Netwerk probleem digitale tv
Gisteren ben ik geswitched naar Wiggo. De modem die door de installateur geïnstalleerd werd was de CH7465LG. Was daar niet echt tevreden mee aangezien het om een nieuwe installatie ging en ik de Gigaboost optie had genomen. Maar misschien had de installateur zo geen modems...
Ik heb daarom gisterenavond nog naar het Telenet Center gegaan om te vragen of ze de 3.1 modem (CV8560E) nog op stock hadden. Dit bleek zo te zijn, ik heb deze meekregen en ondanks een activatie probleempje werkte de modem/telefoon/tv uiteindelijk toch.
Dit is hoe alles aangesloten is
Poort 1 modem - verbonden met D-link switch (destijds geleverd door Telenet omdat ik 1 digirecorder en 2 digiboxen had). Op de D-link switch zit de kabel vanuit de modem + 3x naar de digiboxen/corders.
Poort 2 modem - verbonden met Orbi Router die (voorlopig) in AP mode geplaatst werd.
Tel 1 poort - Verbinding voor de vaste lijn
Het probleem dat ik nu heb is dat ik op de digicorder geen tv-gids meer kan opvragen (gisteren lukte dat wel), dat terugkijk tv niet meer werkt op alle toestellen.
Lijkt er dus op dat er iets mis is met de "interactiviteit" / "internet" connectiviteit.
Ik heb de switch uit het stopcontact gehaald en opnieuw aangezet, voorlopig geen verschil.
Ik zag wel dat er corrosie was aan de power aansluiting van de switch...
Is er iets mis met de topologie van zoals hierboven beschreven?
Is de "oude" switch niet compatible meer?
Zou de switch kapot zijn?
Ik ben van plan deze avond een digibox/corder rechtstreeks op de modem aan te sluiten en te zien of dit helpt, op die manier is de switch er van tussen.
Mochten jullie andere ideeën hebben of er is iets mis met de opstelling, dan hoor ik het graag en dat is ook de reden waarom ik dit topic geopend heb!
Ik hou jullie alvast op de hoogte en alvast dank bij voorbaat!
Mvg,
/Tom
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
digibox
-
digicorder