Beantwoorden
Reclamedoorspoe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Weet er iemand of het mogelijk is om de digicorder AD2000 op 290 mhz te laten scannen ipv op 322 mhz? volgens de specificaties uit de handleiding is de digicorder input frequentie 108-862mhz.

Bestaat er geen postcode die verbonden is met 290 mhz(compacte signaal) want blijkbaar kan je enkel instellen via postcode?

0 Likes
23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

@Reclamedoorspoe   Waarom zou je dat willen doen? Als het al niet werkt op de huidige frequentie dan werkt het ook niet op die lagere. Het heeft allemaal te maken met de beveiliging die ze afgesproken hebben met de content afleveraars ( zenders enz.). Kwestie van copyright volgens ik vemoed.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Reclamedoorspoe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Het werkt wel op het compacte signaal met een tv die dvb-c aan boord heeft.(geen encryptie) Ik zou de decoder gebruiken voor een tv die geen dvb-c heeft. Het zou zo jammer zijn om dit toestel weg te smijten na 31 maart 🙂

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

@Reclamedoorspoe misschien dat telenet een update doet op die toestellen zodat je de ID en freq kan aanpassen of dat ze het zelf aanpassen tot een FTC toestel, maar zolang ze dit niet doen kan je niet veel meer doen met dat toestel vanaf april.

misschien als er genoeg klanten dit voorstellen dat ze overslag gaan 😉 

of dat Radio toestel kopen voor op DVB-C dat klanten aan 50 euro kunnen kopen op de telenet site.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

@Reclamedoorspoe 

 

Ik heb mij jaren geleden ook zo gevoeld toen ik mijn aangekochte SD Digicorder naar het recyclage park heb gebracht .... Niets aan te doen ... 😞


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Wat gebeurt er als je een paar keer na elkaar de back-knop en de knop met het linkerpijltje tegelijkertijd indrukt op het frontpaneel van de digicorder ?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

De netwerk id's 32 en 22 hebben de FTA tv en radio zenders gemeen. Daarom veronderstel ik dat de drie tv zenders van de vrt en de radiozenders van het compact signaal na 31 maart nog zullen kunnen bekeken en beluisterd worden met de afgeschren digicorder en digibox.

Het bewijs kan pas geleverd worden op 1 april.

0 Likes
Reclamedoorspoe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Prima, kunnen instellen op 290 Mhz met druk op back + pijltje links en nogmaals op back. Na een tijdje vraag de digicorder om de connectie met de modem na te kijken. Hoe zet ik die interactiviteit af ?

0 Likes
Reclamedoorspoe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Alle zenders uit compact signaal vereisen geen ci+ kaartje. Bij een tv met dvb-c werken deze zenders toch ook zonder. Met wat chance blijven alle zenders uit compact signaal werken.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

@Reclamedoorspoe hou er wel rekening mee dat je vanaf 01/04 een pop-up melding op je tv zal krijgen tijdens het live tv kijken. Dit is omdat de smartcard die in je decoder zit ook gedeactiveerd zal worden. 

Hier heb ik er gisteren iets meer informatie over gegeven. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Reclamedoorspoe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Het compacte signaal op 290mhz is ongecrypteerd. Waarom zou ik een pop-up krijgen op mijn gekochte decoder als ik naar ongecrypteerde kanalen kijk? Bij een tv met dvb-c en zonder ci+ krijg ik toch ook geen pop-up bij een signaalswitchke?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

@Reclamedoorspoe omdat dit toestel door telenet word onklaar gemaakt voor tv te kijken met de smartcard naar de gecodeerde uitzendingen en er geen support meer op gemaakt word, 

die boxen krijgen altijd zo een melding als de box niet meer in het systeem staat van telenet....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Wie beweert dat het toestel door Telenet onklaar gemaakt word?

En met welk recht zou Telenet een aangekocht toestel "onklaar" maken?

Het enige wat we weten (zie antwoord Suzy hierboven) is dat de Smartcard gedeactiveerd wordt.

En eigenlijk is dat niet eens nodig, want Telenet stopt met de encryptie Nagravision CAID 1801 op deze zenders, en zelfs al zouden de oude smartcards nog "actief" zijn, ze kunnen het signaal niet meer versleutelen ontsleutelen.

 

En gezien de lokale interactiviteit tussen de oude digiboxen en de nieuwere digicorders gegarandeerd blijft, denk ik niet dat Telenet die toestellen "uit het systeem" zal halen?

 

Gezien deze toestellen nog perfect gebruikt zouden kunnen worden voor het Compact signaal (TV en/of radio) is het wel jammer dat het klant-onvriendelijke pop-up screen telkens zal verschijnen in een live-tv omgeving ☹️.

 

In ieder geval, als we - via het hoger beschreven truukje - het Compact signaal op 290 MHz kunnen scannen, blijven ze tenminste bruikbaar als DVB-C radio tuner (waar je hopelijk geen last krijgt van de pop-up boodschap), en spaar je nog de 50€ voor de aankoop van een Vistron 210 😁.

0 Likes
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Kan Telenet niet gewoon AL deze decoders op deze frequentie afstellen na 31 maart en deze smartcard gedeactiveerd melding gewoon uitschakelen? Dan is deze tenminste nog bruikbaar. Ik zie geen reden waarom men dit niet zou kunnen doen. Maarja hopelijk willen jullie dit doen.

 

Ideale vervang decoder voor toestellen die geen DVB-C tuner aan boord hebben! Verlaagt de drempel om van analoog over te stappen naar het compact kanaal. Ik ken een aantal mensen die dit (als enige) toestel hebben en nog een tweede tv (momenteel nog analoog) en dus zouden ze deze decoder voor die tweede (analoge) tv kunnen gebruiken.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om AD2000 digicorder op 290 MHz te scannen?

Heeft deze Digicorder en Digibox nog een smartcard? Zo ja, kan dan iemand met zo eeen toestel volgende test doen.

Bij voorkeur toestel uitzetten.

De smartcard uittrekken.

Toestel terug aan zetten.

Als het toestel terug klaar is afstemmen op één (VRT), overschakelen naar Canvas.

Heb je geen melding gekregen, dan overschakelen naar VTM. Nu zal je in elk geval wel een melding krijgen.

Toestel terug uitzetten.

Kaartje terug insteken.

Toestel terug aanzetten.

Einde test.

 

Als je geen melding gekregen hebt bij het afstemmen op één en Canvas, dan zal er allicht geen melding zijn op het compacte signaal. 

Ik weet dat ik hiermee de info van @Suzy tegenspreek, maar ik probeer enkel de achterliggende logica te doorgronden. Als ik alle info die Telenet gegeven heeft over het buiten gebruik stellen van deze apparaten, dan is de actie van Telenet beperkt tot het niet meer versturen van de nodige ontsluierinssleutel voor het type van decodering door deze toestellen.

0 Likes