24750
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Sinds enkele dagen heb ik een 'tv met een kaartje' gekocht van telenet.
Bij de installatie ervan loop ik telkens vast bij stap 3: 'netwerkfrequentie'.
Elke keer ik de netwerkfrequentie 322.00 intyp komt er op mijn sharp tv ( LC-32LE630E): 'onjuiste netwerkfrequentie. Geef de netwerkfrequentie opnieuw op'.
Zelf een mail gestuurd naar telenet en daar enkele gesprekken mee gehad, maar zij konden me ook geen antwoord geven op mijn probleem.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
Alvast bedankt!
Sommige TV-toestellen zijn afgesteld op Nederland/Zweden , indien je hier dan zelf als land dit naar België aanpast kan je dit probleem voorkrijgen of accepteert de televisie het netwerk-id niet .
Het beste is om de TV even terug te zetten naar fabrieksinstellingen , wanneer je ziet dat bij land Nederland staat dan laat je dit zo staan & wanneer je de optie krijgt om de kabelaanbieder te kiezen ga je zien 'ZIGGO , UPC en andere ' .
Kies dan de optie 'andere' als je dan handmatig alles invult van Telenet signalen gaat hij de frequentie wel aannemen en kan je de CI+ installeren .
Gebruik eventueel de handleiding van Telenet:
Op de website van Telenet: zenders zoeken met ci + voor LG:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-lg-tv/
@Janneke_Dust schreef:een NUL meer voor frequentie (322000)
Dat heeft geen enkel nut en is waarschijnlijk niet eens mogelijk. 322 of 322.0 of 322.00 of 322.000 is allemaal hetzelfde.
Edit: Ik ben de PDF handleidingen aan het bekijken en blijkbaar is 322000 misschien wél een optie. Mijn excuses! 😉
Via https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/ is te zien dat jouw model geschikt is voor tv-met-een-kaartje.
Je tv-toestel is geschikt voor 'TV met een kaartje'
Je tv-toestel werkt met softwareversie (of hoger) 0.14.101.0: dat is geschikt voor 'TV met een kaartje'!
Dat op zich zou al moeten garanderen dat het werkt. Logische conclusie is dus dat je iets verkeerd gedaan hebt OF dat je niet beschikt over de juiste softwareversie. Ik zou beginnen met dat laatste te controleren.
Voor Sharp vond ik geen uitgebreide versie, maar hier zijn instructies voor Philips, Samsung, LG en Loewe. Leg ze eens naast elkaar en vergelijk. Misschien vind je de juiste instructie.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-philips-tv/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-samsung-tv/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-lg-tv/
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-loewe-tv/
Via https://www.startpage.com/do/search?q=sharp+ci%2B+instellen kwam ik uit op enkele YouTube filmpjes. Ze zijn bedoeld voor Ziggo, maar misschien heb je er wat aan.