Beantwoorden
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

Sinds zondag is het menu "opnames" op mijn digibox niet meer aanwezig. Het kan nu zijn dat dit al enkele dagen aan de gang was maar ik kijk niet alle dagen op de digibox ( slaapkamer )  maar meer naar de digicorder zelf. Beide toestellen staan continue op en gaan niet in slaapstand ofzo, ook is er niets veranderd in mijn netwerk.

 

Heb alles al eens spanningsloos gemaakt en opnieuw opgestart, de digibox zelf heb ik al gereset naar fabrieksinstellingen maar dat baat niet.

 

Is er misschien weer eens een update geweest zodat alles weer overhoop ligt ? Wie weet raad ?

0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@MKris 

Zijn op uw digicorder de opnames nog bereikbaar? Of is daar ook een probleem?

Heb je uw modem ook herstart? Indien niet, ook eens doen en volgorde respecteren.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@MKris  en is er nog interactiviteit op de digibox , dus dat er internet aanwezig is ? Kijk eens in de tv gids of u verder dan twee dagen kan kijken ? Anders eens de modem en daarna de digibox herstarten .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@louishufk  , Dank voor je reactie !

 

Op de digicorder werkt alles zoals voorheen en kan ik de opnames gewoon bekijken. De modem is niet herstart bij mijn weten,  stroompanne kan ook niet want de modem/router staat achter een batterij tegen stroomuitval.

0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@patrick37  , Dank voor je reactie !

 

Buiten dat het menu "opnames" niet meer zichtbaar is op de digibox werkt alles zoals het hoort, zowel op de digbox als recorder kan ik de tv gids raadplegen en meer dan 2dagen zelfs 🙂 .

0 Likes
JeePee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Safespot Smartlock De vlam zit erin. Play Fit

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

Zit er ergens een eigen router tussen die mogelijks een verkeerd IP adres aan het uitdelen is naar de digicorder, digibox?

 

Indien niet, alles nog eens herstarten beginnen met de modem en dan al de toestellen.
Als het dan nog steeds niet werkt, best contact opnemen met Telenet zelf, dan is er mogelijks iets anders mis.

0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@JeePee  dank voor je reactie,

 

Er zit nog niets tussen van eigen router of zo, gewoon de telenet modem/router dat is alles. Heb nu vandaag al 3x alles uitgeschakeld en opgestart in de volgorde, modem - digicorer - digibox.

 

Na de 2de maal alles op te starten dacht ik yesss het werkt, ik zag namelijk terug het menu "opnames" staan dat daarvoor plots was verdwenen. Maar als ik er op klik krijg ik het bericht " geen digicorder in het systeem aanwezig" terwijl ik wel degelijk zowel de recorder als box in m'n netwerk overzicht terug vind.

 

Dus alles nog eens opnieuw opgestart en zelf fabrieks instellingen terug gezet maar heeft niet mogen baten. Ik heb nu nog wel steeds het menu "opnames" maar krijg steeds hetzelfde bericht dat er geen recorder aanwezig is. Op de recorder werkt alles zoals het het hoort en de box is ook interactief... dus ik weet het niet meer.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

Zover ik weet zouden beide decoders ook hetzelfde subnet moeten hebben om opnames te kunnen delen. Zie het 192-ip adres bij ip bij technische informatie. Het getal voor het laatste puntje van het ip-adres zou hetzelfde moeten zijn bij beide decoders .

Maar hier weten anderen misschien meer van.

 

Je hebt alles al eens herstart maar probeer het eens op deze manier: zet zowel de digicorder en de digibox zonder stroom. Steek eerst de digicorder terug in en laat hem helemaal opstarten d.w.z tot je in het menu kan. Steek daarna pas de digibox terug in.

 

Meestal werkt het dan weer wel.

 

Hoe zijn beide decoders verbonden met de modem? Utp-kabel of powerlines? Wanneer de digibox met PWL verbonden is bijvoorbeeld kan het zijn dat de snelheid goed genoeg is om de gewone interactieve diensten (>2d in tvgids, programma opvragen) te gebruiken maar niet goed genoeg om opnames te delen, hiervoor is nl. een goede verbinding met de modem nodig.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@Wheng  dank voor je reactie,

 

Een update langs mijn kant, zoals gezegd heb ik gisteren alles tot 3x toe opgestart en was het menu "opnames" zichtbaar maar vond het systeem de digicorder niet. Ik heb dan niets meer gedaan tot ik gisteravond laat nog eens wat wou proberen omdat ik de slaap niet kon vatten en tot mijn verwondering werkte het ineens wel.

 

Ik kon mijn opnamen bekijken via de digibox, dus onverklaarbaar was het verdwenen en zou is het ook weer verschenen 😁.

 

Wat dan de oorzaak is geweest weet ik niet, de echte oplossing ook niet maar het werkt weer en dat is voor mij het belangrijkste.

 

Allen dank voor de reacties !

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Menu " opnames" niet meer zichtbaar op digibox

@MKris bedankt voor de update! Ik heb de twee posts waarin er werd gevraagd je toestellen te herstarten als oplossing aangeduid. Het was niet echt de oplossing voor jou, maar dit is alleszins wel de handeling die je best uitvoert in zo'n situatie.

 

Goed dat het is opgelost! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes