Beantwoorden
Gilbert54
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

Ik heb net een nieuwe XORO 7660 DVB-C geïnstalleerd. Full scan gedaan met Symbolrate = 6875 maar ik krijg slechts 12 onversleutelde zenders in mijn lijst. Al de rest (een 100-tal) is versleuteld. VRT, Canvas en VTM komen helemaal niet voor in de lijst. VTM2, VTM3 en de nL zenders zitten er wel in, maar dan versleuteld. Radio ontvangst lijkt OK. Beeldkwaliteit en geluid van de ontvangen zenders zijn overigens uitstekend.

Wie kan mij helpen om de ontbrekende onversleutelde zenders te ontvangen? In totaal zouden het er 24 moeten zijn?

Ik heb ondertussen eens gekeken op de website van Telenet welke zenders onversleuteld beschikbaar zouden moeten zijn en deze die op mijn XORO ontbreken zijn: Eén, Canvas, VTM, VTM3 (enkel versleuteld beschikbaar), Telenet Play, Ketnet, VTM kids, vlaams parlament en de 3 NL zenders (deze laatste zijn ook enkel versleuteld beschikbaar).

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: DVB-C na signaalswitch

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

Iniden mogelijk, geef dan breidt dan de zoekopdracht uit met de volgende gegevens:

netwerk-id: 22

frequentie: 322000 kHz

modulatie: 256 QAM

symboolfrequentie: 6875 KS/s


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gilbert54
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

Probleem opgelost. Ik heb de ontvanger laten scannen van 200 tot 400 MHz, voor de rest met de aanbevolen instellingen en nu heb ik alle zenders en nog een pak versleutelde zenders. Die laatste kan je dan verwijderen met de zender editor en wat blijft kan je dan naar wens sorteren. De ontvanger was een koopje op Amazon voor 30 €.

Gilbert54
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

@Arnie : de xoro heeft geen mogelijkheid om land of netwerk in te geven. Maar zoals je ziet is het toch gelukt. Ik vermoed dat de xoro zijn frequenties kiest in functie van het verschil tussen begin- en eindfrequentie en dat daarom niet alle zenders gevonden worden.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

je kan in het menu instellen alleen vrij tv zenders

298  en 290 scannen in 2 keer doen

zet hem in engels  dan begrijp je alles

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?


@Gilbert54  schreef:

Probleem opgelost. Ik heb de ontvanger laten scannen van 200 tot 400 MHz, voor de rest met de aanbevolen instellingen en nu heb ik alle zenders en nog een pak versleutelde zenders. Die laatste kan je dan verwijderen met de zender editor en wat blijft kan je dan naar wens sorteren. De ontvanger was een koopje op Amazon voor 30 €.


Fijn te horen dat het opgelost is.

- een fullscan van 200 tot 400 MHz was niet echt nodig geweest, een manuele scan op 2 frequenties (298MHz, 290 MHz) was voldoende geweest.

- als je dan ook nog eens instelt dat je alleen onversleutelde zenders wilt, dan had je op die manier 24 zenders gehad (12 zenders met o.a één, Canvas, VTM's, etc op 298MHz, en de 12 zenders die je eerst al had gevonden op 290 MHz).

- als je ook nog de (onversleutelde) radiozenders wilt, dan kan je nog eens manueel scannen op 314 MHz, 306 MHz, 386 MHz en 120 MHz

 

zie: Externe DVB-C Tuner: Technisat HD-C 232 - De Netweters

Dit gaat over een Technisat, maar de Xoro is een gelijkaardig apparaat (waar de optie netwerkscan ontbreekt) ...

Tags (2)
0 Likes
Gilbert54
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your second party!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

@flip1953 : bedankt voor de tips. Ben daar ondertussen ook achter gekomen. Spijtig genoeg vindt je op de site van Telenet niet alle details van de frequenties voor de zenders. Ik had ergens al eens info gevonden dat je moest scannen tussen 290 en 300 MHz, maar dat leverde ook niet het gewenste resultaat. Om een of andere reden werd niet op 298 MHz gescand en vielen de Vlaamse en NL zenders tussen de plooien. De XORO kan de versleutelde zenders enkel overslaan als je een manuele scan doet op 1 frequentie. Maar dan moet je uiteraard weten welke frequentie. Cirkel is weer rond. Ter info: de XORO kan ook opnames maken op een USD stick of USB HDD, met timer en al. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd. De Ethernet aansluiting is enkel voor het downloaden van Apps en voor software updates.

Radiozenders heb ik ook gevonden aangezien ik de scan tot 400 MHz heb laten lopen. Moet nog nakijken of ik ze allemaal heb. Voor de audio is op de XORO enkel SPDIF beschikbaar.Maar mijn oude radio heeft sowieso geen ingang voor extern signaal. Kan ik dus niks mee behalve radio luisteren op de TV.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?


@Gilbert54  schreef:
Ik had ergens al eens info gevonden dat je moest scannen tussen 290 en 300 MHz, maar dat leverde ook niet het gewenste resultaat. Om een of andere reden werd niet op 298 MHz gescand en vielen de Vlaamse en NL zenders tussen de plooien. De XORO kan de versleutelde zenders enkel overslaan als je een manuele scan doet op 1 frequentie.

Vandaar het advies om (meerdere) manuele scans te doen op de betreffende frequenties.

 


@Gilbert54  schreef:

Radiozenders heb ik ook gevonden aangezien ik de scan tot 400 MHz heb laten lopen. Moet nog nakijken of ik ze allemaal heb. 


Ook voor de radiozenders kan je best een manuele scan doen op de (4) frequenties (zie hoger), en alleen de onversleutelde zenders scannen, dat is minder "opkuis werk" achteraf 🙂.

 


@Gilbert54  schreef:

Voor de audio is op de XORO enkel SPDIF beschikbaar. Maar mijn oude radio heeft sowieso geen ingang voor extern signaal. Kan ik dus niks mee behalve radio luisteren op de TV.


De XORO heeft een SCART aansluiting, hierop is het (stereo) audiosignaal beschikbaar (analoog).

Er bestaan in de handel adapters of kabels waarmee je SCART kan omzetten naar AV (cinch stekkers) en op die manier het geluid naar een stereo installatie kan brengen.

Dan kan je via de XORO ook naar de radio luisteren (50-tal zenders) zonder dat je TV moeten opstaan.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe XORO tv toestel instellen voor compacte signaal?

je kan een scan doen alleen vrije kanalen ,

dan heb je  radio en tv zenders er op

alleen nog sorteren en klaar

0 Likes