24753
netweters
|
152361
antwoorden
|
20693
vragen
|
Automatisch lukt tot TV box signaal zou sturen ivm TV Info.
Hier zie ik niets gebeuren (moet ik iets zien?)
Als ik "niet zeker, probeer nog eens" kies gebeurt er niets.
Antwoord "Ja", TV is gekoppeld verschijnt maar geluid werkt niet.
Antwoord "Nee", dan verschijnt er kan niet koppelen.
Handmatig herkent de TV Box mijn model niet.
Zou het kunnen dat mijn model van december 2024 nog te recent is
en Telenet deze nog niet heeft opgenomen in de software?
Indien zo, kan iemand van TN die dit leest zich hierover ontfermen?
Of bel ik best naar 0800 68 000
Opgelost! Ga naar oplossing.
@_Spooky_ schreef:Automatisch lukt tot TV box signaal zou sturen ivm TV Info.
Hier zie ik niets gebeuren (moet ik iets zien?)
Kan je misschien exact vertellen welke tekst er staat? Stuur eventueel een foto.
@_Spooky_ schreef:Antwoord "Ja", TV is gekoppeld verschijnt maar geluid werkt niet.
Wat bedoel je daarmee? Dat je het volume niet kan aanpassen met de afstandsbediening of heb je helemaal geen geluid? Je zou geluid moeten hebben zelf als de afstandsbediening niet gekoppeld is.
@_Spooky_ schreef:Indien zo, kan iemand van TN die dit leest zich hierover ontfermen?
Of bel ik best naar 0800 68 000
Via De Netweters wordt er door Telenet geen individuele ondersteuning aangeboden, je contacteert daarvoor dus best de klantendienst telefonisch (015 66 66 66) of via Sociale Media: Technische vraag | Telenet
"Kan je misschien exact vertellen welke tekst er staat? Stuur eventueel een foto."
Natuurlijk, alles voor een oplossing...
Na Ok drukken...
Kies ik Ik weet niet zeker, probeer het nog eens. (zie eerste foto)
Ik zie hier ook niets gebeuren op het scherm of moet ik zelf ergens op een toets drukken?
Kies ik Nee...
Kies ik Ja...
Na het ja kiezen en sluiten kan ik nog steeds het volume niet regelen met RC TV Box.
"Wat bedoel je daarmee? Dat je het volume niet kan aanpassen met de afstandsbediening of heb je helemaal geen geluid?
Je zou geluid moeten hebben zelf als de afstandsbediening niet gekoppeld is."
Ik heb dus geluid maar kan het niet aanpassen. (geluid aanpassen werkt wel tijdens het "koppelproces")
Alvast bedankt om mee te zoeken naar een oplossing!
@_Spooky_ de hdmi kabel eens verstoken in een andere poort ter test of dit een oplossing is??
ook eens proberen om Dolby uit te zetten op de tv box, er zijn amper zenders dat Dolby geluid hebben op de kabel, voor streaming zou dit dan wel beter aan staan, maar je kan het testen of dit een verschil geeft.
@_Spooky_ schreef:Ik zie hier ook niets gebeuren op het scherm of moet ik zelf ergens op een toets drukken?
Wanneer je op OK drukt stuurt de AB normaal een signaal naar je TV (in geval van jouw TV zou dit een info popup moeten zijn, meestal is dat iets met info over de huidige HDMI ingang)
@_Spooky_ schreef:Ik heb dus geluid maar kan het niet aanpassen. (geluid aanpassen werkt wel tijdens het "koppelproces")
Eigenaardig. Probeer eens zoals @Master-Magic zegt de HDMI kabel uit te trekken en opnieuw in te steken. Dat zou normaal de koppeling van de TV moeten resetten. Probeer dan eens (zonder de koppeling te doorlopen) het geluid aan te passen. Doet dat iets?
Ik hoop dat de TV-box dan HDMI CEC gebruikt ipv de afstandsbediening om het volume aan te passen.
Dolby zal het probleem in ieder geval niet zijn, jouw TV heeft net zoals de meeste nieuwe toestellen ondersteuning hiervoor.
"De hdmi kabel eens verstoken in een andere poort ter test of dit een oplossing is??"
Bij geen enkele van de 4 HDMI poorten kan ik koppelen.
"ook eens proberen om Dolby uit te zetten op de tv box,"
Dit helpt helaas ook niet, geen verschil. (ook de andere audio keuzes niet)
Handmatig koppelen herkent de TV Box mijn TV Model nu wel, (er is een match gevonden)
het volume past zich aan tijdens het koppelen, maar eens de koppeling bevestigd en afgesloten werkt het geluid aanpassen niet meer.
Bij het ingeven van een ander Philips Model is er ook een Match maar met hetzelfde eindresultaat.
"(in geval van jouw TV zou dit een info popup moeten zijn, meestal is dat iets met info over de huidige HDMI ingang)"
Er gebeurt niets.
"De HDMI kabel uit te trekken en opnieuw in te steken. Dat zou normaal de koppeling van de TV moeten resetten. Probeer dan eens (zonder de koppeling te doorlopen) het geluid aan te passen. Doet dat iets?"
Ik begrijp hier HDMI uitrekken en terug insteken en dan met RC TV Box het volume proberen aan te passen?
Neen dat doet niets.
Op de TV heb ik alle EasyLink verbindingen aan staan.
HDMI 2 staat op HD digitale ontvanger
Ook heb ik de HDMI 2 poort al gereset, kabel uitgetrokken en weer ingestoken maar dit helpt ook niet.
EasyLink 2.0 geluidsbediening uitschakelen is ook geen oplossing.
Na een telefonische interventie van TN lag het probleem aan de RC TV-box.
Een nieuwe RC loste het koppelprobleem op.
Een nieuwe RC TV-box koppelen aan je bestaande TV-box (als deze elkaar niet herkennen)
1) Druk de aan/uit toets van je TV-box 5 sec. in.
2) Een afbeelding van de RC verschijnt op je TV.
3) Druk beide toetsen TV en (cijfer) "0" minstens 10 sec. in.
4) Op het scherm verschijnt Gekoppeld.