24757
netweters
|
152423
antwoorden
|
20703
vragen
|
Hi,
ik heb een vrij simpele setup waar m'n Telenet Digicorder direct met HDMI op m'n LG OLED65C7V hangt. => alles werkte prima.
Ik ben net terug van 4 weken vakantie, periode waarin ik de stekker uitgetrokken had van heel de TV winkel. Ik steek de stekker terug in en plots heb ik geen geluid meer (wél beeld) van m'n digicorder.
Na wat zoeken en testen met kabels en settings vond ik de oplissing niet... maar 2 dagen later was het geluid plots wel terug. => opgelost dacht ik
Gistere hadden we een uur stroomonderbreking in de straat => hop weer geen geluid meer.
Nu ben ik wat dieper gaan zoeken maar vind geen oplossing.
Ook op dit forum gaan zoeken maar geen oplossing gevonden die me helpt (bvb UHD uizetten).
Ik kan zelf niet uitsluiten waarin het probleem zich bevindt.
Mijn ondernomen stappen:
Hardware:
veranderen van HDMI kabel => no change
Digibox aansluiten op andere HDMI poort 1,2,3,4 => no change
Andere bronnen (PS4) op deze TV geven wél geluid
PS4 aansluiten op andere HDMI poorten => wél geluid
Netflix (met native TV-app) => wél geluid
Digicorder aansluiten op andere TV => wél geluid
Settings pogingen:
Uiteraard valideren dat "mute" af staat zowel op TV als digicorder
Volume op TV én digicorder staat niet op 0
Alle "toeters en bellen" afzetten op TV (UHD, ATMOS, Sound synch, automatic volume control etc etc)
Heb zelfs een factory reset gedaan van de TV
Op Digicorder zijn er niet veel settings, maar die ook geprobeerd (Dolby Digital: neen)
Kan iemand me helpen?
Thanks!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Net alles (modem, power lines, coax versterker, digicorder, TV) langzaam terug opgestart ieder op zijn beurt => geen verschil
Zet de digicorder eens terug naar fabrieksinstellingen. Let wel op: MET BEHOUD van opnames.
Als het dan nog niet lukt kan je best eens bellen naar klantendienst. (technische problemen)
Done => geen verschil
ik denk dat ik inderdaad eens naar de klantendiienst ga bellen
Is de Digirecorder aangesloten op een HDMI (ARC) poort of een gewone hdmi?
Indien je de ARC poort gebruikt moet je SIMPLINK inschakelen op je tv om geluid af te spelen via HDMI (ARC). PCM zou ik dan ook eens proberen zodat alle formaten van geluid doorgegeven worden.
Ik heb hem op de 4 HDMI poorten aangesloten geen verschil.
SIMPLink aan/uit geen verschil.
PCM niet direct gevonden.
Ik heb net klantendienst gebeld, hebben ook wat geprobeerd, ik mag m'n Digicorder gaan inruilen.
We zullen zien wat de status daarna is.
Wordt vervolgd
Ik lees dat die digicorder wel zou werken op een andere tv, laten we ervanuitgaan dat je probleemin het beste geval mogelijks tijdelijk verholpen kan zijn, zoals je eerder ervaarde.
Wat ik me afvraag, heb je bij die 2e tv de hdmi kabel van tv 1 gebruikt? Want voor mij klinkt het alsof uw hdmi kabel niet goed is. En als je een tv-box hebt gebruik je best een hdmi 2.0 ipv 1.4
grtjs.
Dank voor je antwoord.
Ik heb op de andere TV geprobeerd met orginele kabel en andere.
Werkte altijd.
Intussen heb ik m'n Digicorder ingeruild ten gevolge van een belletje met de klantendienst...
en wonder boven wonder... HET WERKT nu weer.
Ik heb de logica niet helemaal begrepen, maar maar belangrijkste is dat het nu werkt