Beantwoorden
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

We hebben hier twee digicorders. Ik wil graag een opname bekijken van de digicorder in de living, maar dit lukt niet omdat het signaal verschrikkelijk slecht is. Omgekeerd ,vanop de digicorder opnames bekijken van het toestel in mijn studio ook.

Ik ga wel zeggen, onze powerline adapters zijn al verschrikkelijk oud. Die zijn nog van met de 1ste digibox, zou dit de oorzaak kunnen zijn?

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

@zijn uw twee Digicorders interactief?  Ga naar Instellingen (tandwieltje uiterst rechts), Digicorder, Technisch, IP. Het IPadres moet beginnen met 10.

0 Likes
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

beide zijn interactief. Ik kan kijken naar de andere opnames maar het is met brokken, stoten, haperingen, etc.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

@Preske 

 

Het kan inderdaad aan uw oude powerlines liggen, en eigenlijk zelfs zeer waarschijnlijk.

 

Ik durf dat zeggen omdat ik hetzelfde probleem heb gehad. De digicorder was wel interactief dmv de powerline maar opnames sharen met de andere twee digicorders, no way josé 😒

 

Niet dat ik foutmeldingen kreeg, maar het was niet vooruit te stampen, en niet om aan te zien.

 

Het eenvoudigste is denk ik om eens te proberen met moderne powerlines. Als je er nog geen hebt van Telenet kun je uw eerste kosteloos "huren". Anders €2 per maand.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat het zelfs met moderne powerlines niet gaat lukken, maar dan is het aan uw e-netwerk te wijten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

mja, dat huren... begin ik liever niet mee. Ik ga er dan nog 2 extra moeten huren, kom je al snel aan 44 euro per jaar. je hebt soms geen aanbevelingen voor er zelf te kopen?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

@Preske 

 

ik zou in uw geval toch één setje kosteloos aanvragen bij Telenet en dat dan testen. Is er verbetering, dan kun je nog steeds overwegen om zelf een modern setje te kopen en het TN setje terug te geven. De TN setjes kun je niet kopen, enkel huren.

 

Helpt het niet, dan weet je dat ook en ga je naar een andere oplossing dan powerlines moeten zoeken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

@Preske 

 

Hoe kom jij trouwens aan die € 44 per jaar? 

 

Als je twee setjes nodig hebt, dan huur je het eerste kosteloos en het tweede kost u dan € 24 per jaar.

Je kan ook het eerste setje kosteloos huren bij TN en het tweede setje gewoon ergens zelf aankopen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

Zijn beide digicorders via Powerlines verbonden (is mij niet duidelijk in het voorgaande), of is er één bekabeld aangesloten (of kan je één bekabeld aansluiten)?

 

In dit geval heb je maar één set (2 stuks) nodig.

Anders heb je 3 stuks nodig (één bij de modem, en één bij elke digicorder).

 

Ik zou inderdaad deze bij Telenet halen om te testen, indien geen oplossing kan je ze terugbrengen, indien wel tevreden kan je nog altijd beslissen om zelf aan te kopen....

0 Likes
Preske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

@StefaanH 
Juist. foutje van mijn kant uit. Ik dacht om een of andere reden dat het per toestel ging, niet per set,e n de 44 euro moest 48 zijn (want opnieuw, had niet door dat het per set was)
@Ex-Netweter 
klopt. beide zijn op powerlines aangesloten. Geen mogelijkheid om bekabeld aan te sluiten. Niet zonder gaten te boren in de muur van de moeder haar kersvers geverfde en behangen muur.

Ik zal dan bij telenet eens gaan horen. Kan ik daarvoor meteen naar de winkel, of eerst aanvragen via helpdesk?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

Als ge 3 nieuwe powerlines gebruikt blijft het resultaat heel onzeker.

In uw geval zou ik 4 Hirschmann MOCA aanraden, daarmee is de kans op een goed resultaat heel groot als het geen twijfelachtige coax kabels zijn. Er is weinig kans dat de coax twijfelachtig is omdat ge niet klaagt over het beeld op de TV's.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

@Preske inderdaad ik zou ook voor uw coax netwerk gaan zoals @Janneke_Dust beschreef want dan heb je stabiel internet en zal je hoogstwaarschijnlijk die haperingen niet hebben. Ik gebruik dit trouwens ook voor mijn box interactief te maken in mijn slaapkamer. Daar was geen netwerkaansluiting en dus werk ik via een MOCA. Zie gewoon dat je de netwerkkabel direct aansluit op je modem van Telenet (extern netwerk) en dus niet op je intern netwerk(192.168.x.x)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 183
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Kan opnames niet bekijken op andere digicorder

Hier 2 digicorders en 3 digiboxen waarvan 1 digicorder en 1 digibox via powerline zijn verbonden. Deze twee staan boven op de slaapkamer en werken perfect. Er worden dagelijks opnames tussen al de toestellen gestreamd. Moet wel zeggen dat met de oudere powerline stekkers er ook soms haperingen waren maar dat is volledig verdwenen nu met de nieuwere versie.

0 Likes