Beantwoorden
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Hallo,

Hoewel dit een vraag is die infeite is voor de klantendienst ga ik ze toch hier stellen, en wel hierom; deze vraag heeft reeds meerdere keren de klantendienst bereikt maar helaas nooit echt een duidelijk antwoord gekregen WANT ik krijg steeds een andere oorzaak.

 

Wij zitten dus een poosje op Klik BURO (komende van Klik Buro S).

 

Wij hebben Telenet telefonisch gecontacteerd om ons abonnement te upgraden naar Klik Buro.

Gewoon vanwege het feit dat we regelmatig op smallband kwamen te zitten.

En op smallband kregen we enorm veel website's gewoon niet meer open.

https://prnt.sc/LKOOYKh6YfKU 

rdT60gJtQNmgr1bzP-q9CA

 

Maar dus werd er hier telefonisch een prijs meegedeeld die niet klopte, en werd ons een veel hogere prijs aangerekend.

Dus werd er door ons teruggebeld naar Telenet dat de prijs niet klopte, uiteindelijk werd dan voorgesteld om ons tijdelijk een korting te geven zodat de telefonisch meegedeelde prijs toch een poosje van toepassing was + compensatie voor voorbije maanden.

(Ik heb hier zelf nooit persoonlijk voor gebeld, dus weet nu ook niet precies wat er hier allemaal gebeurd is.)

 

Dus alles ok, de factuur werd prima aangerekend en de compensatie werd er afgetrokken.

 

Maar nu begint het probleem...

Ik had recht op de 4G back-up voor onze Klik Buro.

 

Dus die heb ik persoonlijk aangevraagd en ook gekregen, eerst 4 techniekers die de stick niet meer in stock hadden.

Daarna een technieker die me onmiddellijk het nieuwe model (4G modem) heeft kunnen geven (als een van de eerste).

Heeft natuurlijk ook een poosje geduurd eer dat geactiveerd is geraakt. 

Bovendien was er nog iets mis met onze signaalwaarden, dus daarvoor kwam nog eens een netwerktechnieker die buiten een TAP heeft vervangen.

 

Maar dan komt de factuur aan... meer dan €450 voor techniekers en activatiekosten voor de 4G backup.

Ook dit werd weer keurig rechtgezet door de klantendienst.

Voor mij alles prima tot nu.

 

De situatie is bovendien als volgt -> Er zijn 4 DTV lijnen (sedert jaaren al niks meer aan aangepast).

De eerste DTV lijn zitten onze aangekochte Digiboxen en digicorders op.

Op de tweede DTV lijn zit een CI+ module

Op de derde DTV lijn zit ook een CI+ module

Op de vierde DTV lijn zit ook een CI+ module

 

 

Toch merkte ik sedert plaatsing van 4G backup dat ik opeens 2 kabelabonnementen op mijn factuur krijg aangerekend.

- 1 Kabel abonnement dat inbegrepen is in de Klik Buro (Telenet TV)

- 1 Kabel abonnement dat los aangerekend is (Telenet TV iconic)

OVKwzA-6RwakRi3Jn1CNtA

Tot voor de plaatsing van de 4G backup werd (ook onder het nieuwe abonnement) geen 2e kabelabonnement aangerekend.

Enkel de Telenet TV (nooit een TV iconic).

 

Dus hiervoor de klantendienst gecontacteerd: 

1e reactie: 

TELENET 3.png

Dus blijkbaar voor CI+ modules apart kabelabonnement nodig?

 

2e reactie: (Omdat ik het toch vreemd vond dat wij een apart kabelabonnement nodig had voor de CI+ modules?)

Telenet 4.png

Omdat ik het zinloos vond om een 2e kabelabonnement de blijven betalen vroeg ik hoe ik dit kon oplossen (want wij kijken steeds minder live TV, dus een extra kabelabonnement vind ik het niet meer waard).

Uiteindelijk heb ik daar eigenlijk niet echt meer een oplossing voor gekregen.

Desnoods liet ik enkele CI+ modules en decoders deactiveren (want ja, ze zijn eigenlijk niet allemaal meer echt gebruikt)...

 

 

Dus mijn vraag is, zijn er voor mijn situatie nu 1 of 2 kabelabonnementen nodig?

Indien 2 kabelabonnementen, wat dien ik aan te passen zodat dit binnen 1 kabelabonnement valt?

Ja er zijn 7 DTV toepassingen geactiveerd maar ik ken mensen die een identieke situatie hebben met 1 kabelabonnement.

Maar goed als het zo niet meer kan geen probleem maar wat moet er dan aangepast worden, veel last heb ik er in ieder geval niet meer van want de laatste tijd is LIVE TV kijken voor ons zelden geworden.

 

Vroeger kon je max 4DTV lijnen hebben op 1 kabel abonnement (dat herinner ik me nog goed, want dit was het maximum maar de laatste CI+ module is denk ik ook al sedert 2017 geactiveerd). Is dit nu anders dan?

 

Mij lijkt het eerlijk gezegd daar wel een puinhoop te zijn bij Telenet, verkeerde prijzen meedelen, factuur van €450 voor 4G backup (terwijl er gezegd was 50€ activatiekosten is het enige), de 2e DTV lijn kan niet verklaard worden, iedere keer een andere uitleg? 

Zijn er andere mensen die ook zoiets meemaakten?

Alvast bedankt

0 Likes
8 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Berichten: 3976
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Eigenlijk verandert er niet veel enkel meer internet dat zou enkele moeten aangepast zijn

en je krijgt de 4g er bij voor back up

Voor de tv kaarten is nog altijd 4

Ze moeten gewoon nog extra tv abo laten schappen je hebt er maar 1 nodig  is voor zelfde adres

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Berichten: 3976
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Maar hoeveel actieve digibox en digicorder en tv kaarten heb in totaal het is max 4

kan daar aan liegen vroeger was dat of het nu nog is ?

Je kan altijd het compact signaal telenet gebruiken

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/installatie/compact-signaa...

 

0 Likes
MartijnS
Experienced Veelweter
Berichten: 249
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Er lijkt iets zijn misgelopen met de omschakeling van je bundel. Je hoort idd geen TV Iconic extra te betalen als je een KLIK Buro hebt met digitale televisie in.

Telenet TV Iconic kan ook niet los voorkomen op de factuur buiten een bundel. Dan zou het omschreven moeten staan als "Business TV" (of iets dergelijks). Er gaat dus wel degelijks iets fout in de facturatie volgens mij. Probeer iemand van het facturatie of compensatie team aan de lijn te krijgen. De "gewone" eerste lijn medewerkers kennen meestal deze nuances niet. Succes!

JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

@luc55 In totaal hebben we 7 DTV diensten (4 decoders, 3CI+) modules, vroeger zat ik zo op het max van 4DTV lijnen.

 

@MartijnS Ik dacht zoiets inderdaad ook, maarja waar begin je aan? Ik heb gepoogd via de Telenet Business Whatsapp, via het email adres dat onderaan op onze facturen staat, ook telefonisch werd ik al teruggebeld. Maar steeds werd dit als 'normaal' aanzien.

Voor zover ik altijd geweten heb was 4 DTV lijnen op 1 kabelabonnement inbegrepen.

 

Misschien kan @Suzy dit ook bevestigen dat dit onder 1 kabelabonnement valt? Dan heb ik tenminste iets extra om mee aan te dringen bij de klantendienst...

 

 

 

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Berichten: 3976
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Vroeger was 4 lijnen het max dat het nu zo is ik weet het niet

Totaal 7 kan het wel zijn 2x abo geld je zal het moeten vragen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7961
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Voor zover ik altijd geweten heb was een kabelaansluiting altijd voor max. 4 TV's. Wilde je meer aansluitingen dan betaal je een duurdere kabelaansluiting (niet residentieel). Ik dacht tot 8 (B&B, kleine hotels), tot 16 of zelfs meer (rusthuizen, ziekenhuizen enz.). Je kon vroeger door opsplitsing meer toestellen aansluiten maar als je met TV boxen en CI-modules zit, zien ze direct dat je meer aansluitingen hebt. Dus zal het ergens logisch zijn dat je een extra aansluiting betaald. Eentje die vervat zit in je internetabonnement + een extra. Hoe ze dit juist afrekenen weet ik niet meer. Vroeger toen ik werkte had ik daar een lijst van.

Ik denk dat voor alle packs de prijs afzonderlijk is vermeld, dus prijs pack met een opsplitsing naar elk onderdeel. Dat is meestal voor fiscale redenen omdat de belastingen wel het internetabonnement als aftrekbare kost aanvaarden en TV niet altijd tenzij het bijvoorbeeld onderdeel van je zaak (toonzaal, B&B enzovoort).

3 of 4 (aangekochte) decoders is 1 DTV lijn. Ze zien dat, want je moet ze activeren, anders werken ze niet. 1 tot 4 CI+ modules is een andere DTV lijn. Het kan ook een combinatie zijn. 2 CI+ modules en 2 DTV boxen is ook een DTV lijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5694
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Elke CI+ is een aparte tv-lijn. De andere decoders komen op één andere lijn.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7961
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Kabelabonnement 2x aangerekend (CI + & Digibox)

Elke decoder wordt aanzien als onderdeel van 1 aansluiting, maar ze kunnen wel samenwerken. 4 decoders is de maximumaansluiting voor een particulier. Altijd zo geweest. 4 CI+ is 1 aansluiting van max. 4 toestellen, of de maximale aansluiting voor een particulier. En vroeger kon je van elke decoder die opnam via de andere decoder bekijken via de UTP verbinding. Nu gebeuren de opnames in de cloud en kan je vanaf elke decoder die opnames bekijken vanaf elke decoder. Als je vroeger 4 opname-decoders had had je 4 keer de capaciteit van je HDD. Nu heb je bij 4 decoders maar de ruimte die je ook voor 1 decoder krijgt. En zoals eerder gezegd kan je mits bijbetalen aansluiting krijgen voor 8, 16 of meer toestellen. En vanaf een bepaald aantal aansluitingen moet je overschakelen op een soort server, waar ze dan ook eigen zenders kunnen opzetten. En in een rusthuis, of samenwoonproject kunnen ze meestal kiezen tussen een particulier abonnement met TV en internet en telefonie of aansluiten op de gezamelijke aansluiting voor DTV maar ik denk dat ze daar dan geen opnamemogelijkheden of extra betaalzenders zoals Play Sport kunnen hebben. Dus zoals je ziet de job van helpdesk-medewerker of center-medewerker is niet zo simpel om al die mogelijkheden te kennen. Ik heb het meer dan 10 jaar gedaan en buiten dat de huidige software waarmee ze werken niet meer door mij is gekend zal er als basis niet zoveel veranderd zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes