Beantwoorden
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Ik zou willen overstappen van Wigo home S naar One met "tv met een kaartje".

Op de site heb ik enkel de mogelijkheid om te kiezen tussen :  iconic, flow of helemaal geen tv.

Is het mogelijk om toch "tv met een kaartje" te behouden indien ik overstap, want ik wil geen digicorder of digibox.

Indien ja, hoeveel is de meerprijs dan in dit geval ?

Bij de helpdesk wist men mij geen duidelijk antwoord te geven.

Tags (2)
0 Likes
31 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@Dni 

Ik hoop voor jou dat het juist is wat de klantendienst zegt en dat het registratiesysteem deze combinatie toelaat. 

 

0 Likes
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@janne_man 

Wellicht wel, want ik heb dit zo doorgekregen en ben al naar One overgestapt. Als ik inlog bij Mijn telenet dan staat bij overzicht van mijn abonnementen geen Iconic, wel 2 TV kaartjes en ik heb ook nog steeds al mijn zenders.  Ik zal dit zeker kunnen bevestigen wanneer ik mijn eerste factuur krijg.

Ik hou u op de hoogte.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

je betaald One + abo tv +- 18 euro zo gaat het wel

anders gaat het niet ,en heb binnenkort geen beeld meer

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"


@Dni  schreef:

@janne_man Bijna juist.

Na contact met de klantendienst kan je ook gewoon je kabelabonnement en auteursrechten betalen zonder optie iconic te moeten nemen.


Dat is volledig in tegenspraak met wat @Suzy hier heeft laten weten.

Bestaande klanten kunnen hun kabelabonnement en auteursrechten verder apart laten doorlopen.

Deze mogelijkheid bestaat niet voor nieuwe TV klanten.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"


@Dni  schreef:

@janne_man 

Als ik inlog bij Mijn telenet dan staat bij overzicht van mijn abonnementen geen Iconic, wel 2 TV kaartjes en ik heb ook nog steeds al mijn zenders. 


Nog beter 🙂.

Je hebt dus digitale TV, zonder dat je voor TV betaalt? Geen kabelabonnement en geen Iconic?

Dat kan toch niet 🤔

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Deze mogelijkheid bestaat niet voor nieuwe TV klanten.dat juist

nieuw contract ,

oud contract met de 18 euro er bij

hij zal het wel op zijn factuur zien

zwart op wit gaan ze dit kunnen doorgeven

aan telefoon verstaan ze je soms verkeerd dat gebeurd soms.

wie zijn fout is dat ....

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@flip1953 

Als je een kabelabonnement hebt (was analoge tv, nu compact signaal) en, je schaft je een 'tv met een kaartje' aan, wordt je kabel abonnement een digitale tv abonnement. Je krijgt dan een pro rata terugbetaling van je jaarlijks kabelabonnement en je betaalt voortaan elke maand.

0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Ik heb ook Wigo home S met een eigen aangekochte Digirecorder en een eigen aangekocht TV kaartje CI+ telenet. Ik wens over te stappen op telenet one. Kan ik mijn Digirecorder en mijn TV kaartje verder gebruiken zonder telenet TV flow?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@GADS-GS 

Met de optie TV flow heb je geen kabel signaal meer, dus geen beeld meer via Digicorder en met 'tv met een kaartje'.

Met optie iconic wel.

Mogelijk kan het ook met Digitale tv abonnement.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

met de 18 euro er bij voor Digitale tv abonnement

0 Likes
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@GADS-GS Zoals in mijn antwoord (zie hiervoor mijn oplossing) kan je ook gewoon je kabelabonnement en auteursrechten betalen (zoals die nu in uw huidig abonnement zit) zonder optie iconic te moeten nemen. Het nieuwe One abonnement wordt dan hierbij toegevoegd. Je factuur ziet er dan als volgt uit : Abon kabeltv € 13,66 Auteursrechten € 4,92 en Abon One for 1 € 66 = Totaal € 84,58. Wel spijtig dat het niet meer mogelijk is om de huur van de Digicorder, zijnde 9,55 euro, in mindering te brengen zoals bij Wigo home S. Dit is ook wat ik werkelijk gekregen heb. Je wint hiermee wel maar € 1,42 per maand tegenover Iconic en je moet geen TV flow nemen want dan krijg je geen kanalen meer via de kabel.

0 Likes
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@janne_man Het kan wel degelijk met Digitale tv abonnement. Daar wordt dan het One for 1 abonnement toegevoegd.

0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

Bij Wigo home S heb ik nog een bundelkorting van 31,87 € die je niet hebt bij One. Verder moet ik voor Telenet One betalen voor een tweede recorder Iconic terwijl ik zelf een aangekochte Digicorder van telenet heb (ook nog een TV kaartje telenet om geen tweede Digibox of recorder nodig te hebben).



0 Likes
Dni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

@GADS-GS Inderdaad, in die bundelkorting zit dan die aftrek van de digicorder van € 9.55 inbegrepen.

Dat had ik ook. Maar desondanks ben je niet verplicht om Iconic te nemen. Je kan ook gewoon het kabelabonnement en de auteursrechten verder blijven betalen zoals in uw bundel nu. Je doet dan wel niet veel profijt (zie mijn berekening in mijn vorig antwoord)

0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Hoe overgaan van WIGO naar ONE met "TV met een kaartje"

In de bundelkorting  zit de aftrek van mijn digicorder voor mij er niet in want ik heb mijn eigen digirecorder gekocht bij telenet. Wat wel in de bundelkorting zit vermoed ik is een de gedeelte van de vaste lijn want daar vragen ze een woekerprijs voor van 23,49 € (weinig transparant dus). Bij telenet One kan je uw vaste lijn graties meenemen. Geraak daar maar als klant eens aan uit.

0 Likes