24.952
netweters
|
153.596
antwoorden
|
20.837
vragen
|
Ik heb einde 2024 via telenet de Tcl 55t8B gekocht, maar heb probleem met ondertiteling. Als er een helder of bewegend beeld is, dan wordt het beeld achter en tussen de ondertiteling wazig. Technieker laten komen, telenet signalen zijn ok. Ligt volgens hem aan compressie beeld, nog iemand ervaringen met dit probleem of ligt het echt aan de tv?
Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Tcl 55T8b
Je hebt alles geprobeerd
En een terug betaling zal het ook niet oplossen
Dit is het antwoord dat ik van telenet (Swat) kreeg :
Dit fenomeen heeft de specifieke benaming ‘Ringing’ met onderstaande technische uitleg. (zie bijlage)Deze testen werden uitgevoerd op verschillende merken van tv toestellen (Samsung, TCL, Sony, LG) alsook op de meest recente boxen van de verschillende providers. Dit fenomeen (Ringing) deed zich voor bij alle providers en alle merken en types van tv toestellen. Zij hebben eveneens meegedeeld dat hoe groter het formaat van het tv toestel, hoe opvallender dit fenomeen zichtbaar is. Dit fenomeen is een reactie van een tv toestel op de content die wordt aangeleverd door de verschillende zenders.
Conclusie; dit fenomeen is niet gebonden aan een specifiek type tv toestel of provider. Dit werd uitvoerig getest.
Iets met de compressie te maken
https://en.wikipedia.org/wiki/Ringing_artifacts
bij satelliet tv hebben ze een soort filter natuurlijk satelliet is een eigen systeem je kan daar niemand mee storen
Hier kan wel zijn als je filter gebruikt dat dit problemen geeft voor de buurt
Zal het eens vragen kan een tijdje duren of gaat niet hoor niets
@luc55 probleem ligt bij telenet zelf met een te hoge compressie op de tv signalen om iedereen met zelf lage internet snelheid toch te laten kijken naar de tv, moesten ze de bandbreedte van het internet voor de tv signalen hoger zetten zodat er minder compressie nodig is zou dit probleem opgelost geraken, maar dan zit je met het probleem dat er bij sommige klanten een te lage internet snelheid is doordat deze te ver van de modem staat of ze een oude wifi snelheid verlenger (wifi booster) in huis hebben dat de snelheid niet hoger kan en ze dus niet kunnen kijken.
oplossing zou kunnen zijn dat iedereen via de utp kabel verbind op de ip tv box, maar dat is spijtig genoeg niet altijd mogelijk.
Het klopt ze moeten een afweging maken is niet makkelijk soms
@Master-Magic Als ik het dus allemaal begrijp zijn al die instellingen zoals Hdr verbetering, compressie verbetering etc etc een maat voor niets?
@Flippie70 HDR heeft al zeker geen verbetering voor tv zenders omdat er nog geen enkele zender zelf HDR uitstuurt en er nog geen 4K zenders uitzenden, dus HDR daarvoor aanzetten is geen voordeel, dat is enkel een voordeel voor de apps zoals Netflix dat HDR10+ aanbied en Disney+ dat HDR10+ heeft en HBO Max dat HDR aanbied en Primevideo.
voor de rest is HDR niet nodig, compressie technieken is ook een nadeel omdat dit het beeld ook verslechterd als de stream zelf al gecomprimeerd toekomt.
hoe slechter de internet verbinding en hoe lager de snelheid dat de stream wordt binnengehaald hoe lager de kwaliteit.
het is altijd belangrijk om een juiste UTP kabel te verbinden met een IP Tv Box dat zeker de juiste snelheid haalt en zeker niet via wifi werken want dat kan gestoord werken, iedereen wilt alles via wifi maar die kanalen kunnen elkaar storen in een buurt.