Beantwoorden
Dirkie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

Mijn zoon had een tv toestel met digicorder op zijn kamer.Hij heeft zijn tv toestel weg gedaan en nu wil ik de opnames die nog op zijn digicorder staan bekijken.Kan ik de twee digicorders op 1 tv toestel aansluiten zodat ik niet steeds met kabels moet prutsen als ik van de ene naar de andere digicorder wil switchen?

0 Likes
11 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

Ja, sluit de tweede digicorder gewoon aan op een andere HDMI poort van je TV.

En switch de "source" op je TV van bijv HDMI1 naar HDMI2.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

@Steven-E 

 

Ja klopt maar dan zit je wel met het probleem dat je beide digicorders wel tegelijkertijd gaat bedienen. Niet ideaal als je op de ene digicorder vb een opname gaat wissen, kan het goed zijn dat er op de andere digicorder ook iets gewist wordt zonder dat je het zelf doorhebt. 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

Ja, ook waar 😉

het IR oogje afwisselend afdekken?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

@Dirkie 

Je kan ook teruggaan in de tijd en geen afstandsbediening meer gebruiken. Gewoon afstellen met de toetsen op de Digicorders. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

@Dirkie 

 

Of je kan steeds slechts één digicorder teglijkertijd aan zetten. Je kunt toch geen twee dingen tegelijkertijd kijken, dus de digicorder die momenteel niet bekeken wordt gewoon uitzetten. Maar wel allebei permanent op een eigen HDMI poort aansluiten, anders blijf je bezig met kabels versteken ...

 

Heb je geen poort meer over, er bestaan HDMI switches en die zijn niet echt duur. In dat geval wel opletten: er bestaan twee soorten: eentje "multiple input single output" en eentje "single input multiple output". Het is de eerste soort die je moet hebben. De tweede versie dient om één bron op verschillende schermen tegelijk te vertonen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

@Dirkie 

Je kan het dubbel bedienen misschien vermijden door degene die je minder gebruikt achter een kastdeur te plaatsen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

@Dirkie 

In alle eerlijkheid, het idee van @Steven-E  is de beste aanzet.

je snijd een stuk karton iets minder dan de hoogte van de Digicorder. Neem als breedte, de breedte van de Digicorder (het kan ook minder, maar zo ben je zeker). Je houd die kortonstrip loodrecht voor de Digicorder en plak die met cellotape op de bovenkant van de Digicorder. Dus de cellotape maakt een hoek van 90 graden en het karton hangt gewoon naar beneden als je de Digicorder niet wil gebruiken. Wil je hem wel gebruiken dan draai je het karton en laat het plat liggen op de Digicorder. Uiteraard doe je dat voor beide toestellen.

Michael-Dom
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

Digicorder gewoon op kamer zoon laten staan en kijken via opnames delen.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?


@Michael-Dom  schreef:

Digicorder gewoon op kamer zoon laten staan en kijken via opnames delen.


Dat ik daar niet op gekomen ben .. Zo staat het hier ook, met dat verschil dat er boven ook nog TV gekeken wordt. Maar het klopt, je hoeft die niet beide op dezelfde TV aan te sluiten om ze te kunnen  gebruiken.

 

Zowel opnemen als opnames bekijken kan via de ene digicorder geregeld worden voor de andere.

Het enige dat je moet doen is op de digicorder boven in de settings aangeven dat hij gedeeld mag worden. En ze kunnen samen aanstaan dus vier opnames tegelijk en een vijfde programma kijken. En zelfs boven een zesde.

 

Een pluim voor  @Michael-Dom 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?


@Michael-Dom  schreef:

Digicorder gewoon op kamer zoon laten staan en kijken via opnames delen.


Goei gedacht inderdaad 🙂

 

Ik wil nog even vermelden dat ze dan beide interactief moeten zijn m.a.w. ze moeten beide met de modem verbonden zijn


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe 2 digicorders aansluiten op 1 tv?

@Wheng 

@Dirkie 

Je moet wel weten dat een digicorder die interactief is en niet slaapt, wel 24/24 energie slurpt. Als je hem niet regelmatig gebruikt zijn dat zotte kosten. Laat je hem in slaap gaan wordt hij onbereikbaar.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.