Beantwoorden
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Netwerk probleem digitale tv

Gisteren ben ik geswitched naar Wiggo. De modem die door de installateur geïnstalleerd werd was de CH7465LG. Was daar niet echt tevreden mee aangezien het om een nieuwe installatie ging en ik de Gigaboost optie had genomen. Maar misschien had de installateur zo geen modems...

 

Ik heb daarom gisterenavond nog naar het Telenet Center gegaan om te vragen of ze de 3.1 modem (CV8560E) nog op stock hadden. Dit bleek zo te zijn, ik heb deze meekregen en ondanks een activatie probleempje werkte de modem/telefoon/tv uiteindelijk toch.

 

Dit is hoe alles aangesloten is

 

Poort 1 modem - verbonden met D-link switch (destijds geleverd door Telenet omdat ik 1 digirecorder en 2 digiboxen had). Op de D-link switch zit de kabel vanuit de modem + 3x naar de digiboxen/corders. 

 

Poort 2 modem - verbonden met Orbi Router die (voorlopig) in AP mode geplaatst werd.

 

Tel 1 poort - Verbinding voor de vaste lijn

 

Het probleem dat ik nu heb is dat ik op de digicorder geen tv-gids meer kan opvragen (gisteren lukte dat wel), dat terugkijk tv niet meer werkt op alle toestellen.

 

Lijkt er dus op dat er iets mis is met de "interactiviteit" / "internet" connectiviteit.

 

Ik heb de switch uit het stopcontact gehaald en opnieuw aangezet, voorlopig geen verschil.

Ik zag wel dat er corrosie was aan de power aansluiting van de switch...

 

Is er iets mis met de topologie van zoals hierboven beschreven?

Is de "oude" switch niet compatible meer?

Zou de switch kapot zijn?

 

Ik ben van plan deze avond een digibox/corder rechtstreeks op de modem aan te sluiten en te zien of dit helpt, op die manier is de switch er van tussen.

 

Mochten jullie andere ideeën hebben of er is iets mis met de opstelling, dan hoor ik het graag en dat is ook de reden waarom ik dit topic geopend heb!

 

Ik hou jullie alvast op de hoogte en alvast dank bij voorbaat!

 

Mvg,

/Tom

 

 

 

 

0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Netwerk probleem digitale tv

@XTbe 

Dat noemen ze een cliffhanger.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Netwerk probleem digitale tv

@louishufk 

 

😉 

 

Moet wel kunnen, denk ik... Want telkens als er een probleempje opgelost is, duikt er een nieuw op...

Hoop dat alles snel stabiel wordt...

 

Je kan het vervolg hier lezen: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Modem-reboot-quot-loop-quot/td-p/77717

 

Langs de andere kant, heb ik grotendeels dankzij dit forum (en gedeeltelijk door de klantendienst) heel wat bijgeleerd over het Telenet gebeuren technisch, administratief... 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Netwerk probleem digitale tv


@XTbe  schreef:

...

Langs de andere kant, heb ik grotendeels dankzij dit forum (en gedeeltelijk door de klantendienst) heel wat bijgeleerd over het Telenet gebeuren technisch, administratief... 


@XTbe dat lezen we graag! 😁 Alvast fijn dat je ons op de hoogte houdt en goed dat je ook voor elk probleem een nieuw onderwerp start. Helemaal volgens de community richtlijnen! Me like.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.