Beantwoorden
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Omdat onze oude digicorder problemen begon te vertonen bij het opstarten, hebben we vorige week een nieuwe gekregen, het nieuwe model (AD2200). Op het eerste zicht leek die goed te werken, en veel sneller dan de vorige. Maar nu blijkt dat hij heel vaak (soms om de paar minuten) hapert bij het afspelen van opnames, en ook als we een live-uitzending gepauzeerd of teruggespoeld hebben en dan met vertraging verder kijken, maar nooit als we echt live kijken. We dachten eerst "och, er zal een storing in de uitzending geweest zijn" maar we hebben het nu al met verschillende opgenomen programma's gehad, en na het pauzeren van live programma's, terwijl we bij live kijken nooit storingen zien.

Als we terugspoelen en hetzelfde stuk opnieuw afspelen, hapert hij op exact dezelfde plaatsen op dezelfde manier, dus blijkbaar loopt er iets mis bij het opnemen zelf. Geluid valt even weg, beeld is wat vervormd, en 2 seconden later is alles terug ok maar er is dus een stukje weg. En dat dus om de zoveel minuten.

Moeten we deze digicorder opnieuw laten omruilen, of is er iets dat we kunnen doen om het probleem op te lossen?

0 Likes
13 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

@Michelcolman is de interne HDD dat bijna de dood gaat geven, je zou best hem weer gaan omruilen en melden in de winkel.

 

of de tuner(s) dat een mankement hebben, kan ook signaal zijn dat net gepast is, kan je eens uw signaal bekijken en foutieve pakketten enzo???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Waar zou ik die foutieve paketten e.d. kunnen vinden? In elk geval hebben we nooit problemen met live kijken. En de harde schijf die al de geest aan het geven is bij een nieuw toestel? Lijkt me raar, maar kan natuurlijk wel.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

@Michelcolman dit zijn geen nieuw nieuw toestellen maar refurbished toestellen dat al gebruikt waren en helemaal opnieuw als nieuw wordt gemaakt, dus alles leeg op de schijf en de rest nakijken en vernieuwen waar moet, maar soms zit er nog eens een toestel bij met een harde schijf dat het bijna gaat begeven.

beste is gaan omruilen.

 

de foutieve pakketen kan je zien onder instellingen en technische info of iets in die aard dat het noemt, heb geen digicorder meer, weet het niet zeker maar zal zoiets noemen, je ziet daar ook de waarde van je kabel signaal.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

@Michelcolman De reden is dat inderdaad je harde schijf waarschijnlijk bijna defect is. 

Als je gepauzeerd hebt of teruggespoeld hebt ,zal deze data van je harde schijf gelezen worden en dus niet op de standaard manier via de kabel gaan. @Master-Magic  dit heeft op dat moment niets te maken met je signaal dat binnenkomt , omdat je in dit geval alleen de harde schijf gebruikt en dus niet de coax kabel. Dit is anders met een Telenet Box waar je het netwerk gebruikt en de buffering bij Telenet moet gebeuren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Dat begrijp ik uiteraard. Ik dacht eerst aan een softwareprobleem, te veel processen waardoor het opnameproces niet kon volgen als je tegelijk ook naar een ander programma aan het kijken was, bijvoorbeeld. Maar blijkbaar kan dit soort dingen dus ook gewoon fysiek aan de harde schijf liggen. Tja, ik zal het snel weten, ik heb Telenet een bericht gestuurd om een nieuwe te vragen.

0 Likes
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Vandaag hebben we een nieuwe digicorder gekregen, en we zijn ineens overgeschakeld op een gekocht toestel na uitgerekend te hebben hoeveel we de laatste 5 jaar als huur betaald hebben, goed voor meer dan twee keer de prijs van een gekocht toestel.

 

Alleen... we hadden een nieuw toestel gevraagd en hebben een gerefurbished toestel gekregen. Op het eerste zicht werkt die perfect, we zien niet direkt haperingen bij uitgesteld kijken, ik ben nu aan het testen met het tegelijk opnemen van 2 programma's terwijl we een derde live teruggespoeld hebben en uitgesteld bekijken. Dat teruggespoelde programma lijkt alvast voorlopig niet te haperen.

 

Nu vraag ik me wel af: is het voor die aankoop verstandig een gerefurbished toestel te nemen, of gaan we voor alle zekerheid beter naar de telenetwinkel voor een volledig nieuw? De korting is de moeite niet, 214 euro i.p.v. 249. En ik weet niet of de harde schijf nieuw is, of dat die het misschien binnen 2 jaar ook gaat begeven...

 

Bedankt voor enige info/ervaringen.

 

Michel

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

@Michelcolman 

Ik zou enkel een vernieuwd toestel aanvaarden als Telenet mij schriftelijk bevestigd dat ik daarop een waarborg krijg van twee jaar. In tegenstelling tot een nieuw toestel waar er een waarborg geldt van twee jaar, is de wettelijke waarborg voor vernieuwde toestellen slechts zes maanden.

0 Likes
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

De man aan de deur zei dat we sowieso 2 jaar garantie kregen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Dan zal dat geen probleem zijn om dat schriftelijk te bevestigen (een mailtje waaruit ondubbelzinnig duidelijk is dat dit het standpunt is van Telenet volstaat).

 

De waarborg is inderdaad 2 jaar. Zie hier.

0 Likes
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Blijkbaar heeft het uiteindelijk toch geen zin voor ons om een toestel te kopen. We hebben blijkbaar een pakketprijs met huur erin (ook al staat die apart vermeld op de rekening). Als we een nieuwe kopen, blijft die huurprijs aangerekend worden tenzij we een ander pakket nemen waar geen huur in zit, maar dat komt dan weer duurder uit.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

@Michelcolman 

Als je nog altijd een contract hebt van vóór mei 2019 (toen een Whop of Whoppa), dan heb je toen een brief gekregen van Telenet. Voor de Whop klanten stond er in de brief dat het enkel een naamsverandering was voor de bestaande klanten en dat er voortaan Wigo Home S op de afrekening zou staan. In dat geval heb je het recht op de aftrek van de decoder als je geen decoder 'huurt'.

Ik vermoed dat de Whoppa klanten een keuze gekregen hebben om over te stappen naar de nieuw Wigo Home of niet.

0 Likes
Michelcolman
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

Ik heb een Whoppa-contract. En blijkbaar kan dat alleen met een gehuurde digicorder.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Haperingen in opnames en uitgesteld kijken

@Michelcolman 

Staat dat nog altijd zo op je aanrekening? Zo ja dan heb je het recht om geen huur te moeten betalen als je een eigen decoder hebt. Opgelet het is niet dat je het recht hebt, dat je dat recht verkrijgt zonder slag of stoot. Verwijs naar de  de brief die je twee jaar geleden gekregen hebt.

0 Likes