42596
netweters
|
18948
gesprekken
|
20449
vragen
|
Zijn er nog mensen die storende blokken en onduidelijk beeld hebben op alle posten?
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Blokken en zeer slecht storend beeld
@rudi1962 Vrees dat je het bij jezelf binnen moet zoeken, probeer eens alle kabels goed aan te duwen in de toestellen en als dat niet helpt kan het buiten op straat zijn of door werken in de buurt, kijk eens op de Telenet app of er geen werken zijn in de buurt deze week, anders als het morgen niet opgelost is Telenet bellen om eens te testen of je geen verlies hebt op de kabel.
Ja ik heb ook die problemen, en alle telenetters in de straat, postcode 3620
welke regio woon je?
Zodat we in kaart kunnen brengen waar dezelfde problemen optreden en wanneer.
Telenet geeft de schuld aan het netwerk, ik doe niets en daarna komt alles terug normaal, na automatische reset van de modem.
Ken iemand van Genk centrum idem?
ramcoy
Trek alle kabels eens uit en steek alles terug in
Kijk eens alles na
Wie weet helpt het
Wij hebben hetzelfde probleem reeds vanaf 31 juli 2024. (regio Leuven) We zijn ook niet de enige met probleem. Twee technici zijn komen kijken, iemand voor binnen en iemand voor buiten. Kunnen niets doen, het zou zich toch buiten situeren en is voor een andere dienst. We krijgen maar geen antwoord voor een oplossing. Wanneer zal het opgelost geraken? Een nieuwe modem brengt geen verbetering. Hoe meer regen hoe meer storingen?
hier alles nagezien en de app geinstalleerd en alles zou in orde zijn.
MAAR idd hoe meer regen hoe slechter, klopt helemaal, hier regio Kortenberg, niet zo ver van Leuven natuurlijk.
Er zal moeten gegraven worden dit moet ingeplant worden dat kan niet op 1 2 3
Zal nog even duren
Ik lees hier zelfs dat het probleem zich voordoet in postcode 3650, Dilsen Stockem. We hebben een Tv Box en bij de diagnose zegt die bij ontvangst voor het internet goed en voor coax ontvangst slecht. Iemand in de buurt heeft de allerlaatste nieuwe kleine Tv Box die werkt met internet en niet met coax en daar zou het probleem zich niet meer voordoen en werkt (voorlopig) goed. Ons hebben ze in de winkel gezegd dat, als we veel tv kijken we riskeren een hoger abonnement nodig te hebben. We hebben nu Wigo home S
Denk niet dat hoger abbo verschil zal maken hebben hier beste formule dus.
@LW45 Als internet als goed wordt aangegeven en coax als slecht, heb je dan al eens de coax kabel vernieuwt als test of dit niet de oplossing is, als je coax via zo vierkantig bakje met kabel en radio aansluiting is dan kan daar het verlies zitten ook, daarom best eens testen met een losse coax kabel tot aan de NIU (versterker) of je het dan nog hebt.
het probleem kan ook buiten situeren.
@LW45 schreef:We hebben een Tv Box en bij de diagnose zegt die bij ontvangst voor het internet goed en voor coax ontvangst slecht.
Iemand in de buurt heeft de allerlaatste nieuwe kleine Tv Box die werkt met internet en niet met coax en daar zou het probleem zich niet meer voordoen en werkt (voorlopig) goed.
De diagnose van de TV Box test jouw verbinding naar de modem, en of internet snel genoeg is voor TV kijken.
Dat zegt niets over jouw werkelijke internetsnelheid
Maar als er een slecht coax signaal is, is ook internet slecht (trager, fouten, onderbrekingen, etc ...), want het internet komt via dezelfde coax binnen.
Er zijn maar 2 mogelijkheden:
@LW45 schreef:Ons hebben ze in de winkel gezegd dat, als we veel tv kijken we riskeren een hoger abonnement nodig te hebben. We hebben nu Wigo home S
Dat is zever en een verkoopspraatje 😫
Voor zover ik weet heb je met Wigo S home een download snelheid van 150 Mbps? Dat is méér dan voldoende om meerdere TV toestellen aan te sluiten.
Je surfsnelheid snelheid zal natuurlijk dalen tijdens simultaan TV kijken, ... maar dat is bij alle abonnementen zo waarop ee TV Box IP gebruikt wordt, toch?
Een klassieke TV-Box met coax verbruikt natuurlijk geen internet bij live-TV kijken.
Bedankt voor je antwoord. We hebben reeds twee technici aan huis gehad. Binnen nagekeken en buiten, en dat bleek in orde. Zou dus breekwerk worden buiten. Heb zopas nog maar eens een mail gestuurd met de vraag wanneer ze het probleem kunnen oplossen en daar komt wel geen antwoord op. Opgenomen programma's en terugkijk tv is goed. Goed om te horen dat Wigo home S voldoende moet zijn voor meerdere tv's (hebben er twee) bij gebruik van de allernieuwste tvbox. Alleen dan hopen dat internet niet uitvalt.
Ik heb via de website van Telenet, op pc, een paar speedtests uitgevoerd met als resultaat: Ping 12 download 119.1, 116.9, 112 Jitter 1 upload 14.4
De storingen zullen merkbaar zijn bij live uitzendingen via coax kabel of internet kabel
Bij opgenomen zakken zal hij bufferen dan valt het niet op