Beantwoorden
StijnDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Mogelijk om dropkabel/aftakkabel te verlengen in huis?

Dag allemaal, een tijd geleden hebben we een huis gekocht dat we renoveren. Wij vroegen ons af of het mogelijk is om de netwerkverdeler (NIU) te verplaatsen zonder de aftakkabel buiten de verleggen. Deze komt toe in de zolder maar de NIU zouden we beneden in de garage willen plaatsen. Is het mogelijk om de aftakkabel te verlengen door het huis tot daar? Door de verbouwing is de weg tot daar momenteel vrij.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Verplaatsen netwerkverdeler

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om dropkabel/aftakkabel te verlengen in huis?

@StijnDS 

In deze info kan je eens na lezen over het verplaatsen van je NIU + de modem. Er staat in deze info dat het kan maar dat je een afspraak zou moeten maken met een technieker. 

Nu ben ik dus niet zeker of je dit ook zelf kan en mag doen. Het lijkt mij dat als je het zelf doet dat je ook over de juiste bekabeling dient te beschikken en natuurlijk dat je geen storingen gaat hebben op je lijn. Heb in het verleden nog mensen gehoord die het zelf deden en geen problemen ervaarden maar andersom heb ik ze ook al gehoord. 

 

Beste is dus eens na te vragen bij de klantendienst zelf dan ben je zeker. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Mogelijk om dropkabel/aftakkabel te verlengen in huis?

Een vraagje, hoe komt de kabel binnen die nu naar de zolder loopt?

(langs de gevel of via kelder of verluchting)

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mogelijk om dropkabel/aftakkabel te verlengen in huis?

F-koppelstuk op zolder en de kabel verlengen gebruik de zwarte kabel en leg ze in een buis

en sluit alles terug aan op uiteinde kabel

0 Likes
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Mogelijk om dropkabel/aftakkabel te verlengen in huis?

De coax (zwarte kabel) vanaf Telenet kastje straat tot UTP punt in woning, is voor TELENET!

Deze mag je niet zelf onderbreken of verlengen, anders kom je bij een eventueel slecht signaal of andere storing in de problemen. 

Indien je kennis van zaken hebt, *kan je deze bij een verbouwing verleggen of inkorten indien je in het bezit bent van F-compressie connector en bijhorende tang.

*Maar ik denk dat volgens de Telenet voorschriften, enkel is toegestaan door hun technieker. 

0 Likes
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!
0 Likes