Beantwoorden
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Ik zou willen overstappen van Wigo home S naar One met "tv met een kaartje".

Op de site heb ik enkel de mogelijkheid om te kiezen tussen :  iconic, flow of helemaal geen tv.

Is het mogelijk om toch "tv met een kaartje" te behouden indien ik overstap, want ik wil geen digicorder of digibox.

Indien ja, hoeveel is de meerprijs dan in dit geval ?

Bij de helpdesk wist men mij geen duidelijk antwoord te geven.

Tags (2)
0 Likes
31 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

In jouw geval zal je dan toch moeten kiezen voor flow.

De optie "helemaal geen tv" zal ervoor zorgen dat je tv-signaal buiten gefilterd wordt.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Als je bij One "TV met een kaartje" wilt behouden, moet je Iconic TV nemen.

 

In de prijs van Iconic TV is de kost van het kabelabonnement en de huur van één digicorder of TV box inbegrepen.

 

Of je nu een digicorder wilt of niet, of gebruikt of niet, maakt geen verschil ...

 

Onbegrijpelijk dat de Helpdesk jou geen duidelijk antwoord kan geven, want zo moeilijk is het toch niet 🤔

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@Ex-Netweter met flow heb je dan toch geen kabel tv abbo 😉 

ik zit in hetzelfde als de topic starter en heb iconic moeten nemen omdat daar een kabel abbo in zit.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@flip1953 de helpdesk laat soms steken vallen ivm info 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"


@Ex-Netweter  schreef:

In jouw geval zal je dan toch moeten kiezen voor flow.



Neen ...

Als je Flow neemt betaal je geen kabelabonnement, en loop je het risico dat jouw TV signaal uitvalt (filter).

 

Jouw kaartje zal in principe ook gedeactiveerd worden gezien geen DTV abonnement.

 

Ex-Netweter
 

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Met Yugo had je nochtans ook analoge tv en dus geen filter.

Yugo is nu Flow TV dus een beetje vreemd dat er nu een filter geplaatst zou worden.

Waar heb je gelezen dat er bij Flow geen tv-signaal actief zou zijn?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Yugo is zonder analoge tv en met filter

en wordt over gezet naar one up op deze moment

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

En waar kan ik deze informatie juist nalezen? Dus dat er effectief geen tv signaal zou zijn bij mensen die voor flow tv kiezen?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

In WIGO HOME S was toch ook de huur van een digicorder inbegrepen.

Ik ben overgestap van WIGO HOME S naar ONE for 1 en dat is heel vlot verlopen. Telenet had wel de fout gemaakt om ICONIC 2 x (2 digicorders en  3 kaartjes) aan te rekenen. Na mijn bezwaar werd verbetert en rechtgezet op de volgende factuur.

De 2 digicorders (1 gehuurd en 1 2dehands gekocht) en de 3 kaartjes werken zonder probleem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Bij mij zat geen huur digicorder inbegrepen. Ik heb er ook geen en wil er ook geen.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

bij One "TV met een kaartje" wilt behouden, moet je Iconic TV nemen

het gaat allen zo

zonder Iconic TV zit er een filter op

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"


@Ex-Netweter  schreef:

Met Yugo had je nochtans ook analoge tv en dus geen filter.

Yugo is nu Flow TV dus een beetje vreemd dat er nu een filter geplaatst zou worden.

Waar heb je gelezen dat er bij Flow geen tv-signaal actief zou zijn?


Je verwart 2 zaken ...

De originele post ging over "TV met een kaartje", en niet over analoge TV ...

 

1) Als je Yugo neemt, en he dus geen digitale TV meer hebt via de caox ("cablecutter"), dan had je ook geen recht meer om TV te kijken via de coax (analoog, digitaal, compact signaal, ... maakt niets uit).

Dat bij sommige Yugo klanten (en nu Flow TV klanten) geen filter geplaatst wordt, is een "vergetelheid" van Telenet. Maar dat is geen garantie dat die filter er in de toekomst toch niet komt, en geeft jouw geen "recht" om via de coax TV te kijken (gezien je er niet voor betaalt).

 

2) Bij "TV met een kaartje" is er nog een bijkomende hurdle: je kan het kaartje niet activeren op jouw naam, gezien je geen DTV abonnement hebt, waarop het kaartje geactiveerd moet worden.

Dus zelfs indien er (toevallig) geen filter geplaatst wordt, zal je kaartje niet werken...

 

Dat is dus het correcte antwoord op de vraag (contractueel).

 

Technisch gezien is het wel zo dat:

  1. indien er geen filter geplaatst wordt.
  2. als je een geactiveerd kaartje gebruikt (vb op naam van een andere DTV klant).

je wel nog (een tijdje) TV kan kijken ...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@Janneke_Dust 

Wigo Home S kon genomen worden zonder de verplichte huur van een Digicorder. Meer zelfs je kon van een gehuurde Digicorder overstappen naar een eigen toestel zodat de prijs verlaagd werd met de huur van het toestel.

@flip1953 

De vraagsteller heeft digitale tv want dat zit in Wigo Home S.

 

@Dni 

Het product dat Telenet verkocht onder de naam Digitale TV is nu vervangen door iconic. Het verschil tussen beiden is dat iconic de huur van één decoder (Digicorder of TV-Box) inbegrepen is. Het tarief van iconic is 20 euro. 

In je huidige rekening betaal je nu 13,66 euro voor het kabelabonnement en 4,92 euro auteursrechten (samen 18,48 euro). (prijzen zonder rekening te houden met de bundelkorting). De huur van de Digicorder is nu 9,55 euro.

 

Als je overstapt naar One kan je zonder problemen "tv met een kaartje" blijven gebruiken als je de optie iConic tv neemt. Het maandelijks abonnementsgeld voor 'One for 1' wordt dan 66 + 20 = 86 euro.

 

(de vermelde bedragen zijn deze uit de prijslijst van november)

Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@janne_man Bijna juist.

Na contact met de klantendienst kan je ook gewoon je kabelabonnement en auteursrechten betalen zonder optie iconic te moeten nemen. Wel spijtig dat het niet meer mogelijk is om de huur van de Digicorder, zijnde 9,55 euro, in mindering te brengen zoals bij Wigo home S. Ik weet dat ik hiermee maar € 1.5 minder betaal, maar anders zou die digicorder toch maar ergens in een kast op de zolder belanden, daar ik die niet kan gebruiken.

 

0 Likes