Beantwoorden
Joke1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Geen signaal bepaalde zenders

Hallo, 

 

Op 5/09 kwam de Telenetinstallateur langs om mijn digibox te installeren. De installatie liep niet zoals gepland en hij zei me dat er een elektricien moest langskomen omdat het signaal op de gelijkvloerse verdieping niet goed was (het eerste en achtste draadje van de kabel zouden niet goed meer zijn). 

op bij benedenverdieping zou alles wél ok zijn. 

 

De elektricien is langgeweest en heeft alles gecontroleerd. 

Deze heeft bevestigt dat de signalen ok zijn (heeft ze nog eens uitgemeten), ook de coax kabel (die met ronde connector)is ok, we hebben een nieuwe coax kabel ook nog eens ingeplugd.

Alle kabels boven en beneden uit- en opnieuw ingestoken.

 

Volgende gegevens krijg ik bij het menu Signaalsterkte als ik op een zender wil kijken waar ik geen signaal heb: 

Zender : staat niets ingevuld (hij herkent de zender niet) 

TSID : hier staat ook niets ingevuld 

S/N Ratio : varieert 

BER: 1.0

Signaal: UNLOCKED 

Signaalkwaliteit : 0% 

Signaalsterkte: _31,9% dBmV (varieert maar is telkens meer dan -30) 

Foutieve pakketten: 0 

 

Kan iemand mij helpen? Ik heb dit enkel op een aantal zenders zoals onder andere Canvas en Een. 

 

Door dit probleem kan ik mijn TV gids ook slechts bekijken tot de dag erna om 5u 's morgens.. 

 

Ik wil graag weten of het probleem bij mij ligt of bij Telenet, want 85 euro/15min + verplaatsingskosten betalen voor een technieker die me dan zou zeggen dat de fout niet bij hen ligt, is echt te veel.. 

 

Dankjewel !

 

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen signaal bepaalde zenders

Blijkbaar 2 problemen.

UTP 1e en 8e draadje niet OK. Oplossing RJ45 pluggen vernieuwen. Dit is voor de interactiviteit. TV gids + 2 dagen, film bestellen, programma heropvragen enz.

Coax blijkbaar ook niet OK. Heb je op een andere plaats wel een correct signaal?

En op welke zenders heb je wel beeld en op welke niet. Coax is toch geen opsplitsing van 1 naar 2 coaxen?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen signaal bepaalde zenders

zit er buiten geen filter op de kabel, want je spreekt van één en canvas en dat zijn net de zenders dat op de mux zitten dat met een filter niet te bekijken zijn bij telenet????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Geen signaal bepaalde zenders

Zit er dik in!

+ Electricien die coaxkabel uitmeet? Nog nooit gehoord, zijn speciale en best wel dure meters hiervoor. Electricien is hiervoor niet opgeleid 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen signaal bepaalde zenders

@Joke1, ik heb jouw post verplaatst naar de categorie 'Televisie'. Je hebt wel problemen met zowel coax als UTP aansluiting, maar uiteindelijk gaat het wel om je TV ervaring. Hopelijk kan je met de tips van de andere Netweters een oplossing vinden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geen signaal bepaalde zenders

Ik zou je toch aanraden Telenet eens te contacteren om alles op afstand eens uit te meten.
Telenet kan direct zien of er iets gaande is met hun installatie of niet.
Kijk ook eens of de aansluitingen vast zitten, ik heb al gehad dat de coax kabel aansluiting aan het loskomen was op de Telenet router.
 

0 Likes
Joke1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Geen signaal bepaalde zenders

Hallo, 

 

Ik weet het niet of er ook een probleem is met de coax kabel? De elektricien heeft gewoon alles gecontroleerd. 

De enige informatie die ik van de telenet installateur had gekregen was die van het eerste en achtste draadje. Ik ken hier helemaal niks van dus het is Chinees voor mij. 

 

Het is niet enkel Een en Canvas, ook een aantal andere zenders. De huurster die hier voor mij zat had geen enkel probleem bij Proximus dus daarom dat ik het zo vreemd vind dat ik deze zenders niet kan nemen + tvgids niet beschikbaar is. 

 

Ik denk dat ik eerst de elektricien laat komen om de pluggen te vernieuwen. Indien dit niet lukt zal het probleem bij Telenet liggen hoogstwaarschijnlijk? 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen signaal bepaalde zenders

Het eerste en achtste draadje is van je UTP en dat heeft alleen te maken met de interactiviteit en niet met de zenders of het beeld daarvan. Zenders zijn een coax probleem. Dus moet je zeker zorgen dat je coax OK is. Geen splitters erop of ertussen, goede connectoren en uiteraard een goed afgeschermde kabel.

@TelebidCoax die loskomt op de router zal je internet beinvloeden niet je beeld op TV. Coax die loskomt op de NIU uiteraard wel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geen signaal bepaalde zenders

Beste igvfer, het was de coax op de NIU die losgekomen was.
Grt

0 Likes