Beantwoorden
Reclamedoorspoe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Weet er iemand of het mogelijk is om de digicorder AD2000 op 290 mhz te laten scannen ipv op 322 mhz? volgens de specificaties uit de handleiding is de digicorder input frequentie 108-862mhz.

Bestaat er geen postcode die verbonden is met 290 mhz(compacte signaal) want blijkbaar kan je enkel instellen via postcode?

0 Likes
23 reacties
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Hallo,

Ik kreeg met een gedeactiveerde HD decoder de melding dat mijn smartcard gedeactiveerd was. (zie foto's hieronder)

Ik heb hem laten deactiveren bij TLN omdat hij vervangen is door een andere decoder.

Ik ga hem nu eens afstemmen op het compact kanaal.

Ik laat jullie nog iets weten

MVG

digi 2.jpgDIGI.jpg

 

EDIT: Zonet de decoder eens afgesteld op het compact kanaal, op alle zenders netjes beeld, echter een dikke melding, en deze valt niet weg te krijgen, enige redelijke om te kijken is om op het huisje te drukken maar dan zit je wel met de menu rondom je beeld dus niet bepaald prettig kijken. Ik blijf erbij kan Telenet niet gewoon deze melding uitschakelen? Zie argumenten uit mijn vorige reactie.

Zonder smartcard krijg je een melding dat je een smartcard moet insteken, smartcard ondersteboven melding dat ze fout geplaatst is, smartcard gedeactiveerd bovenstaande melding...

 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

waarom zou je dat doen? 

 

290MHz is compact signaal, dus enkel als je ATV hebt, is geen digitaal signaal

 

EDIT: niet gezien dat het over een AD2000 ging 😛 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Het compact signaal is technisch een digitaal signaal. 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

ja foute verwoording van mij...

 

signaal = signaal, blijft hetzelfde enkel aanpassing van spectrum

 

Wou zeggen dat die 290MHz niet van toepassing is bij iDTV/DTV klanten, freq blijft hetzelfde

 

Zelfde voor analoog, analoge zenders blijven behouden in het compact signaal

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Met de test van @JonasRT is het effectief duidelijk dat de gedeactiveerde digicorder onbruikbaar is om live tv te bekijken en dit is tegenstelling tot mijn vorige opmerking. Voor het beluisteren van radio maakt de melding niets uit.

Wat wel mogelijk is, is opnemen en onmiddellijk de opname die nog bezig bekijken.

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Ik heb wel al een truc bedacht en getest om deze melding weg te krijgen.

Ik heb dit net zelf getest en het werkt gewoon, echter ben je wel verplicht de scart aansluiting te gebruiken.

 

Stap 1) Sluit de box aan met HDMI op een TV,

Stap 2) Stem je TV af op de HDMI aansluiting.

Stap 3) Ga naar instellingen -> digibox/digicorder -> beeldscherm -> en zet de resolutie op 720p of 1080i.

Stap 4) Sluit nu je TV en je decoder aan via scart.

Stap 5) Stem af op de scart aansluiting (hangt af per tv)

Stap 6) Je hebt beeld zonder de melding, echter wel geen menu meer.

 

Het nadeel van deze methode is dat je geen menu meer hebt  (geen tv-gids, geen opnames,...).

 

Toch hoop ik nog steeds dat TLN een betere methode gaat aanbieden om deze melding uit te schakelen. Want dit is infeite maar een 'lapmiddeltje'.

 

 

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

is wel wat werk 😛 

 

probeer dit eens:

Digicorder aansluiten via scart + hdmi samen

 

normaal heb je dan beeld maar werkt de menu niet 

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Ja dit heb ik ook effectief gedaan, echter soms gaat hij bij sommige tv's hier bij mij thuis niet automatisch naar de 720p of 1080i resolutie vandaar dat ik het gewoon in stapjes had opgeschreven. Maar het voornaamste is wel dat je beeld hebt zonder de melding!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

er is een maand verlenging voor deze boxen dat deze nog werkzaam zijn, ze gaan pas eind april het signaal stopzetten op deze boxen wegens het corona virus en waarschijnlijk doordat er weinig stock is van de nieuwere toestellen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes