Mysterie van enkele zenders zonder signaal
Sinds het begin dat ik Telenet TV heb, zit ik (en de technische dienst) met het mysterie van enkele zenders zonder signaal.
Aangezien het voornamelijk over banale zenders gaat, met uitzondering van play sports 6 , 7, 8 en GOLF en de History Channel, heb ik hier nooit veel erg in gevonden, maar dat laat mij niet na te blijven zoeken naar een oplossing. Want blijkbaar is de technische dienst van Telenet hier niet toe in staat.
Misschien heeft iemand van jullie wel een vergelijkbare situatie meegemaakt.
De foutmelding op die zenders is u ongetwijfeld bekend: "GEEN SIGNAAL. Er is geen signaal op deze zender. Controleer ...."
Hierbij een overzicht van wat Telenet en ik reeds hebben ondernomen:
1. Technische dienst gebeld: zij stonden meteen voor een raadsel, want aangezien de andere zenders van het betaalpakket wel beschikbaar waren, waren de 'huis-tuin-keuken fixtips' nutteloos (kabel controleren, heropstarten van digicorder en modem ...) De medewerker kon wel vanop afstand zien dat de bewuste zenders niet werkten. Hij stelde voor om de digicorder te vervangen.
2. Digicorder werd vervangen: nog steeds hetzelfde probleem.
3. Technieker komt langs: de modem wordt 'vernieuwd' (zwart naar wit) in kader van de 'iedereen mee tournee'. Hij vervangt ook de kabels en kijkt naar de aansluiting buiten. Probleem blijft bestaan en hij raadt mij aan een elektricien te contacteren om de bekabeling in de muur te controleren. Maar de man is eerlijk en zegt dat indien dat daar een probleem zou zijn, er veel meer zenders niet zouden werken.
4. Elektricien komt langs en voert een controle uit. De aansluiting aan het gebouw en de modem liggen op minder dan een halve meter van elkaar. Hij zegt dat alles in orde is, maar heeft vragen bij de aansluiting van Telenet. Die specifieke zenders zouden ook een bepaalde frequentie, de oorzaak voor het ontbrekend signaal ligt volgens hem dus aan de aansluiting aan het gebouw.
5. Telenet stuurt een team om de aansluiting aan het gebouw te komen checken en zegt dat deze volledig in orde is.
En daarmee zijn we terug bij af ... probleem bestaat nog steeds.
- Labels:
-
digicorder
-
instellingen
-
interactiviteit