Beantwoorden
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

Hallo allemaal, ik ben reeds jaren klant bij telenet en tot een eindje terug had ik een Whop abbo dat 

met de tijd automatisch Wigo home S werd. Ik betaal daar netjes iedere maand €71,84 voor. En onderaan mijn factuur staat ’’ huur digicorder €9,37’’. Nu zou ik graag die gehuurde digicorder vervangen door een gekocht exemplaar. Deze morgen telenetcenter bezocht en daar beweren ze dat die €9,37 er niet vanaf zal gaan iedere maand omdat de huurprijs inbegrepen is bij Wigo home S. Daarna thuisgekomen, telenet gebeld en daar zeiden ze me doodleuk dat de huur er wel vanaf zou gaan. Wat is het nu eigenlijk? Heeft het dan nog zin om een digicorder van €249 te kopen wanneer je huur maar blijft lopen?

 

0 Likes
8 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

Ik dacht dat sinds Wigo Home S er altijd de huur van één decoder is inbegrepen in de prijs en deze niet in mindering kan gebracht worden. Je kan eventueel wel één decoder huren en één kopen voor een tweede tv.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

@Loebas81 

De huur zit in het abonnement. Er is geen mogelijkheid om dat eruit te krijgen. Aankoop van digicorder is dus onzinnig voor een eerste toestel, dat heb je al. Voor een tweede toestel kan je dat wel doen. Wel weten dat de huur voor een tweede toestel slechts de helft kost en dat ROI dus tweemaal zo lang duurt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

@Loebas81 

Je hebt destijds een brief gekregen van Telenet waarin stond dat je Wop abonnement voortaan de naam Wigo Home S draagt. In die brief staat dat het enkel een naamsverandering is en dat er verder niets wijzigt. 

Op basis van deze brief mag Telenet je geen huur van de Digicorder aanrekenen als je er geen meer huurt. Dit geldt enkel voor de omgezette Wop contracten en niet voor contracten aangegaan voor een Wigo Home S.

 

BesteKurt
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

Ik heb hetzelfde probleem. Wegens data verbruik netflix ben ik van Wigo Home S naar Wigo Home moeten overgaan. Bij Wigo Home S werd de huur decoder afgetrokken, omdat ik geen enkele decoder huur. Ik heb 2 digicorders en 1 digibox (samen 600 euro) aangekocht. Bij Wigo Home moet ik de volle pot betalen en dus ook huur decoder. Ik bel naar de telenet dienst en daar vertellen ze mij dat huur in het pakket zit inbegrepen en onmogelijk in mindering kan gebracht worden. Ik verwijs naar mijn vorig pakket, waar de huur ook is inbegrepen en er toch een compensatie is, maar ik krijg geen gehoor. Ze stellen voor om een klachtenbrief te schrijven. De klachtendienst meld dat het probleem gekend is en ze mij ter compensatie voor 1 jaar lang, maandelijks 10 euro in mindering zullen brengen en dan zien of telenet tegen dan een oplossing heeft voor klanten met gekochte toestellen. Werd gedaan voor januari, maar ik zie dat dit niet is gebeurd voor februari. Opnieuw naar telenet gebeld en daar begint alles van voor af aan....
Ik kan ook geen (120 euro/jaar huur) TV-box afhalen en combineren met mijn huidige digicorders, want deze zullen gedeactiveerd worden door telenet volgens de klachtendienst. De telenet klantendienst zei dat combineren wel mogelijk is? Maar ik heb hier bij netweters ondertussen gelezen dat dit niet mogelijk is.
Ik voel mij daar als klant van het éérste uur niet goed bij. Betalen voor diensten die je niet krijgt. De enige troost is dat ze het bij de klantendienst ook "spijtig" vinden.

0 Likes
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

Dank U allemaal voor de heldere replieken. Heb nog een mailtje gestuurd, hoop er eentje terug te krijgen en geen telefoon, dan heb ik tenminste iets op papier. ’ k Ben wel niet van plan om mijn abo te wijzigen of up te graden, dus we zien wel wat er uit de bus komt. Ik hou jullie verder op de hoogte.

Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

Vandaag aanrekening ontvangen. Huur digicorder verwijderd uit wigohome s. Betaal nu nog € 62,47 per maand. Correcte afhandeling van telenet.

stibo
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

en heb je dan ook je gehuurde digicorder binnen gebracht? 

0 Likes
Loebas81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Topicvreter! Topicwurm! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Huur van decoder uit WIGO home S halen niet mogelijk?

Gehuurde digicorder was reeds binnengebracht begin maart in telenetcenter net voor de coronacrisis. Gezien ik ook tv met een kaartje had was er geen probleem.

0 Likes