24749
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Beste , je digicorder is verbonden dat is ok maar eerst zou ik de digicorder eens opnieuw herstarten dit wil zeggen de stekker van de stroom even uittrekken effe wachten daarna terug aansluiten helpt dit niet dan zal je met de helpdesk van telenet best bellen om zeker te zijn dat de tv-theek geactiveerd is.
Wat je kan doen altijd is de modem eens herstarten kan soms ook wonderen doen.
Vriendelijke Groeten,
alfha1
Beste , je digicorder is verbonden dat is ok maar eerst zou ik de digicorder eens opnieuw herstarten dit wil zeggen de stekker van de stroom even uittrekken effe wachten daarna terug aansluiten helpt dit niet dan zal je met de helpdesk van telenet best bellen om zeker te zijn dat de tv-theek geactiveerd is.
Wat je kan doen altijd is de modem eens herstarten kan soms ook wonderen doen.
Vriendelijke Groeten,
alfha1
Kan je het modelnummer van de powerlines even doorgeven?
Heb je toevallig nog een andere router, access point of switch die op je netwerk is aangesloten?
Powerlines moeten ook op elkaar afgestemd zijn. Dat doe je met het knopje (security of iets dergelijks) 2 seconden in te drukken zodat het huisje begint te knipperen en op de volgende powerline idem dito. Normaal gezien vinden ze elkaar en branden de 2 lampjes vast.
Lukt dit niet dan zet je beide powerlines het best terug naar fabrieksinstellingen door 12 seconden op dat knopje te drukken. Je zal de powerlines dan zien heropstarten en probeer dan voorgaande procedure opnieuw. Niet alle powerlines zijn met elkaar compatibel.
@stovieberte schreef:
Is het enkel met powerlines via telenet mss dat het maar lukt?
Niet persé. Antwoord je even op mijn vragen uit mijn vorige post?
Sommige powerline sets werken met een "master" en een "slave", daar is het van belang dat de "master" bij de modem en de "slave" bij de digibox staat. Bij andere merken/types is dat niet het geval en speelt het geen rol hoe ze geplaatst worden.
Als er een "master" en een "slave" zijn, dan staat het er duidelijk op (meestal aan de achterkant). Vind je dit niet, zijn ze evenwaardig en heeft de plaatsing dus geen belang.