Beantwoorden
Carvra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Hoe tv-kijken via wifi zonder te moeten casten?

Ik wil graag tv kijken in de keuken. Er is op die plaats geen coax voorzien en ook geen UTP. Enkel een stopcontact dus, en ook geen ruimte om veel meer dan een tv te hangen. (tv wordt aan een muur gehangen, zonder kasten oid in de buurt) Er is wel zeer sterk Wifi-bereik.

 

Ik heb geen zin om te moeten streamen/casten via AppleTV of Chromecast. Indien mogelijk wil ik gewoon de afstandsbediening nemen om van zender te veranderen, net zoals bij een gewone tv.

 

Volstaat een SmartTV met wifi om tv te kijken? Via welke app dan? En moet ik nagaan of het smartplatform de tv app ondersteunt?

 

Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV kijken via WIFI

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe tv-kijken via wifi zonder te moeten casten?

@Carvra je kan tv kijken via de Telenet TV app als je een android os hebt op je tv.

Anders kan je een Google Chromecast met GoogleTV kopen.Hierbij is een afstandsbediening bij zodat je niet hoeft te casten.Het werkt zoals een smart tv en je kan er android apps op installeren.

Ik heb dergelijke chromecast en werkt met een universele afstandbediening die je dan kan toevoegen op de chromecast zelf, zodat je alles kan bedienen met 1 afstandsbediening. 

Ik heb er dan ook Disney+, Netflix en youtube opstaan.

Om een afstandsbediening toe te voegen op je chromecast met Google tv, daar moet je eens voor googlen. Dit is niet zo moeilijk.

 

succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe tv-kijken via wifi zonder te moeten casten?

@Carvra 

Om het even welke oplossing die je kiest die anders is dan het gebruik via het gebruik van de tv antennekabel, ga je dataverbruik hebben. Alles hangt ook af wat abonnement je hebt, hoe uw ander verbruik is, of het problematisch is als je debiet verlaagd wordt bij onbeperkt, ...

Overweeg eerst dit voor je beslist.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe tv-kijken via wifi zonder te moeten casten?


@kristofDW  schreef:

@Carvra je kan tv kijken via de Telenet TV app als je een android os hebt op je tv.

...


Let er wel op dat je de Telenet TV-app enkel kan gebruiken als je een TV-box van Telenet hebt. Heb je een digibox/digicorder dan moet je gebruik maken van de Yelo Play-app en deze is momenteel nog niet native beschikbaar op Android TV of Apple TV. Veel succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.