Beantwoorden
NegentigPlus
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

Mijn schoonouders zijn klant bij Telenet en hebben een CI+ module actief met play sports. (geen internet en telefonie)

Opnemen via het tv toestel is nogal wat ingewikkeld voor hun, dus dacht ik aan de aankoop van een digicorder.

Ik krijg nu allemaal verschillende info van de medewerkers van telenet.

nr 1. Activatie zou gewoon lukken zonder extra kosten ( volgens deze medewerker zouden ze dan wel enkel die play sports kunnen bekijken met de ci+module en niet met de digicorder)

nr 2. Er moet een technieker langs komen om een modem te plaatsen ( ik zie persoonlijk niet de noodzaak als dit ook niet bij een ci+module nodig is, tenzij je mss niet digitaal kan kijken en opnemen op dezelfde lijn)

nr 3. Volgens nr 3 zijn er extra abonnementskosten en auteursrechten te betalen (deze snap ik helemaal niet).

Welke medewerker heeft het juist of zijn er sommige die niet alles vertellen?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Activatie Digicorder

0 Likes
11 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

@NegentigPlus Als je een digicorder gaan bestellen moet je geen CI+ kaart meer hebben. De digitale functie zit in de digicorder.

Hetgeen je wel moet doen om play sport te ontvangen op je digicorder is deze interactief maken.

Je moet hier dus Telenet internet hebben zodat je de kabel in de digicorder kan steken en dus ook verschillende extra functies hebt zoals films en programma’s opvragen uit de TV-theek,je entertainmentpakketten bekijken op al je interactieve decoders en genieten van terugkijk tv .


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NegentigPlus
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

Waarom moet deze (play sports) interactief zijn bij een digicorder en niet bij een CI+?

Ze decoderen toch beide het signaal?

Ok ik weet dat je met internet wel oudere programma's kan opvragen en films opvragen etc, maar dat willen ze niet!

Ze willen gewoon eens een programma kunnen opnemen zoals je dat vroeger deed met een videorecorder niet meer , niet minder.

Ze willen ook geen modem in huis!

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

@NegentigPlus 

Om te kijken en op te nemen met de Digicorder is geen interactiviteit nodig, dus een netwerk verbinding hoeft niet. Voor Telenet zijn een CI+ en een Digicorder twee verschillende lijnen. Met hun huidig abonnement krijgen ze met beide lijnen het basisaanbod. Ze hebben nu een abonnement voor Play Sports op de lijn CI+. Willen ze kunnen opnemen dan moeten ze zich ook voor Play Sports abonneren op de Digicorder. Ze kunnen het Play Sports stopzetten op de lijn CI+. Dit houdt in dat ze Play Sports nog enkel kunnen bekijken (en opnemen) met de Digicorder.

Met hun huidig abonnement en toevoeging van een Digicorder en volgens volgende opties:

- Digicorder niet interactief (dus geen internet): enkel basisporgramma's (doel niet bereikt), enkel kost Digicorder

- Digicorder niet interactief en Play Sports op Digicorder (doel bereikt), kost Digicorder en tweede abonnement Play Sports

- idem als vorige maar met stopzetting Play Sports op de lijn CI+ (doel bereikt), kost Digicorder

- Digicorder interactief: hier zijn er terug dezelfde opties als de drie hierboven, de kost wordt verhoogd met het internetabonnement

Opgelet: vroeger werd er wel een netwerkverbinding gemaakt zonder dat de klant een internetabaonnement moest nemen, ik denk (dus ik weet het niet) dat Telenet die vandaag niet meer aanbied.

Uitsluitend in het geval van interactiviteit moet een technieker langskomen (installeren NIU en modem/router).

Zoals @kristofDW opmerkt, als de Digicorder interactief is, dan hebben ze ook alle mogelijkheden die daarmee verband houden (maar ik vermoed dat het die mensen niet meer afgaat om zich de simpele jeugdhandelingen eigen te maken). 

Indien het om mijn familie zou gaan, zou ik rekening houden met de financiële situatie en indien dit mogelijk is het dubbel abonnement op Play Sports aan raden, dus de tweede optie hierboven.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

@kristofDW 

Jouw reply werd als "oplossing" aangeduid? Door wie? De info is niet juist, en kan dus noot "de" oplossing zijn 🤔.

  1. Een digicorder en CI+ module kunnen perfect naast elkaar functioneren.
  2. Om Play Sports te kunnen ontvangen moet de digcorder niet interactief zijn. Het activatiesignaal voor de extra pakketten komt via de coax (DVB-C) en niet via ethernet.
  3. Om de digicorder interactief te maken heb je absoluut geen internet van Telenet nodig, een modem volstaat (zonder internet).
  4. Er zijn geen extra kosten om een (aangekochte) digicorder te activeren, gezien je al een DTV klant bent (je betaalt dus al een kabelabonnement en auteursrechten)
  5. En self install van een modem is ook gratis. Voor de plaatsing van een NIU moet een technieker komen, maar de NIU maakt deel uit van de basisinrichting is normaal gratis.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

@flip1953 toch wel😉😉‌ bij een digicorder

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/streamz-of-play-sports-wat-heb-ik-nodig/

De gewone zenders kan je inderdaad zo ontvangen. Maar de digicorder moet interactief zijn. Bij het kaartje moet dit niet

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

Antwoord

vraag 1 ja is gratis play sport abo nemen op digicorder

vraag 2 ja is ook gratis  is voor terug kijk tv en voetbal op te vragen extra is ook gratis bij

vraag 3 je betaald per adres maar 1 keer abonnementskosten en auteursrechten 

wat je wel moet doen is abo van play sport op tv kaartje opzeggen dat is alles  kaartje gebruik je voor 2de tv zonder voetbal

NegentigPlus
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

🙂 Ja sorry dat was ik zelf. Ik zag de knop "oplossing" staan en dacht dat achter die knop de oplossing zou staan.

Het antwoord van Kristof lijkt mij ook niet de oplossing , anders had ik de vraag ook niet gesteld.

Jouw antwoord (@Filip lijkt mij ook meest logische) ik volg je redenering. Ik vind het alleen spijtig dat ik van telenet steeds andere (denk dus ook foute) antwoorden krijg.

Het leek mij dan ook dat ik van 1 medewerker hetzelfde antwoord kreeg als van jou, alleen niet zo uitgebreid, maar deze had toen nog niet de gegevens om de digicorder te activeren.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

@NegentigPlus Is beetje het probleem bij Telenet dat de telefooncentrale mensen daar verschillende dingen soms vertellen en gewoon een lijstje aflopen en denken dat ze het juiste antwoord geven, maar soms is dit foutief, 

spijtige zaak wel voor iemand die niet goed op de hoogte is en info wilt.

gelukkig is er nog netweters waar je meestal het juiste antwoord vind.

zou best eens een Q&A gemaakt moeten worden met vragen waarbij ze snel het antwoord krijgen want de site van Telenet is beetje te slordig om iets te vinden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

Je bent best na een winkel van telenet gaat  neem de factuur mee

Ze geven de digicorder mee  je betaald die via de volgende factuur van telenet

de modem zal de technieker aansluiten later op een dag na keuze

0 Likes
NegentigPlus
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! It's your second party!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

Ik heb terug contact gehad met Philippe van Telenet. Degene die kwam met oplossing 1.

Hij heeft dus ook gewoon de digicorder geactiveerd. Er zijn geen kosten aan verbonden. Mijn schoonouders kunnen nu gewoon opnemen en bekijken , ook play sports is geen probleem om de digicorder. De digicorder is nu wel niet interactief , maar daar waren mijn schoonouders geen vragende partij naar. 

Om deze interactief te maken is er dus inderdaad een modem nodig, deze zou dan enkel in hun living kunnen komen, want daar komt de coax binnen en dit zou niet zo mooi zijn.

Misschien is het dan ook niet nodig om digibeten steeds te overstelpen met de nieuwste snufjes. Ze voelen hun meer op het gemak als het simpel kan gehouden worden.

Bedankt voor jullie advies en goede raad. Ik wou dit gewoon nog eens vermelden om meer duidelijkheid te schappen en de juiste oplossing te onderstrepen.

  

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kostprijs activatie digicorder + installateur nodig?

Vergeet niet het abo op kaartje stop te zetten anders betaal je 2 keer  play sport

0 Likes