Beantwoorden
nancy1971
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Beste netweters

 

Gisterenavond TV (Samsung) en digicorder willen aanzetten, maar op het display van de digicorder stond vreemd genoeg geen klok, maar PROD.

Geprobeerd digicorder met afstandsbediening op te starten, maar geen reactie. 

Eerst alle kabels geïnspecteerd, maar alles OK op het eerste zicht.

Stopcontact uitgetrokken en na een paar minuten terug ingestoken, maar opnieuw geen reactie. Meer nog, display helemaal zwart.

Stopcontact nog eens uitgetrokken, na een paar minuten terug ingestoken en tegelijkertijd op BACK (zie handleiding) geduwd. Maar allemaal zonder resultaat.

Digicorder volledig losgekoppeld en op ander stopcontact geprobeerd (misschien stopcontact defect), maar niets...

Ik denk dat de digicorder de geest heeft gegeven. Is ook onze eerste nog (sinds 2012).

Wat is jullie mening? Kan ik nog iets anders proberen of is het richting Telenet Center?

En als het dat laatste is, kan je nog een digicorder bekomen of is het onmiddellijk een TV-box?

Een digicorder is voor mij voldoende; ik hoef niet meer mogelijkheden.

Graag jullie reacties, waarvoor dank.

0 Likes
18 reacties
Ex-Netweter
 

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Je kan nog proberen om de fabrieksinstellingen te herstellen via de knoppen op de Digicorder: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnieuw-naar-fabrieksinstellingen-zonder-toegang-tot-tv-me...

Je hoeft geen TV-box te nemen, een gehuurde en defecte Digicorder kan steeds gewisseld worden voor een functionerende Digicorder zolang Telenet die op voorraad heeft.
Als je de Digicorder hebt aangekocht en die defect is, kan je best eens tweedehands kijken of je er nog één goedkoop op de kop kan tikken: https://www.2dehands.be/l/audio-tv-en-foto/#q:digicorder

nancy1971
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Beste Raf

Dank voor jouw reactie.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen zal niet lukken, want digicorder doet werkelijk niet meer.

Welk toets je ook ingedrukt houdt of duwt, de display blijft zwart.

Ik vrees dus dat het een andere digicorder zal worden? De onze was nu ook een gehuurd exemplaar.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

@nancy1971 

Gewoon naar telenet shop gaan, je oude digicorder en kabels meenemen en vragen voor vervanging. Als er op stock zijn krijg je direct eentje mee. Digicorders worden nog steeds verdeeld. Wel de persoon (of zijn paspoort) meenelen op wie het telenet abbo staat

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

De laatste keer dat ik een digi heb moeten vervangen heb ik (wegens vorige ervaring) enkel het toestel zelf meegenomen naar de shop. Zonder problemen meteen een doos meegekregen waar een "nieuwe" digi inzat, eveneens zonder kabels, voeding ...

Ze hebben enkel het serienummer genoteerd om de interactiviteit om te zetten. Thuis aangesloten en onmiddellijk geactiveerd, alles was al OK.

Zo een doos met alles erin is volgens mij niet bedoeld voor een omwisseling maar enkel voor een nieuwe klant of een uitbreiding. Een voeding of een afstandsbediening kun je ook gewoon los gaan ruilen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

@StefaanH 

Dan is ineens alles vernieuwd he, alles is al in gebruik sedert 2012. Dus kun je beter alles van digicorder meenemen, en krijg je nieuw of refurbished terug. Dat is toch beter? Tenzij het natuurlijk alleen de afstandsbediening of adapter is 🙂

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Controleer toch eerst een goed de voeding van de Digicorder. Daar staat een klein ledje op dat groen oplicht als er voeding is. Is het ledje aan, controleer dan of die nog goed vast staat in de Digicorder. Als het ledje niet brandt, wissel de voeding om, dan ben je niets kwijt van uw opnames. Als het na de voedingwissel nog niet lukt kan je alsnog de het geheel omwisselen in een Telenet center.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Trek stroom stekker 5 min uit  laat rustig opstarten

hoor je hem opstarten

Kan zijn dat stroomstekker kapot is kijk eens dat lampje brand op de stekkerblok

0 Likes
nancy1971
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Beste netweters

 

Dank voor jullie raad en reacties.

 

Gsiteren naar Telenet Center geweest en een nieuwe digicorder meegekregen.

 

Maar nog niet opgelost. Dame in center wist mij te vertellen dat systeem van Telenet platlag om aanmelding te doen.

Zou bellen als het ok was, maar nog niets gehoord.

Ik weet niet juist wat ze bedoelde, maar veronderstel dat mijn nieuwe digicorder moet geactiveerd worden.

Ik zie wel in 'Mijn telenet' het volgende staan: 'In behandeling - voltooi de activering nu'.

Als ik hierop klik zie ik dat ik het serienummer van de digicorder kan ingeven om te activeren.

Maar durf ik dit doen of doet men dit in het Telenet Center.

 

Verder nog een rare zaak: een bestellingsbevestiging met een aanrekening van een éénmalige kost van 50 euro 'Vergoeding decoder aan restwaarde'.

Ik heb de oude digicorder nochtans ingeleverd.

 

Ik verste het niet zo goed, maar hoop dat vandaag alles opgelost is en we terug TV kunnen kijken.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

@nancy1971 

Je kan dat ingeven als je wil, maar je kan ook bellen om te vragen of zij het voor jou doen over de telefoon.

Die prijs echter klopt niet, als het een gewone switch is geweest.

Nog nooit meegemaakt 🫤

En voor derest hebben ze er niks over gezegd?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
nancy1971
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Niks over gezegd.

Lijkt mij toch gewone switch: oud GEHUURD toestel afgegeven omdat hij niet meer werkt en nieuw toestel meegekregen.

 

Maar ook niks moeten ondertekenen. Hoe bewijs je dat je hebt ingeleverd?

 

Nieuwe digicorder gekregen, mededeling dat aanmeldsysteem van telenet plat lag en aan de deur uit.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

@nancy1971 

Dan is het een gewone omruil, en mag je niets kosten, dat is voordeel van huren (moest deze nu stuk zijn door zware nalatigheid, wat niet geval is, kunnen ze dat eventueel toepassen.

Telenet shop diet bijmij altijd loeilijk als ik eis een papier te krijgen met:

Datum/uur inlevering, product omschrijving met de bijhorende codes soecifiek en uniek voor dat ding. Als ook de ledewerkersnaam stempel en of handtekening. 

Ze zeggen altijd maar meneer dat hoeft niet, is in orde zo... Maar in verleden bijna gesjareld geweest voor modem en 2 sets wifiboosters binnen te hrengen op 1 dag, en heeft le dagen geduurd om aan te tonen ze binnen waren gebracht. Ahja ik had geen papieren als bewijs.

Zodus ook al wimpele ze je eerst af, vraag vriendelijk dat je dit wil en je erop staat. Dan doen ze dit.

Zoals ik al zei kun jeje toestel via telefoon ook laten activeren, al bel je elke dag.

Is het een echte betaling, of gewoon een blad dat als je het niet binnenbrengt dat je €50 moet betalen van je nieuwe toestel?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
nancy1971
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Zo staat het op de bestellingsbevestiging (hebben thuis pakket WIGO Home S):

Maandelijks
Je optie(s)
HD Digicorder € 0,00
Totale maandelijkse kost € 0,00

Eenmalig
Installatiekost € 0,00
Vergoeding decoder aan restwaarde € 50,00
Totale eenmalige kost € 50,00

Wat met de Telenet-toestellen?
We vragen je om de gehuurde Telenet-toestellen binnen te brengen.
Breng onderstaande toestellen zeker terug:
Toestel Serienummer
HD Digicorder xxxxxxxx
Hoe terugbrengen?
Breng de toestellen en de eventuele accessoires (stroomkabel, …) in goede staat terug.
Wil u de toestellen terugsturen via een retourpunt? Dan vind je alle informatie op telenet.be/bestellenenleveren Of ga langs in een
Telenet-winkelpunt. Het dichtstbijzijnde Telenet-winkelpunt Telenet op telenet.be/winkelpunt
Brengt u de toestellen niet op tijd terug?
Dan rekenen we een vergoeding aan. Brengt u de toestellen later terug? Dan krijgt u het aangerekende bedrag terug.

Je nieuwe HD Digicorder
Je HD Digicorder heb je al in het Telenet-winkelpunt ontvangen.
Je installeert en activeert je diensten makkelijk via telenet.be/diensteninstalleren of via de handleiding die in de doos zit

 

Ik probeer straks het Telenet Center te contacteren met de vraag te activeren.

Of anders geef ik het serienummer van de decoder zelf in op 'Mijn Telenet'.

En uitleg over bedrag natuurlijK.

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: digicorder nummer geanonimiseerd

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

@nancy1971 

Ik denk dat ze met die €50 euro bedoelen, dat je dat moet betalen, als je dienst of digicorder opzegt, en bij niet binnenbrengen je een restwaarde van €50 moet betalen.

@Moderator @Suzy  is dit juiste veronderstelling?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
nancy1971
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

HD Digicorder DC-AD2100 doet niets meer

Net naar Telenet Center gebeld.

 

50 euro is een fout aangezien normale swtich.

 

Ze krijgen de activatie echte niet klaar. Ze kunnen het serienummer van de nieuwe decoder niet gekoppeld krijgen aan ons adres.

Op de vraag of het helpt als ik dit zelf probeer in te geven op 'Mijn Telenet' volgt als antwoord: "Dat weet ik eigenlijk niet".

 

Het wordt nog beter: voorstel om terug naar Telenet Center te gaan met de hele boel om daar proberen recht te zetten en in orde te krijgen.

Benieuwd hoe dit verder gaat?

Ze stelden gisteren een TV-box voor, maar heb gezegd dat ik liever een gewone decoder had. Vraag mij af het daarmee te maken heeft.

0 Likes