten...
wel vergeten te vragen of er een compensatie voor het ongemak vanaf kan...
Dus @VincentD krijgen de gedupeerden hiervoor een compensatie?
ik heb daar zoals de meeste hier wel wat tijd ingestoken om toestellen te rebooten, uit te trekken, te resetten naar fabrieksinstellingen en bovendien ruzieënde kinderen (sjotters en niet-sjotters) aan overgehouden...
All,
Bedankt om de workaround zo uitvoerig te testen. We zijn blij om te lezen dat deze gewerkt heeft voor sommigen onder jullie. Degene waarvoor deze fix niet mogelijk was, neemt best even met ons contact op via Twitter of Facebook. Dan kijken we het graag daar verder met jullie na. Er worden hier geen compensaties voor gegeven.
Suzy
heel leuk om te lezen dat ze het probleem nu al kennen, en nog beter dat er een update zal volgen om dit recht te zetten, maar kan er iemand ook zeggen wanneer deze updat zal komen, want ik heb zoals anderen hier geen zijn om mijn netwerk aan te passen owv fouten van de provider, het zou leuk zijn daar als klant ook eens wat info over te onrtvangen
We hebben geen zicht op een concrete datum voor de nieuwe update, @Ex-Netweter.
Je kan de fix die we eerder voorgesteld hebben gebruiken. Dan zal je merken dat de opnames terug zichtbaar zullen staan. Indien je liever geen wijzigingen aanbrengt aan je in home netwerk, is er nog een laatste optie. Je kan de EMTA modem die je nu geïnstalleerd hebt omruilen naar een wireless modem. Hiervoor moet er dan een technicus langskomen. Dan neem je best contact met ons op via Facebook of Twitter.
@Suzyik hoopte alleen een indicatie te krijgen of we deze update binnen x aantal dagen, weken of maanden kunnen verwachten. Wat betreft de optie omruilen naar wireless modem staat hier gelijk aan onmiddellijke exit van telenet, maar nog een andere oplossing (die ik niet zag staan) is wel omruilen van een ad210 voor een ad220 (want deze blijken hier geen last van te hebben)
Is telenet aan het experimenteren om een eigen LAN te creëren als klant een eigen router heeft? Of is dat een geheim?
Gebruik dan aub geen LAN in de range 192.168.0.x of 192.168.1.x want dat is iets dat door de meeste routermerken gebruikt wordt. Er schieten nog 252 getallekes over hoor.
@VincentD bedankt voor de workarround!
Met deze oplossing kan ik terug de gedeelde opnames op mijn Digibox opvragen.
Kunt u ons technisch uitleggen waarom de laatste octagetal van de router geen 1 mag zijn?
We leren graag bij.
Het zelfde probleem hier.
Deze morgen met de klantendienst gebeld, niet geholpen. De persoon aan de telefoon was gewoonweg arrogant. Alles was zo gezegd ok, je moet maar een technieker laten komen. Tot zover klantvriendelijkheid. Toen ik vroeg ivm eventuele software was dat zeker het probleem niet.
Dan ben ik maar naar een techcenter geweest om een oplossingte vinden. Daar heb ik ze geïnformeerd ivm het probleem en ook gemeld dat er maandag een technieker komt. Ze hebben m'n 2 boxen vervangen om er zeker van te zijn dat er daar geen problemen mee waren. Een pluim voor klantvriendelijkheid en huplvaardigheid!!
Eerst was in het menu 'opnames' zichtbaar, maar niet toegankelijk. Na alle updates is alles terug om zeep.
'Opnames' is terug verdwenen.
Afwachten wat de technieker maandag uit zijn hoed zal toveren.
Is er eigenlijk een mogelijkheid op een digbox/corder te pingen?
Hallo,
Ik snap niet waarom de router (ik heb trouwens modem only) het probleem kan zijn. Beide toestellen zitten - samen met een eigen router op dezelfde switch - meteen achter de modem.
De router heeft een switch achter zich voor een eigen 192.168.X netwerk. Hoe kan het IP van GW/router invloed hebben op de werking van de digibox?
Voor de update had de digicorder(die GEEN update heeft gehad) reeds een IP home adres, dat trouwens nergens conflicteert met de IP adressen van mijn router.
Als er trouwens een conflict is, waarom werken ik dan alle andere IP gebonden diensten (tv-theek, etc) op beide toestellen en en yelotv op de digicorder dan nog wel?