24747
netweters
|
152257
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik heb einde 2024 via telenet de Tcl 55t8B gekocht, maar heb probleem met ondertiteling. Als er een helder of bewegend beeld is, dan wordt het beeld achter en tussen de ondertiteling wazig. Technieker laten komen, telenet signalen zijn ok. Ligt volgens hem aan compressie beeld, nog iemand ervaringen met dit probleem of ligt het echt aan de tv?
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Tcl 55T8b
Weet je wat het is? Meer dan een maand geleden werd mij aangeraden al mijn kabels te vernieuwen, coax, UTP, HDMI, maar ik bleef slecht beeld hebben rond en achter ondertiteling/tekst op mijn tv. Dan wordt mij een nieuwe tv toegezegd en 14 dagen later krijg ik haperend en blokjesbeeld en ligt het aan mijn coax, denken ze niet dat ik op mijn tv box het knopje diagnose had gevonden, gaf altijd goed signaal, maar sinds blokjesvorming geeft hij slecht signaal. De 4 jaar ervoor bij orange nooit een probleem gehad. Alles goedkoper dan een andere tv geven.........
Update 14/04/25.
Net een mail gehad dat telenet niets meer kan doen. Na ongeveer 50 telefoontjes en 3 techniekers, vervanging kabels, vervanging tv-box naar de kleine tv box, blijft het probleem hetzelfde en erger nog aktie scenes, wielrennen geeft zelfs een waas of dubbel beeld rond het bewegend object. Telenet heeft mij ondanks men mij eerst een nieuwe tv had beloofd, mij naar TCL verwezen voor wederom een reparatie!!!!!!!!
Geef het door aan de ombudsdienst telecom
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Maak een dossier op met alle info goed uitgelegd
Zal even duren maar er zal een terugbetaling gebeuren
Update 24/04 : het is gebeurd! Tv kan blijkbaar niet meer hersteld worden en na 4 maanden mailen en bellen krijg ik een nieuwe 🙂
Heeft wel lang geduurd hou ons op de hoogte van de rest