Beantwoorden
SophieS80
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Kan ik Telenet krijgen in ons nieuwe huis?

Wij zijn net verhuisd en we willen graag Telenet. Vorige eigenaars hadden Proximus. Ik lees hier veel over een aftakkabel, maar ik kan deze niet direct vinden in huis. Heb al een beetje rondgevraagd en het zou ook moeten lukken via de integan aansluiting die in de living hangt. Klopt dit? Ik heb reeds een afspraak met een installateur ingepland, hopelijk moet ik deze niet afzeggen!

 

Alvast bedankt!

received_2227104744250690.jpeg

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan ik Telenet krijgen in ons nieuwe huis?

@SophieS80 

Ik geloof niet dat wat er op de foto te zien is, de telenet aansluiting gaat worden.

Kan je in de straat zien waar de telenetkabel ligt? Daar kan je al (met wat geluk) zien of er een aftakking is naar uw huis. Je kan ook al contact nemen met telenet (015666666). Misschien kunnen die al zeggen of er een aansluiting is.

Als er geen aansluiting is van de straat naar binnen ga je wel zelf bekabeling moeten voorzien. Als je daar geen kaas van gegeten hebt kan je best wel een installateur aanspreken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Kan ik Telenet krijgen in ons nieuwe huis?

Veel van de destijds Integan kabel-tv aansluitingen zijn en worden gebruikt door Telenet dat deels de activiteiten van Integan over nam. Als de coaxkabel OK is kan dit een Telenet aansluitpunt worden.

Telenet koopt alsnog Interkabel-klanten

In het slechtste geval moet de kabel vervangen worden maar de aansluiting, al dan niet verouderd, is er zo te zien. Ik was vroeger bij Integan en in 2005 bij de eerste, INDI digitaalklanten. Bij de overname door Telenet  ben ik in een Telenetwinkel, huis Roma in Borgerhout, mijn INDI digicorder gaan inruilen voor een Telenet exemplaar. Al de rest van Integan ligt er nog.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Kan ik Telenet krijgen in ons nieuwe huis?

Het kan zijn dat dat de aansluiting is. Op deze plaats zullen dan de NIU (versterker) en de modem worden gehangen.

Als de aansluiting niet in orde is zal de technieker niet installeren dus je weet het pas zeker wanneer hij langs is geweest.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Kan ik Telenet krijgen in ons nieuwe huis?

@SophieS80 nog een aanvulling die ik hierop wil maken: je geeft aan dat je al een afspraak hebt met de technicus van Telenet. Dan zal het normaal wel in orde komen. Zodra de klantendienst je gekozen producten registreren in het systeem, kunnen zij zien of er op jouw nieuwe adres al een aansluiting is of niet. Als zij hier niets van hebben gezegd, betekent dit waarschijnlijk dat er al een aansluiting is. Enige wat er nog kan zijn is dat deze aansluiting werd verwijderd in tussentijd of defect is. Veel succes! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.