Beantwoorden
INE
Professional Weetjesweter
It's your ninth party! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Geen aanrekeningen beschikbaar voor kabel TV.

Ik weet het niet meer.

Al meermaals gebeld met Telenet zonder resultaat. Men weet niets. Men kan niets !

Het gaat om het feit dat ik al sinds 7 maand wacht op de aanrekening voor mijn KABEL TV die meer dan 200 Euro bedraagt.

Vorig jaar betaald dit jaar komt er niets ???? Op mijn vraag of de Kabel Tv sinds dit jaar misschien gratis is, krijg ik géén antwoord.

En oké, je kan zeggen, wat maak je u druk, als je géén aanrekening krijgt moet je niet betalen, ja oké maar.... Wat als het méér dan 1 jaar duurt voor men bij Telenet door heeft dat ik nog niet heb betaald (al staat dat nergens aangegeven, mijn saldo is overal nul), en ik dan ineens aanrekeningen krijg van meerdere jaren? Dat is waar ik me zorgen over maak.

Niemand schijnt te weten waarom ik plots vanaf dit jaar géén aanrekening meer krijg voor mijn Kabel Tv  (heb geen digibox, geen digitale tv enz).

Ik hoop dat iemand een antwoord weet op de vraag: is mijn Kabel Tv vanaf dit jaar gratis  bij Telenet?

Groets en dank alvast voor antwoordjes

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: gratis televisie?

Tags (2)
38 reacties
INE

@janne_man 

Ter info

Je schreef ergens dat ik digitale Televisie heb maar dat klopt NIET.

Ik heb gewoon Kabel Televisie. Betaal dat elk jaar braaf op tijd. Enkel sinds dit jaar krijg ik géén rekening meer. Heb betaald tot december 2023.

Groetjes

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Je kan de vraag via WhatsApp stellen en stuur je oude factuur mee

Als er later een discussie is heb je een bewijs dat je alles hebt geprobeerd

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Vermits Telenet je klacht niet ernstig genomen heeft, doe dan beroep op de ombudsdienst Telecom.

Je vermeldt in die klacht dat je de vraag gesteld hebt aan Telenet over de jaarlijkse facturatie, dat  Telenet daarop antwoord dat je moet bellen. Als je belt krijg je ook geen antwoord. Je vraagt dus aan de ombudsdienst om te bemiddelen in een ernstig antwoord van Telenet. Als de ombudsdienst naar een dossiernummer vraagt van je klacht bij Telenet, meldt dan dat je geen nummer gekregen hebt en dat Telenet blijkbaar weigert je klacht ernstig te nemen.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@INE  schreef:

Ja. Daar staat géén Tv want kabel TV zoals ik heb bestaat zogenaamd niet. 

Enfin heb klacht formulier ingevuld en ik wacht weer af.

Volgens Mijn Telenet heb je geen enkele dienst meer. Je zal dus geen facturen meer zien...

Een kabelabonnement bestaat wel nog altijd: zie prijslijst:

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vraag me af waarom je dan kabel betaald als je geen digitale tv kijkt en geen internet hebt, 

analoge tv bestaat niet meer, enkel nog digitale tv via de kabel,

dus je kijkt dan ook geen tv, waarom betaal je er nog voor??

analoge radio zit er ook al niet meer op, enkel digitale radio.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Master-Magic  schreef:

Vraag me af waarom je dan kabel betaald als je geen digitale tv kijkt en geen internet hebt, 

analoge tv bestaat niet meer, enkel nog digitale tv via de kabel,

dus je kijkt dan ook geen tv, waarom betaal je er nog voor??

analoge radio zit er ook al niet meer op, enkel digitale radio.

* Met een kabelabonnement heb je 22 onversleutelde TV zenders van het Compact Signaal (en 61 onversleutelde radio zenders).

* CI+ (op iemand anders naam).

Het is toegestaan om een TV decoder (niet interactief) te gebruiken op een ander adres, op voorwaarde dat er daar één betalend TV abonnement is ...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter

@flip1953 ja maar je snapt de vraag niet, de persoon zegt dat ze niet digitaal kijken, dus hoe kijk je dan tv, dat is enkel nog digitaal en je betaald een kabel abbo, maandelijks of jaarlijks.

uw uitleg weet ik allemaal, maar waarom betaal je kabel als je niet digitaal kijkt, de zenders zitten nog enkel digitaal op de kabel met een kabel abbo, dat is de grote vraag.

Master-Magic | Krak

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Master-Magic u en ik (en nog vele anderen) weten dat iedereen digitaal kijkt. Maar Telenet heeft bewust 'digitaal' vermeden voor het alternatief en de benaming compact signaal gebruikt. Dus ja, ik begrijp best dan mensen zeggen dat ze niet digitaal kijken omdat ze een kabelabonnement hebben en geen digitale tv abonnement.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Klopt Compact Signaal wordt bij digitaal geteld voor de cijfers

Zijn gewone digitale klanten op het Compact Signaal  zonder extra toestel of kaart hebben ook geen  interesse in op het extra

Krijgen 1 factuur per jaar

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Ze kunnen perfect een winkel binnen stappen en een tv kaart of digibox of digicorder er kopen

Dat mag op hun naam ze hebben een officieel tv abo bij telenet 

0 Likes
INE

Aan iedereen hier boven.

Als ik alles hier van opmerkingen lees, blijkt dat het voor de meerderheid hier niet duidelijk is wat ik bedoel of wat mijn "probleem" is.

En  dat is misschien normaal omdat blijkbaar iedereen er vanuit gaat dat iedereen Digitale Tv heeft en dat is niet zo.

Ik heb geen digitale Tv. Ik heb geen Digibox.

Ik kijk Televisie alle dagen gewoon zoals men dat deed voor digitale Tv bestond - dus gewoon via de Kabel (en dat moet je dus ook betalen).

Ik betaal dus (ook) al vele jaren gewoon voor Kabel Tv waarbij ik een beperkt aantal zenders heb, maar die zijn ruim voldoende voor mij.

Er is nooit een probleem geweest met betalen, heb nooit té laat betaald, altijd meteen op de dag dat de rekening toekomt.

Nu komt er géén rekening voor mijn kabel Televisie die had moeten komen in Januari van dit jaar, want mijn vorige aanrekening liep tot december 2023.

En dat is dus nog steeds het "probleem"

Ik hou deze conversaties als bewijs dat ik Telenet meermaals heb gecontacteerd. Want op Mails reageert men enkel standaard met de melding bel ons, maar als je belt dan zegt men dat men niet weet wat het "probleem" is.

Het enige wat ik nu nog wil, en zal proberen, is klacht neerleggen via consumentendienst die men hier eerder ergens vermelde.

DANK allemaal voor jullie reacties.

Groets

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter

@INE  Dan denk jij verkeerd, analoge tv zoals vroeger bestaat niet meer, tv kijken gaat sinds analoge tv is gestopt enkel digitaal, weliswaar in een lagere kwaliteit wat je hebt, maar dat is digitaal, analoge tv kan je niet meer bestellen, denk dat er daar iets moet fout gaan in je account, dat dit nog tot vorig jaar als analoge tv was bestempeld in het systeem en je sinds enkele maanden in het nieuwe systeem zit en er geen analoge tv abbo meer bestaat, enkel nog digitale tv.

Master-Magic | Krak

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter

Zou kunnen dat je nog in oude systeem zit van de facturen

Ze werken nu met nieuw systeem ze zullen er later bij hun controle op uit komen

Nu zijn alle tv kijkers digitale klanten dat willen we zeggen hoe je nu kijkt gewoon via tv of kaart of bakje je blijft nu een digitale tv klant

Zet het geld opzij en wacht af en hou de bewijze bij moest er later problemen zijn

0 Likes
INE

@Master-Magic

Héél raar wat je schrijft. Ik kijk echt naar Analoge Tv en niet naar Digitale Tv. 

Bij mijn Tv instellingen kan ik kiezen tussen Analoge Tv en Digitale Tv, bij dit laatste (digitale tv) heb ik géén beeld en geen zenders

Bij Analoge Tv heb ik wel beeld en zenders, en dit is dan ook wat ik heb.

Het is dan dus toch raar dat men zoals jij zegt Analoge Tv plots Digitale Tv gaat noemen terwijl dat het dan dus niet is.

Iemand van Telenet was enkele jaren geleden erg behulpzaam voor mij.

Die persoon zei toen: Ik mag dit eigenlijk niet zeggen: "Maar Analoge Tv bestaat nog en blijft bestaan en als je dat wil kijken dan moet je dit en dat doen. En die aanpassingen deed ik dan en voilà het was in orde.

Enfin. Heb klacht gestuurd naar ombudsdiens en verder wacht ik maar af en ja geld staat aan de kant, maar alles blijft wel erg vervelend vind ik.

Groetjes

En dank aan allen voor reacties

0 Likes
INE

Volgens Telenet zit ik al in het nieuwe systeem.

En daarnaast kan Telenet perfect op mijn account zien dat ik vorig jaar Analoge Tv heb betaald want die factuur staat daar gewoon, ze moeten enkel maar klikken en zien het inclusief alle gegevens. Dus aan mij ligt het niet.

En ja, tuurlijk, mijn geld staat aan de kant.

Bewijzen, heb enkel deze pagina, want op mails stuurt men enkel standaard zinnen met enkel daarin  bel telenet en na bellen heb je ook geen bewijs dus tja. Heb dan dus enkel dit (deze pagina) als bewijs, en o ja, sinds gisteren, ook bewijs van klacht aan ombudsdienst

Groets

Dank voor je antwoordje

0 Likes