24748
netweters
|
152294
antwoorden
|
20688
vragen
|
Onlangs zijn er hier in de straat werken gebeurd aan de kabel. Ik vermoed dat ze kabel aansluiting getrokken hebben naar enkele verder gelegen woningen. Deze is aangesloten in dezelde kast als mijn kabel aansluiting.
Sinds die werken werkte mijn tv boven niet meer, met de melding geen signaal. Ik heb de kabel op de niu verstoken naar een versterkte aansluiting en nu werkt hij terug, maar de kwaliteit is nog steeds slecht. Ik vermoed dus dat ik sinds die werken een zwakker signaal binnen krijg.
De vraag is dan wat aanvaardbaar is, de waarden die ik zie op mijn digicorder op de televisie beneden lijken op zich wel ok:
S/N Ratio: 39.1
BER: 2.1E-8
Signaalkwaliteit: 100%
Signaalsterkte: 4.6dBmV
Foutieve pakketten: 0
Boven heb ik een tv met een smartcard, dus kan ik de kwaliteit zo niet direct controleren. Heb ik reden om te klagen of kreeg ik vroeger een bovengemiddeld goed signaal binnen en moet ik nu dus maar eens op zoek naar een oplossing om mijn binneninstallatie te verbeteren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat de exacte waarden zijn durf ik niet te zeggen maar wat je wel kan doen is eens bellen naar de klantendienst. Daar zullen ze je signaal wel kunnen meten en dan zeggen of er iets aan de hand is of niet. Kan goed zijn dat er door die werken de connector is geraakt of iets anders.
@PieterH soms kan het zijn dat je connector van je coax niet goed opgedraait is. Ik zou even de uiteinde van de kabels controleren en deze loskoppelen en terug goed opzetten. Kijk ook zeker de instellingen na van je tv. Digitaal signaal werkt anders dan het analoge.
@PieterH schreef:De vraag is dan wat aanvaardbaar is, de waarden die ik zie op mijn digicorder op de televisie beneden lijken op zich wel ok:
S/N Ratio: 39.1BER: 2.1E-8
Signaalkwaliteit: 100%
Signaalsterkte: 4.6dBmV
Foutieve pakketten: 0
In theorie heb jij zéér goed waarden, daar kan eigenlijk niets aan verbeterd worden:
Beide compenseren mekaar ook: een zéér goede SNR kan een zwak signaal compenseren.
Gezien de problemen begonnen zijn met de werken in de straat, moet het daar ergens te zoeken zijn? best inderdaad contact nemen met Telenet (en je niet laten afschepen met "we meten een goed signaal").
@Ex-Netweter schreef:Telenet bellen 015/666666.
Zij kunnen je signaal uitmeten.
Hoe kan Telenet het signaal uitmeten op jouw aansluiting?
Buiten het "uitlezen" van de modemwaarden kan ik mij daar niet zoveel bij voorstellen?