24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
Wij zijn net verhuisd en we willen graag Telenet. Vorige eigenaars hadden Proximus. Ik lees hier veel over een aftakkabel, maar ik kan deze niet direct vinden in huis. Heb al een beetje rondgevraagd en het zou ook moeten lukken via de integan aansluiting die in de living hangt. Klopt dit? Ik heb reeds een afspraak met een installateur ingepland, hopelijk moet ik deze niet afzeggen!
Alvast bedankt!
@Ex-Netweter
Ik geloof niet dat wat er op de foto te zien is, de telenet aansluiting gaat worden.
Kan je in de straat zien waar de telenetkabel ligt? Daar kan je al (met wat geluk) zien of er een aftakking is naar uw huis. Je kan ook al contact nemen met telenet (015666666). Misschien kunnen die al zeggen of er een aansluiting is.
Als er geen aansluiting is van de straat naar binnen ga je wel zelf bekabeling moeten voorzien. Als je daar geen kaas van gegeten hebt kan je best wel een installateur aanspreken.
Veel van de destijds Integan kabel-tv aansluitingen zijn en worden gebruikt door Telenet dat deels de activiteiten van Integan over nam. Als de coaxkabel OK is kan dit een Telenet aansluitpunt worden.
Telenet koopt alsnog Interkabel-klanten
In het slechtste geval moet de kabel vervangen worden maar de aansluiting, al dan niet verouderd, is er zo te zien. Ik was vroeger bij Integan en in 2005 bij de eerste, INDI digitaalklanten. Bij de overname door Telenet ben ik in een Telenetwinkel, huis Roma in Borgerhout, mijn INDI digicorder gaan inruilen voor een Telenet exemplaar. Al de rest van Integan ligt er nog.
Het kan zijn dat dat de aansluiting is. Op deze plaats zullen dan de NIU (versterker) en de modem worden gehangen.
Als de aansluiting niet in orde is zal de technieker niet installeren dus je weet het pas zeker wanneer hij langs is geweest.
@Ex-Netweter nog een aanvulling die ik hierop wil maken: je geeft aan dat je al een afspraak hebt met de technicus van Telenet. Dan zal het normaal wel in orde komen. Zodra de klantendienst je gekozen producten registreren in het systeem, kunnen zij zien of er op jouw nieuwe adres al een aansluiting is of niet. Als zij hier niets van hebben gezegd, betekent dit waarschijnlijk dat er al een aansluiting is. Enige wat er nog kan zijn is dat deze aansluiting werd verwijderd in tussentijd of defect is. Veel succes! 😉