24747
netweters
|
152252
antwoorden
|
20683
vragen
|
Goedenavond allen,
nu hadden wij een probleem bij het aansluiten bij telenet.
Wij komen van Proximus en willen naar telenet, nu de installateur wist ons te zeggen dat de coax wanddoos die wij aanwezen niet de corecte was.
Wij hebben gekeken op straat (bakje op de gevel) maar zien nergens een NUI binnenhuis.
Nu kwam ik een kabel tegen die van buiten aan de gevel naar binnen ging, naar een klein bakje van Proximus (op de kabel is ook de naam proximus leesbaar).
Zou iemand mij kunnen bevestigen of dit de coax is die wij zoeken ?
Mvg
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Installatie Telenet
Heeft de Unit-T installateur helemaal niets gezegd over een kabelaansluiting die nog dient geplaatst te worden?
Nee hij wist enkel te zeggen dat hij ziet dat er een kabel naar binnen gaat.
toen ik hem een coaxwanddoos toonde vertelde die mij dat het niet de correcte is maar een aftakking ervan.
Verder geen informatie gekregen.
Klantendienst bellen en dit toch maar meegeven, is normaal de bedoeling dat hij dit controleert en ervoor zorgt dat jullie verbinding hebben. Weet wel niet hoe het loopt als er een verbinding moet getrokken worden vanop straat maar dacht wel dat zij het nodige hebben voor dit op te lossen.
Als je huis op de foto staat is het een witte kabel
Er zijn er 2 stuks 1 aangesloten de andere hangt los
Dat zwarte koker is de witte kabel aan de zwarte kabel aangesloten
De grijze zijn van prox
Je moet een witte zoeken
De eerste foto (als dat je gevel is toch) is het distributiepunt. Vertrekt daar een kabel naar binnen? Zo ja, dan ligt er een kabel in je huis. Indien nee, dan moet je nog een aftakkabel leggen.
Indien de kabel al binnen ligt en het huis ooit is aangesloten geweest op Telenet zou je normaal ergens de binneninstallatie moeten hebben, dit is de NIU (een zwart langwerpig bakje met meerdere aansluitingen of een vierkant wit bakje met een TV/FM aansluiting vooraan en enkele aansluitingen onderaan, even zoeken op Google en je hebt meteen meerdere voorbeelden).
Dit staat vaak in de buurt van je meterkast of je TV maar kan ook op een andere plaats staan.
Bekijk zeker deze pagina’s eens: Installatie
Is moeilijk om op deze foto's te zien.
Maar Proximus gebruik geen COAX kabels. (maar telefoonkabels met dunne draadjes of recent Fiber)
Telenet vanaf de straatkant normaal zwarte COAX kabels: zie foto