Beantwoorden
Annnnn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Goeieavond,

 

Na 3 maanden is ons geduld met Yugo op 😞 In juli overgeschakeld van Wigo naar Yugo. De laatste weken gaan de problemen van kwaad naar erger met een triestig hoogtepunt afgelopen week. 

 

Hoe zeer we ook fan zijn van het systeem van casten (Netflix, VRT nu, VTM go werken quasi perfect) de Yugo app kan totaal de  verwachtingen (die er toch zijn met een abo van 100 euro!) niet inlossen.

 

Morgen ga ik dus naar de Telenet winkel om alles terug naar Wigo te laten zetten. Met lichte tegenzin maar we durven uit schrik voor technische problemen niet naar Orange. 

 

Nu zag ik dat je naast de digicorder ook kan kiezen voor de nieuwe tv-box. Enkele vragen over die laatste:

 1.Kan je tv kijken zonder je gsm of tablet te gebruiken (dus zoals bij de.digicorder) of moet je altijd via de Telenet tv app gaan?

2. Is dit een betrouwbaar product? Of ook kinderziektes?

3. Ik ben bang dat het, omdat het ook een streamingproduct is, dezelfde problemen zal geven als Yugo.

 

Wat raden jullie ons aan?

 

Bedankt voor de feedback!

 

Tags (3)
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

@Annnnn 

1) ja je kan tv kijken zonder tablet of gsm.

2) er zitten nog kleine kinderziektes in met ondertiteling enzo, maar voor 95% werkt die wel goed.

3) dit werkt heel goed, als je een goede bedrade internet verbinding hebt dan zal dit perfect werken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Super tevreden hier!


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

I ❤️ my TV-box!

Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

@AnnnnnSuzy heeft onlangs een post online gezet met de opgeloste en de nog aanwezige problemen met de TV box: 4.19 software versie op de TV-box!

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4-19-software-versie-op-de-TV-box/m-p/76...

Miischien best eens lezen voor je een beslissing neemt en mogelijk een probleem gaat ruilen voor een ander.

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Deze link werkt 😉

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4-19-software-versie-op-de-TV-box/m-p/76...

Van de vermelde openstaande problemen heb ik geen last. Hoogstens om de twee weken eens herstarten omdat de tv gids vast hangt. Netflix op de TV Box gebruik ik niet.

Zou niet meer terugwillen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Annnnn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Bedankt voor de nieuwe link! Had intussen via zoektermen uit de link deze ook gevonden. Bugs lijken me, op die van Netflix na, niet onoverkomelijk en wellicht bij digicorder ook nog af en toe haperingen.

 

Wij kijken wel vaak Netflix maar hebben ook een Chromecast. Ik neem aan dat je ook op die manier Netflix kan blijven kijken ipv via de tv box? Klopt dat @Steven-E ? Indien ja, dan ga ik dadelijk de Yugo terug naar Wigo met tv box laten zetten 😁 en dan hopelijk vanavond ongestoord tv kunnen kijken. Is al even geleden 😅

 

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Ja tuurlijk, ik kijk Netflix via Apple TV. Gewoon een andere hdmi ingang op je tv of AV versterker.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Annnnn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Thanks!

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

En wat zijn de eerste ervaringen ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Annnnn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten?

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

De eerste ervaringen zijn zeer positief! Draait stabiel, overzichtelijk en handig menu, de kinderen zijn weg van de stembediening 😉, de app in combinatie met de Chromecast op de slaapkamer tot nu toe ook prima.

 

Een heel leuke plus is dat ik de afstandsbediening ook kon koppelen aan onze Samsung smart tv en Sonos waardoor we geen 2e afstandsbediening meer nodig hebben voor het volume.

 

Enige melding die we tot nu toe een paar keer kregen was iets ivm Anynet+ die niet gevonden/verbonden kon worden. Geen idee wat dit triggert tot nu toe en wat ik eraan kan doen. Al gevonden dat het om de connectie met de tv gaat maar verder nog geen oplossing. 

 

Conclusie: verschil met Yugo gigantisch! Verschil met Wigo: meer up-to-date look & handling, kleinere box die leuker oogt, geen box nodig voor 2e tv.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kiezen voor tv-box of digicorder na problematische Yugo

Hey @Annnnn , leuk!

 

Anynet+ is de CEC variant van Samsung. 

CEC is een protocol over HDMI waarmee je toestellen gezamenlijk in en uit kan laten schakelen.https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/

 

Of je dit best aan of uit zet is een beetje afhankelijk van je setup. Je moet er een beetje mee experimenteren. Vermoedelijk heb je dit ook nodig om het volume van de TV te regelen. Ik heb het afstaan omdat ik een vrij ingewikkelde setup heb met een AV tranceiver en alles bedien met een Harmony remote.

Maar misschien is het voor jou wel handig.  Op de TV-BOX heet deze optie dacht ik "TV auto aan" of zoiets. Enkel te benaderen met de originele afstandsbediening.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.