Beantwoorden
Stevevanneste
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen Xbox UPNP

20230606_171759.jpg

kan iemand mij hier mee helpen. Ik wordt van website naar website en terug gestuurd. Dit moet via modem ingrsteld worden maar ik kan niet aan geavanceerde instellingen 

0 Likes
9 reacties
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Instellingen Xbox UPNP

Hallo, @Stevevanneste  Kan je ons iets meer info geven wat je precies wil doen? Welke zaken je getest hebt, wat loopt er fout? 

Dan kunnen onze leden je sneller helpen. 😉 

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Re: Universal plug and play: 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1089
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Instellingen Xbox UPNP

Laten we er even vanuit gaan dat je een standaard set-up hebt waarbij je Xbox rechtstreeks verbonden is (via kabel of Wi-Fi) aan je Telenet Modem. (Is dat niet zo, dan zal je meer info moeten geven)

Probeer eerst en vooral je modem en je Xbox eens volledig te herstarten; probeer daarna opnieuw. Lost dat het niet op, dan zal UPnP uit staan in Mijn Telenet.

Je kan UPnP inschakelen via de Geavanceerde Instellingen in Mijn Telenet (via een beheerdersaccount)

  • Ga naar Geavanceerde instellingen in Mijn Telenet
  • Schakel de expertinstellingen in.
  • Zoek het knopje om UPnP in te schakelen en schakel dit in.
    • Als je DMZ (onder IPv4-firewallinstellingen) gebruikt kan het zijn dat je UPnP niet kan inschakelen.
  • Vergeet je instellingen niet op te slaan.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stevevanneste
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen Xbox UPNP

Xbox is rechtstreeks aangesloten op de modem. En ik wil de Upnp deactiveren zodat ik vrij verkeer heb op de xbox . Mijn status van Upnp staatniet succeslvol op de xbox alsook mijn nat type staat gemiddeld.

Ik zou graag weten hoe ik dit kan oplossen wa r als ik naar mijn telenet ga en mijn thuisnetwerk kan in deze niet aanpassen. Ik kan geen geavanceerde instellingen aanvinken want er staat geen link naar dit

0 Likes
Stevevanneste
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen Xbox UPNP

Is rechtstreeks verbonden met modem. En inderdaad het probleem is wat je zegt. Maar ik kan dus geen geavanceerde instelling aanpassen. Ookal ben ik de enige die account heeft. Als ik mij inlog heb ik de optie niet om naar die instellingen te gaan. Hoe kom ik aan beheerdersaccount?

0 Likes
Stevevanneste
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen Xbox UPNP

Ik bedoel P

Upnp activeren

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1089
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Instellingen Xbox UPNP


@Stevevanneste  schreef:

Ik zou graag weten hoe ik dit kan oplossen wa r als ik naar mijn telenet ga en mijn thuisnetwerk kan in deze niet aanpassen. Ik kan geen geavanceerde instellingen aanvinken want er staat geen link naar dit


De links die ik hierboven deelde werken vermoedelijk dan ook niet voor jou?

 

Als jij de enige bent met een account dan is het vreemd dat jouw account geen beheerder is. Log je in met je Telenet e-mailadres?

Je kan altijd contact opnemen met de klantendienst (telefonisch of via social media) om te laten nakijken waarom je Mijn Telenet account geen beheerder is.

 

Eens ingelogd als beheerder kan je met de instructies die ik deelde UPnP inschakelen en zou je probleem opgelost moeten zijn


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stevevanneste
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Instellingen Xbox UPNP

Het is gelukt om de upnp in teschakelen. Dankzij uw bericht! Waarvoor dank. Nu het volgende is de nat type dat moderate dtaat naar open krijgen dat gebeurt dan ook via geavanceerde instellingen

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Instellingen Xbox UPNP

@Stevevanneste ik heb een PS5 dat via utp kabel is verbonden, ik heb daar nat type2 op en met one up haal ik een snelheid van 500 en geen uitval of zo, 

je kabel dat binnenkomt naar de NIU mag ook geen verlies hebben of uitval, ik werk wel met een eigen router, merk daar geen problemen mee, mijn snelheid op de ogenblikken dat ik test is ook rond de 940 a 950 download en upload 38, dus geen problemen hier, een stabiele verbinding.

heb niet alles gelezen, maar heb je uw modem ook al eens laten uitmeten.

heb geen idee of je de nat type op de modem via mijn telenet kan instellen, nog nooit van gehoord.

soms hangt het ook af op welke server je verbonden bent met je Xbox of PS5, heb ook een Xbox digital gehad, en daar ook geen problemen op,

had enkel dat het toestel niet soepel werkte in de beeldverwerking, was soms gelijk te licht het systeem.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1089
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Instellingen Xbox UPNP

Nu UPnP ingeschakeld is zou ik zowel de Xbox als je Modem even herstarten. NAT zou dan automatisch op “Open” moeten komen. Er is geen specifieke instelling die je bij Telenet hiervoor kan of moet aanpassen.

Op mijn Xbox staat NAT gewoon open zonder extra configuratie. (Buiten UPnP dan)

 

Xbox.com | NAT-fouten en problemen met multiplayer-games oplossen 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes