Beantwoorden
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

Op mijn appartement aan de kust is mijn aangekochte digibox (AD210) defect geraakt.

Hij is ondertussen meer dan 5 jaar oud en valt dus buiten de garantie. 

Kan ik mijn TV met CI+ kaartje van thuis verhuizen naar mijn appartement aan de kust waar ik een abonnement heb Digitale TV en all internet die beide op mijn naam staan. 

Ik heb wel gezien in " Mijn Telenet" dat deze  CI+ module op mijn adres van thuis staat.  

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV met CI+ module verhuizen

 

 

0 Likes
14 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

Geen probleem, TV met een kaartje werkt overal waar Telenet kabel ligt. Module dikwijls verplaatsen van TV doe je beter niet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

@icymichel  

beste wel even de klantendienst verwittigen voor een verhuis. Ik ben niet zeker of je de CI+ module zomaar overal mee naar toe kan nemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

IK heb een CI module met kaartje al verschillende keren tijdelijk uitgeleend (om dit eens te proberen) aan enkele mensen en dit werkte overal zonder problemen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

De klantendienst verwittigen heeft geen enkele zin. Je neemt de module mee waar je ook maar wilt. Zolang er een actief Telenet kabelabonnement is gaat dit werken.

Het enige (waar @Janneke_Dust @wel gelijk mee heeft) dat mogelijk is is als je de module maar blijft versteken van tv naar tv dat de module slijtage gaat beginnen krijgen en dat je soms tegen problemen kan aanlopen.

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

@Ex-Netweter  @Janneke_Dust

Het is de TV met module samen die ik ga verplaatsen naar de kust. Dus het probleem van module versteken is niet van toepassing. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

@Ex-Netweter  

Daarmee dat ik al vermelde dat ik er niet zeker van ben. Maar het wordt dus bevestigd dat je eigenlijk je CI+ module gewoon mee kan nemen zolang er een actief kabel abonnement is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?


@patrick37  schreef:

beste wel even de klantendienst verwittigen voor een verhuis. Ik ben niet zeker of je de CI+ module zomaar overal mee naar toe kan nemen. 


Klantendienst verwittigen doe je pas als je de CI+ module definitief wilt gebruiken op een ander adres (= verhuis). Dan wordt de kaart geactiveerd op het nieuwe adres.

 

Klantendienst verwittigen moet je absoluut niet doen, als je de CI+ module (of zelfs een digicorder) tijdelijk wilt gebruiken op een ander adres, dat zou niets dan problemen opleveren 🤔

 

Digibox/Digicorder verplaatsen of aan iemand anders geven? (telenet.be)

 

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

@patrick37 

 

Deze link spreekt specifiek over de CI+ module 

 

CI module verplaatsen of aan iemand anders geven 

 

 

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

Heb uiteindelijk mijn tv met ci+ kaartje naar mijn appartement aan de kust verhuist afgelopen week, een zender update gedaan om het regionale zender te kunnen bekijken, maar wat blijkt nu ik kan hier 2 regionale kanalen nl. Focus Tv en WTV Tv ontvangen. 

Vroeger met mijn digibox had ik alleen maar Focus Tv. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

Als je met een CI+ kaartje een zender update doet, dan ontvang je alle regionale zenders van het hele Telenet gebied, maar alleen deze van je eigen regio is zichtbaar (de andere is alleen de zendernaam, maar geen data).

 

Indien je in een gebied woont dat op de grens ligt tussen de regio's, en waar het Telenet kopstation dus 2 verschillende regio's bedient, dan krijg je inderdaad beide lokale zenders te zien.

 

Hier (Waregem) kan ik WTV ontvangen, èn AVS Eeklo.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

@icymichel 

Als de CI+ van Telenet te lang geen signaal meer gekregen heeft van Telenet, dan gaat het kaartje automatisch gedeactiveerd zijn. Ik weet niet hoeveel dagen of weken te lang is. Regelmatig is er een bijwerking van de sleutel op de kaart of in de module. Als de CI+ niet in de tv steekt (dat zal het niet zijn in uw geval) of als de tv niet meer onder stroom staat (dus niet aan of niet in stand-by) dan kan er geen bijwerking gebeuren. Je komt dan aan zee en dan werkt het niet. Je moet dan het kaartje terug laten activeren.

icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?


@janne_man  schreef:

@icymichel 

Als de CI+ van Telenet te lang geen signaal meer gekregen heeft van Telenet, dan gaat het kaartje automatisch gedeactiveerd zijn. Ik weet niet hoeveel dagen of weken te lang is. Regelmatig is er een bijwerking van de sleutel op de kaart of in de module. Als de CI+ niet in de tv steekt (dat zal het niet zijn in uw geval) of als de tv niet meer onder stroom staat (dus niet aan of niet in stand-by) dan kan er geen bijwerking gebeuren. Je komt dan aan zee en dan werkt het niet. Je moet dan het kaartje terug laten activeren.


Dat zal geen probleem zijn daar ik praktisch alle weekends aan de kust ben. 😉

 

Ik heb deze TV met CI+kaart al verschillende jaren en ondanks dat ik aan de kust was voor een langere periode tot op heden deze nog nooit gedeactiveerd was. 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

Moet niet opnieuw geactiveerd worden. Tv gewoon aanzetten en wachten tot de TV de nieuwe keys gekregen heeft. Kan 0,5h tot 1h duren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kan je CI+ module van thuis op 2e verblijf gebruiken?

en voor de digibox (AD210) trek de stekker eens uit en steek hem terug na 5 min in

je kan het altijd proberen

en tv kaartje terug activeren duurt 10 min aan de telefoon

0 Likes