Beantwoorden
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines)  Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.

 

Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.

 

De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.

 

Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...

 

De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.

 

Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)

98 reacties
gvdp
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik stelde deze avond ook het probleem bij me vast. Ik heb het probleem niet volledig onderzocht, maar ik vermoed dat het ergens iets te maken heeft met een of ander discovery protocol, dat de digiboxen gebruiken om inzicht in het lokaal netwerk te krijgen.

 

Het probleem is bij ontstaan doordat ik in mijn router (voor diagnose van een ander probleem) een interface die verbonden was met het telenet WAN netwerk het IP adres 192.168.133.1/24. Ik ben deze nadien vergeten verwijderen en om de een of andere reden had onze digicorder dit opgepikt, en zichzelf het adres 192.168.133.63  toegekend. Na het verwijderen van dit adres wou de digibox dit adres niet meer vergeten. Na een factory reset, bleek de opname deling terug te werken, maar een 20tal minuten later had ie weer dit IP opgepikt. (zelfde scenario als voorheen dus.) Hoe dit mogelijk is heb ik geen uitleg voor.

 

De oplossing die de problematiek bij mij heeft verholpen, is het instellen van een filter op mijn router die alle frames dropt die afkomstig zijn van de mac adressen van de settopboxen. (En dit voor elke interface in het telenet WAN) (mac adressen kun je opzoeken via mijn telenet, of in de technische informatie van de settopbox). Deze feature is helaas niet op elke router beschikbaar.

 

Verder merk ik ook op dat de settopboxen redelijk wat (om het half uur zo een burst van 12  stuks) pakketten versturen naar het 239.255.255.250 multicast adres, dat wordt gebruikt voor UPnP. mogelijks heeft dit hier iets mee te maken.

 

Als @VincentD even de volledige technische werking van de procedure die wordt gebruikt voor het ontdekken van het inhome ip zou kunnen toelichten zou dit super zijn.

 

Groeten,

 

Gert.

0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

@gvdp, heb je de oplossing die ik eerder in deze thread heb gepost al kunnen bekijken? Hiermee zou het weer mogelijk moeten zijn om je opnames te delen.

 

Als dit niet heeft geholpen, zijn er nog 2 opties. Je kan je EMTA modem vervangen door een modem met WiFi, hiervoor neem je best contact met ons op via Facebook of Twitter.

Een andere optie is om te wachten op een oplossing waar we momenteel aan werken, deze oplossing is voorzien voor het einde van dit jaar.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

We zijn nu het einde van het jaar. Wat is de stand van zaken?

0 Likes
BigBud
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hier had ik graag ook een antwoord op gezien.

 

De laatste versie van de software voor de digibox is precies van 18/10/16.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

bij mij werkt het ook niet, modem only, eigen  dhcp van router uit (alles fixed) en router niet op 192.168.0.1 

box en corders krijgen wel 10.x.x.x en 192.168.... vd modem maar verder geen communicatie onderling.  box krijgt een local ipv6  van mijn doogeluste tplink wrd3600 die een ipv6 krijgt en verdeelt dhcpv6 en slaac. corders zijn van het oudste type en alles heeft in deze configuratie perfect gewerkt tot een half jaar geleden ofzo. technieker heeft alles nagekeken maar het werkt niet weer zoals in het begin

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

We laten jullie graag weten dat op 30/11/2016 onze toestellen een update hebben gekregen die dit probleem heeft opgelost.

 

Indien je op dit moment nog hinder zou ondervinden, kan je best je digicorder eens opnieuw laten zoeken naar een update via je instellingen. Merk je het erna nog steeds op? Dan ligt de oorzaak vermoedelijk ergens anders.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

(aangekochte) ad2000 en ad210  hebben geen nieuwe update beschikbaar, en de deelfuctionaliteit werkt niet.

0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Het werkt nu. heb ondervonden dat als eenmaal alles een ip heeft, en ik dan de modem weer even uistchakel en weer terug opzet, alles zijn ip bijft houden maar hierna ook de digicorders erna wél elkaar kunnen terugvinden. perfect, weer tevreden 🙂

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 233
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik wil wel even melden misschien, dat de tplink sinds kort het weer werkt hier niet de ipv6 meer regelt,  is nu een computer met opnsense erop

0 Likes