Beantwoorden
DIrk1979
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E

Hey,

 

Ik heb een CV8560E modem-only met bridge mode en een pfsense firewall. Alles werkt goed, buiten dat de digibox bij sommige functies onderstaande komt zeggen.

 

85910384-2bc5-4328-9980-53955a8931b2.jpg

 

Is er iets dat ik nog moet instellen op de pfsense firewall voor de digibox (ik zie geen blocks ofzo...). Of moet de digibox rechtstreeks in de modem en kan deze niet achter een firewall/router?

 

Groeten,

Dirk

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: CV8530E, PfSense en digibox

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E

@DIrk1979 

Als eerste wil ik even iets nuanceren , want je zegt ik heb de CV8560E modem-only maar dat is niet juist je hebt de CV8560E dosis.3.1 E-router dat is de enige juiste benaming. 

 

Je digibox kan niet aangesloten worden op een eigen router die moet aan de E-router of HGW van Telenet zelf verbonden worden anders heb je inderdaad van die meldingen. Enkel de tv box , de nieuwste box van Telenet , kan wel achter een eigen router. Maar aangezien je die niet hebt en je nog de digibox hebt moet die dus aan je E-router aangesloten worden. Het zal wel werken als je achter de E-router een switch plaatst , een gewone switch , dan kan je de digibox daar wel op aansluiten. En dan de switch naar de E-router. Je digibox krijgt nu namelijk geen juist IP adres en je kan dat niet aanpassen dat gebeurd door Telenet automatisch.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DIrk1979
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E

Hey Patrick,

 

Bedankt voor je antwoord. Dan koppel ik hem aan de E-router van telenet, en bekijk ik even of ik kan omschakelen naar de tv-box.

 

Bedankt voor de uitleg!

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E


@patrick37  schreef:

@DIrk1979 

Het zal wel werken als je achter de E-router een switch plaatst , een gewone switch , dan kan je de digibox daar wel op aansluiten. En dan de switch naar de E-router.


Waarom zou je een switch nodig hebben? De E-router heeft 4 LAN poorten. Een ervan wordt gebruikt voor de (bridged) eigen router, dan heb je er nog 3 vrij voor digicorders ...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E

@flip1953 

Wat als de afstand voor de kabels niet overbrugbaar zijn? Dan kan je er een switch tussen zetten als je kabels niet lang genoeg zijn dat is de enige reden dat ik het zei. Er zijn er ook bij die liever op een switch werken dan heel de E-router vol te zetten met kabels dus geef alle mogelijkheden mee hoe ze het kunnen aansluiten. Wat de persoon in kwestie doet en wil is dan zijn keus en heeft dus meerdere opties. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E


@patrick37  schreef:

@flip1953 

Wat als de afstand voor de kabels niet overbrugbaar zijn? Dan kan je er een switch tussen zetten als je kabels niet lang genoeg zijn dat is de enige reden dat ik het zei. Er zijn er ook bij die liever op een switch werken dan heel de E-router vol te zetten met kabels dus geef alle mogelijkheden mee hoe ze het kunnen aansluiten. Wat de persoon in kwestie doet en wil is dan zijn keus en heeft dus meerdere opties. 


100 meter kan je probleemloos overbruggen met een ethernet kabel?
Da's al heel wat 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E

@Steven-E 

Die mogelijkheid is er zeer zeker 🙂 

Maar zoals al gezegd geef de mogelijkheden mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Interactiviteit foutmelding op digibox na CS8560E

Af en toe hebben we hier vragen gezien van mensen met een eigen router en een digibox, maar met maar één enkele UTP kabel tussen de HGW en de kamer waar de TV staat, Als ze in die ruimte de digibox willen gebruiken, maar ook hun eigen netwerk willen hebben, bijvoorbeeld voor de smart TV of een ander apparaat dan kan het zinvol zijn een combinatie van 2 managed switches te gebruiken.

Dat is de enige eden die ik kan bedenken om switches in te zetten, buiten natuurlijk de voor de hand liggende; wanneer de 4 poorten niet voldoende zijn. Bij gebruik van een eigen router zijn normaal 2 aansluitingen voldoende (1 voor de eigen router, 1 voor de digibox).


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.