Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Kan je een gekochte AD200 digibox gratis omruilen?

Ik heb nog een oude AD200 Digibox. Ik stond eigenlijk op het punt die naar het containerpark te brengen, tot ik net deze pagina vond : https://www2.telenet.be/nieuwedecoder . Daar staat dat je een oud model gratis mag omruilen, maar er staat helemaal niet bij dat dat alleen met gehuurde toestellen zou zijn. Lijkt me op zich niet zo logisch en Telenet speelt nooit Sinterklaas, maar misschien is het wel degelijk het geval ?

 

Ik merk ondertussen trouwens dat mijn AD200 niet eens meer in Mijn Telenet staat, en ik op de Digibox zelf een melding krijg dat mijn Smartcard niet meer werkt. Het vervelende is ook dat die melding niet weg te krijgen is, terwijl de box wel nog bruikbaar is voor één en Canvas.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Kan je een gekochte oude Digibox gratis omruilen?

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je een gekochte AD200 digibox gratis omruilen?

@Tomby 

Een gekocht toestel kan je wel vervangen, maar niet omruilen. Het containerpark zal waarschijnlijk de volgende stap zijn.

Welk toestel dat je ter vervanging kan krijgen en de condities kan je best navragen in een service center.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Kan je een gekochte AD200 digibox gratis omruilen?

Al eens geprobeerd met smartcard te verwijderen om melding weg te krijgen?

0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Kan je een gekochte AD200 digibox gratis omruilen?

HI @Tomby , 

@louishufk  heeft volledig gelijk. Sinds 30 juni 2020 werken deze Digicorders niet meer. Aangezien deze ook niet meer ondersteund worden in ons systeem, kan je de Digicorder niet meer terugvinden in Mijn Telenet. Helaas is de promotie voor aangekochte Decorders, verlopen. 😞 Deze was geldig tot 31 juli 2020. Ik raad je wel aan om de oude digicorder binnen te brengen in een Telenet-shop of Center! 🙂 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan je een gekochte AD200 digibox gratis omruilen?


@Tomby  schreef:

Ik merk ondertussen trouwens dat mijn AD200 niet eens meer in Mijn Telenet staat, en ik op de Digibox zelf een melding krijg dat mijn Smartcard niet meer werkt. Het vervelende is ook dat die melding niet weg te krijgen is, terwijl de box wel nog bruikbaar is voor één en Canvas.


Dit is niet alleen vervelend, maar ik noem het onaanvaardbaar (en bijna onwettelijk).

Deze aangekochte digibox is jouw eigendom, en Telenet heeft daar niets op te zoeken!

 

Dat ze niet meer bruikbaar zijn voor versleutelde zenders heeft alles te maken met de encryptie die deze digiboxen gebruiken, en niet meer door Telenet ondersteund wordt.

Daar heb ik alle begrip voor (veiligheid, misbruik, ...).

 

Maar theoretsich zijn deze digiboxen nog perfect bruikbaar voor:

  1. de onversleutelde zenders op het reguliere aanbod (één, Canvas, Ketnet).
  2. als DVB-C radiotuner voor de onversleutelde radiozenders van het reguliere aanbod (zelfde functies als de Vistron 210 ontvanger).
  3. de ontvangst van het Compact Signaal (onversleutelde DVB-C zenders ter vervanging van het analoog signaal).

Telenet heeft er echter voor gekozen, om jouw aangekochte digicorder (via een software update) onbruikbaar te maken met de boodschappen op het scherm die je telkens moet wegklikken 😫.

Ik vind dat niet kunnen ☹️.

Een boodschap over een niet-werkende smartcard is toch zinloos op een onversleutelde zender. Dit noem ik mensen kl**ten ...

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Kan je een gekochte AD200 digibox gratis omruilen?

stond er hier op netweters niet een workaround van een lid? 

deed bepaalde acties en kreeg de melding weg?

0 Likes