Beantwoorden
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokale zender op CI+module

Heb bij mijn ouders een CI+ kaart gestoken in hun nieuwe tv omdat deze nu compatibel is.

Bij het installeren geen probleem gehad.

Er is een probleem met de locale zender op nr 8, deze zou ring tv moeten zijn maar is tv Eeklo wat niet overeenstemde met onze regio. Heb installatie van ci kaart terug opnieuw uitgevoerd maar geen oplossing. Weet iemand anders de oploosing hiervoor?

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: CI+kaartje

 

 

0 Likes
14 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lokale zender op CI+module

Het CI+ kaartje decodeerd de zenders, maar is niet verantwoordelijk voor de zendervolgorde op je TV. Ik heb hetzelfde probleem.

In de meeste TV's kun je de volgorde manueel aanpassen aan je eigen voorkeur.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Lokale zender op CI+module

@Smekke 

Na het scannen, ontvang je ook de kanalen uit je regio. Je tv toont een willekeurige regionale zender op ‘8’. De andere regionale zenders vind je op de eerstvolgende vrije kanalen. Dat nummer kan boven de 900 zijn! Dus eventjes zoeken en dit komt in orde!

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-opnieuw-zoeken/

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokale zender op CI+module

@Smekke  heb je de juiste postcode ingegeven ? Kan zijn dat daar het probleem zit.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Lokale zender op CI+module


@patrick37  schreef:

@Smekke  heb je de juiste postcode ingegeven ? Kan zijn dat daar het probleem zit.


Bij TV met een kaartje moet er geen postcode ingegeven worden. Enkel de regio: Vlaanderen 22 of Brussel 12.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lokale zender op CI+module


@patrick37  schreef:

heb je de juiste postcode ingegeven ? Kan zijn dat daar het probleem zit.


Het kanaalzoeken doet de TV, niet het kaartje. In de TV kun je geen postcode ingeven (althans toch niet mijn Samsung).

Ik denk dat dit gewoon een beperking is van het direct bekijken van de digitale signalen op je TV (zonder box).

De oplossing is makkelijk, herschik de kanalen naar persoonlijk voorkeur op de TV.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokale zender op CI+module

@Ex-Netweter  en @Arnie  ok duidelijk ik had de veronderstelling dat je met het kaartje ook een postcode moest ingeven. Bedankt dan ben ik fout geweest sorry. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokale zender op CI+module

bedankt voor jullie reacties maar heb niet alle zenders tot boven de 900 afgegaan dacht dat dit de radiozenders waren. Ga dit proberen als ik bij mijn ouders ben. Postcode wordt hier niet gevraagd wel ID en is in ons geval 22

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokale zender op CI+module

@Smekke 

Op mijn Samsung tv komen alle regionale zenders op de eerstvolgende vrije kanaalnummer.

Onlangs heb ik de installatie gedaan van een LG (de 43" die Telenet aanbood) en daar geeft de tv de keuze welke regionale zender op kanaal 8 komt. De andere regionale zenders worden niet geïnstalleerd. 

Elk merk van tv (en soms ook model) reageert verschillend.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Lokale zender op CI+module

Op mijn Samsung TV verschijnt er een willekeurige regionale zender op positie 8. Eerst was dit Eeklo, na een nieuw automatische scan is dit Sint-Niklaas. De ovige zenders zitten allemaal vanaf 850.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokale zender op CI+module

ik heb 2 tv van Samsung,beiden met een ci+ kaart . Die bij mij thuis tv 6 jaar oud komen regionale zenders allemaal erop bij eerst volgend lege kanalen, zenders ordenenen ok.

Bij mijn ouders nieuwe tv zender 8 Eeklo volgende lege kanalen slaat hij over, resetten van tv en ci kaart geen oplossing. Hetgeen ik nog niet gedaan heb is voorbij de 800 gaan zoeken.

DAt ga ik proberen bij mijn volgend bezoek. Dank voor informatie

0 Likes
Ex-Netweter
 

Lokale zender op CI+module


@Smekke  schreef:

bedankt voor jullie reacties maar heb niet alle zenders tot boven de 900 afgegaan dacht dat dit de radiozenders waren.


De radio- en muziekzenders komen normaal tussen 881 en 999.

Op 8 komt bij mij een willekeurige regionale zender (ATV), de rest zitten samen vanaf 1000 (tot 1022). Alleen het kanaal van de eigen regio kan je bekijken, de andere zwart beeld.

 

Het probleem met zenders herschikken naar persoonlijke voorkeur, is dat bij elke nieuwe automatische scan, of iedere keer dat  het toestel een zenderupdate doet, je kanalen weer van plaats veranderd zijn.

Ik heb dus leren leven met de zendervolgorde die Telenet publiceert. Het went wel.

 

Tip: voor de regionale zender (bij ons WTV) doe ik het volgende:

Ik zet die zender op de allerlaatste plaats (1023). Ik heb ondervonden dat deze plaats een zenderupdate altijd overleeft.

 

En hoewel de regionale zender nu "helemaal achteraan" staat in de kanalenlijst, zit deze in praktijk vlak naast vtm (kanaal 1): door gewoon één kanaal naar beneden te zappen kom ik op WTV 😊.

 

PS. Hier (Waregem) kunnen we twee regionale zenders ontvangen: WTV (West-Vlaanderen) en AVS Eeklo (Oost-Vlaanderen). Waarschijnlijk omdat ik op de grens van West- en Oost-Vl. woon, en dezelfde kabel ook de naburige gemeente (Zulte) bedient, worden beide regionale kanalen opengezet 😊

Smekke
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Lokale zender op CI+module

Een goede tip om regionale zender op de laatste plaats te zetten dan is vtm direct te nemen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Lokale zender op CI+module

@Ex-Netweterheeft gelijk. Op 8 is hier AVS te vinden. TV Limburg staat op 828, samen met de rest van de lokale zenders.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lokale zender op CI+module


@sb  schreef:

@Ex-Netweterheeft gelijk. Op 8 is hier AVS te vinden. TV Limburg staat op 828, samen met de rest van de lokale zenders.


Vermits het merk (en model) afhankelijk is, best ook dat vermelden. 

0 Likes