Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

Wie heeft er ervaring met of meer kennis van Telenet TV Flow (dus zonder TV-box of decoders) icm meerdere tv’s?

 

1. Ik ben aan het kijken of deze opstelling interessant is voor 3 tv’s:

Telenet TV flow zonder TV-box en geen coax kabels, maar met 3 maal een ethernet kabel vanaf de modem naar elke locatie van de tv’s waar een Android box (nVidia Shield Pro) staat met daarop de Telenet TV app.

 

Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Telenet TV Flow

 

1a. Vereiste: kunnen deze 3 tv's opnames delen en zijn deze in sync? Dus bijvoorbeeld opname tot in de helft kijken en verder kijken op een andere TV-box?

1b. Vereiste: kunnen deze 3 tv’s tegelijk naar tv kijken en ook naar een zelfde opname?

1c. Wat is het max aantal TV toestellen?

 

 

2. Telenet TV Flow + andere provider Fiber: momenteel bieden andere providers al wel FTTH (fiber tot aan huis) aan, dus zolang Telenet dit niet aanbiedt, is dit ook een optie. Ik wil wel Telenet TV Flow.

Is er sowieso een modem van Telenet nodig om interactiviteit, opnames en dergelijke te laten werken of kan de internetverbinding ook via een andere provider aangeboden worden?

 

3. In het kort: Iconic of Flow, wat raden jullie aan?

 

 

Bedankt!

Tags (2)
8 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

Je kan TV Flow niet bestellen zonder Internet van Telenet dus 2 is helemaal geen optie.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

@wackowizzard nr3 = telenet flow tv heeft een beperkt aantal zenders, voor wie enkel vlaamse zenders kijkt is dit ideaal, opnames doen is gewoon via cloud streaming dat je een link maakt met de opname van de aangeboden zenders waaruit je dus de opname bekijkt, je neemt in praktijk in feite niet op omdat alles van deze zenders (mits rechten) op de cloud staan.

bij Iconic tv heb je meer zenders en betaal je dus ook ietsje meer, de keuze ligt in dit geval volledig bij de klant wat zijn kijk genre is en welke zenders die wilt hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

1. a) Cloudopnames zijn gedeeld (net zoals bij de TV-box van TV Iconic)

1. b) Ja

1. c) Dat hangt af van het abonnement dat je neemt.

  • One(up): aantal telefoonnummers + 1 (limiet 5 schermen)
  • WIGO/WIGO home: 5
  • WIGO S/WIGO home S/ander abonnement: 2

2 & 3. zijn hier boven al beantwoord.

 

Weet ook dat Telenet vandaag een IP TV-box gelanceerd heeft (zonder coax dus): De nieuwe Telenet TV-box IP vanaf 30/01 - De Netweters  Je kan deze alsnog combineren met de TV-app; je kan dus bvb op je "hoofd" tv deze box en op je andere tv's werken de Android box. De Android box telt mee voor je internetverbruik; de TV-box niet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2713
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

En let op de   opnames doen is gewoon via cloud is niet onbeperkt eens vol moet je wissen

wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

1. c) Dat hangt af van het abonnement dat je neemt.
  • One(up): aantal telefoonnummers + 1 (limiet 5 schermen)
  • WIGO/WIGO home: 5
  • WIGO S/WIGO home S/ander abonnement: 2

Voor de volledigheid: bij ONE(up) gaat het over het aantal extra schermen en niet het totaal aantal, correct?

Zoals hier aangegeven: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/...

 

Als je 1 mobiel nummer neemt, dan heb je 2 extra toestellen. Dus 3 in totaal?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?


@wackowizzard  schreef:

Voor de volledigheid: bij ONE(up) gaat het over het aantal extra schermen en niet het totaal aantal, correct?

Ik denk van niet, het probleem is dat deze info al wat outdated is; van toen de Telenet TV-app enkel nog maar voor TV Iconic was. Waarbij het dus "extra schermen" naast de decoders betekende.

Volgens mij is er niet expliciet rekening mee gehouden dat er bij TV Flow geen 'basis scherm' is buiten de app.

De harde limiet is sowieso 5. Dus dat doet me geloven dat je bij TV Flow niet mag uitgaan van "extra" schermen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

Bij TV flow, zou ik inderdaad denken dat de 'extra schermen' gelijk is aan het aantal effectieve tv's/toestellen waarop je de Telenet TV app gebruikt.

Maar bij TV Iconic zou ik denken dat de tv die gekoppeld is aan de TV-box (IP) niet wordt gerekend als een 'extra' scherm...

 

cfr "Wanneer je tv-kijkt via de Telenet TV-app of via telenet.tv wordt je toestel (maximaal 5) op de achtergrond geregistreerd."

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Is Telenet TV flow zonder TV-box mogelijk?

Zo lees ik het ook. Extra scherm = toestellen die gebruik maken van de TV-app.

De TV-box (ongeacht de versie) telt inderdaad niet mee als extra scherm


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.